شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نقـدی بر نـقـد عملکرد دولت‌های چهارگانه در لرستان

چندی قبل مطلبی با عنوان “لرستان محروم مادرزاد! بی‌بهره از سازندگی هاشمی، درمانده از اصلاحات خاتمی، تهی از عدالت احمدی‌نژادی و ناامید از تدبیر روحانی” به قلم آقای عباس دارایی در پایگاه خبری یافته منتشر شد که جا دارد به خاطر انتشار چنین مطلبی نقدی، از آقای دارایی تقدیر و تشکر شود، به ویژه در این موقعیت که اغلب روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران، قلم‌های‌شان را غلاف کرده‌ و گویی باورمان شده است که با “حلوا حلوا گفتن” دهان‌ها شیرین می‌شود!
نقـدی بر نـقـد عملکرد دولت‌های چهارگانه در لرستان
قبل از وارد شدن به موضوع اصلی، لازم به یادآوری می‌دانم که سکـوت غـالـب منتقدان برای من که گرایشی در حوزه روان‌شناسی و به نوعی مطالعه، تجزیه و تحلیل رفتار دارا هستم، چنین ارزیابی و معنا می‌شود که: شاید بعد از یک دوره‌ی پرفشار انسداد و بی‌توجهی، به کم‌ترین توجه و فضای باز بسنده کرده و انگیزه‌ای برای کار و فعالیت و رصد فرایندها و امورات نداریم.
برشمردن علل و عوامل عدم تحول و توسعه‌یافتگی استان لرستان، همواره قابل توجه و تأمل عام و خاص بوده است. آقای دارایی با مطالعه و نگرش خاص خودشان به بررسی موضوع پرداخته‌اند. نقد ایشان بسیار نزدیک به واقعیت است و فارغ از نگاه اساسی و بنیادی، به لحاظ ادبی نیز بسیار خوب به موضوع پرداخته‌اند.
گذشته از تعارف، دغدغه و همت وی قابل ستایش و تکریم است. افسوس که منِ درویش، غیر از برگ سبزی حاوی خسته نباشید و به تپش و تحرک درآمدن جانم، تحفه‌ای دیگری برای ایشان ندارم.
از نظر من عوامل دوگانه شرح داده شده در نوشتار ایشان، بسیار دقیق و با مطالعه گزینش شده‌اند، اما عامل دوم مهم‌تر و اساسی‌تر از مورد نخست می‌باشد و با نگاهی دقیق و مسوولانه به رفـــــتار، عمـلکرد، خـواسـت‌ها و ترجـیح‌های عمـــوم مردم استان که در تاریخ نه‌چندان دور استان مستتر است و همچنین با اعتقاد به اصل “از ماست که بر ماست” می‌توان دریافت که مورد نخست معلول عامل دوم – که بنیادی و اساسی است – می‌باشد.
در توضیح ترجیح عامل دوم بر مورد اول انتصاب‌های ادوار گذشته و فعلی سطوح مدیریتی استان و تأثیرپذیری آن‌ها از انتخاب‌های عموم مردم و عوامل پیشرو و سردمدار داخل استانی (نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی) و همچنین حضور استاندارانی از جمله رسولی و محمدی‌زاده و دهمرده که در مسوولیت‌های قبلی و بعدی خود موفق‌تر از زمان حضور در لرستان عمل کرده‌اند را یادآور می‌شوم که نباید به سادگی از آن گذشت.
لذا نگاهی دقیق و مسوولانه به رفـــــتار و عمـلکرد و خـواسـت‌ها و ترجـیح‌های عمـــوم مردم استان(خودآگاهی) که در تاریخ نه‌چندان دور استان مستتر می‌باشد را تبیین بهتری برای وضعیت موجود و برون‌رفت از آن می‌دانم.
گر چه من قصد و غرضی در عنوان مطلب آقای دارایی نمی‌بینم، اما مخالف سیاه جلوه دادن کارنامه کلیه‌ی دولت‌ها و رؤسای جمهور قبلی هستم، مگر این که بخواهیم راه برخی‌ها را در پیش بگیریم که همه را دزد و ناصالح و خودشان را منجی معرفی می‌کردند.
نقد ارزشمند آقای دارایی و تضارب آراء ناشی از آن، هنگامی سودمند و مفید خواهد بود که افکار عمومی استان، استاندار و مسوولان فعلی فارغ از به‌به و چه‌چه‌ها و سکوت سؤال برانگیز سایر منتقدان، گوشه‌ی چشمی هم به گذشته داشته باشند و به حکم عقل و منطق آن را چراغ راه خود قرار دهند.
بدیهی‌ است که متانت و بردباری و وجود فضای آرام و مثبت فعلی که نعمتی ارزشمند برای مردم و مسوولان است، لازمه هر نوع پیشرفت و توسعه‌ای است و هیچ‌کس از آب گل‌آلود سود و بهره‌ی پایدار و مستمری نخواهد برد.
 
برگرفته از: یافته

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان