شما اینجا هستید
گفتگو و گزارش » بازسازی واقعه غدیر خم توسط سپاه کوهدشت

بهرام نورعلی  ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به همه رزمندگان و سرافرازان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند، ما هنوز از جنگ با دشمن بیرون نیامده‎ایم، زیرا امروز ما در یک جنگ مهم و نرم ‏افزاری مانند جنگ نرم به سر می‎بریم که این خود پرهزینه و زمان‎بر است که همه مردم به خصوص رسانه‎ها نقش مهمی در این برهه از زمان را برعهده دارند.
وی عنوان داشت: امروز دشمن همه رسانه‎های خود را علیه ایران و ارزش‎های آن به کار گرفته است، بنابراین ما نیز نباید در این زمینه بی‌‏تفاوت باشیم.
این مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برنامه شما در جنگ نرم چیست و وظیفه رسانه‏‌ها را چه می‏‌دانید، ادامه داد : در حال حاضر ۱۶۰ شبکه ماهواره‎ای به صورت شبانه‏‌روزی علیه ایران فعالیت می‏‌کنند و از این غافل هستند که ایران با این کارها هر روز پرقدرت‏‌تر و استوارتر می‏‌شود.
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه کوهدشت گفت: دشمنان بدانند، با این کارها به نوعی ما را تقویت می‎کنند، یعنی هر اقدامی علیه ما انجام می‎دهند، به سود ما تمام می‎شود.

نورعلی خاطرنشان کرد: سپاهی بودن برای هر ایرانی یک افتخار بزرگ است، این در حالی است که نیروهای سپاه همانند دیگر مردم کشور در حال انجام اقدامات فرهنگی هستند، زیرا وظیفه همه ما این است که به دستورات مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و از دستورات ایشان در همه کارها به ویژه اقدامات فرهنگی پیروی کنیم.
وی در پاسخ به سوال فارس در خصوص برگزاری بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان کوهدشت و آمادگی سپاه در این خصوص چگونه است، ادامه داد: خوشبختانه امسال بازسازی واقعه غدیر خم در کوهدشت و با مسئولیت سپاه انجام می‌‏شود و دستگاه‏‌های اجرایی باید در این خصوص سپاه را کمک کنند، زیرا این‌گونه اقدامات غیر از همکاری سایر دستگاه‏‌ها موفق نیست.
نورعلی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازسازی حادثه غدیر خم سال گذشته در قم انجام شد، بیش از ۸۰ هزار نفر برای تماشای این برنامه جذاب که بخشی از زندگی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) را به تصویر کشیده بودند، شرکت کردند. بنابراین امسال انتظار ما از مردم استان و شهرستان کوهدشت این است که تعداد بیشتری از مردم در این برنامه شرکت کنند، تا مراسم هر چه باشکوه‏تر برگزار شود.
این مسئول در پاسخ به این سئوال که انتظار شما در این برنامه از سایر دستگاه‏‌های شهرستان چیست، بیان داشت: از نیروی انتظامی درخواست می‎کنیم، امنیت این برنامه مهم در شهرستان کوهدشت را برعهده بگیرند، تا مشکلاتی پیش نیاید.
معاون فرماندهی سپاه ناحیه کوهدشت با اشاره به اینکه برای اجرای این مراسم ۶ شتر نیاز داریم، افزود: این شترها باید از خوزستان تهیه شوند، این در حالی است که ۳۰ تا ۴۰ اسب نیز برای این برنامه در نظر گرفته شده است و برای تهیه آنها اقداماتی انجام شده است.
این مسئول یادآور شد: در مجموعه این برنامه در قالب چهار کاروان اجرا می‎شود و افرادی نیز نقش پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و برخی دیگر از حاضران واقعه غدیر را بازی می‎کنند.
نورعلی بیان داشت: این مراسم باشکوه بیستم مهر ماه جاری در محل جاده اولاد قباد شهرستان کوهدشت با مساحت ۵۰۰ در ۵۰۰ متر مربع و تجهیزات و امکانات لازم برگزار می‌‏شود که انتظار ما از همه اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان، حضور حداکثری در این برنامه است.
وی در خصوص این سوال که برنامه‏‌های سپاه در هفته دفاع مقدس چیست، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ادامه داد: در این هفته سپاه ناحیه کوهدشت نیز برنامه‏‌های مختلفی در نظر گرفته است که یکی از آنها گردهمایی رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس است.
این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‏‌های شهدا در سطح حوزه‏‌ها، نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، صبحگاه مشترک دانش‏‌آموزان دبیرستانی در سطح شهرستان، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه‎ها، تجلیل از سربازان نمونه، افتتاح پروژه‏‌های سازندگی عمرانی انجام شده، توسط سپاه پاسداران، اعزام تیم‏های امدادی و بهداشتی توسط بهداری سپاه و با هماهنگی مرکز بهداشت کوهدشت به بخش‏‌های تابع، برگزاری المپیادهای ورزشی در پایگاه مقاومت و برگزاری مسابقات فوتسال بین کارکنان سپاه از جمله برنامه‎های این هفته در شهرستان کوهدشت هستند.

معاون فرماندهی سپاه ناحیه کوهدشت بیان داشت: در هفته دفاع مقدس برنامه‌‏هایی مانند نشست‏‌های بصیرتی، مراسم عصر شعر و خاطره با حضور رزمندگان در سطح حوزه‏‌ها و کانون هنرمندان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدار، شرکت بسیجیان و سربازان در نماز جمعه و اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد جهت بیان خاطرات دفاع مقدس در شهرستان کوهدشت برگزار می‏‌شود.
نورعلی با اشاره به اینکه مراسم صبحگاه میثاق با شهیدان با حضور نیروی انتظامی شهرستان، برگزاری زیارت عاشورا، نشست‏‌های سیاسی در سطح حوزه‏‌ها، تهیه روزنامه دیواری ویژه دفاع مقدس، تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس توسط خانم‏‌ها از دیگر برنامه‏‌های ما در این هفته است، متذکر شد: دراین ایام ویزیت رایگان مردم با هماهنگی و همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان انجام می‏‌شود.
================
مصاحبه از: احسان بساطی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان