شما اینجا هستید
تاریخی » غلام‌رضاخان غضنفری آخرین نماینده ترهان و دلفان در مجلس شورای ملی ایران

haj hosin azadbakt (1)
غلام‌رضاخان  غضنفری آخرین نماینده ترهان و دلفان در مجلس شورای ملی ایران با جعمی از محترمین شهر کوهدشت در سال ۱۳۵۴ شمسیغلامرضاخان copy
غلام‌رضاخان  غضنفری فرزند ارشد علی‌محمدخان غضنفری (امیراعظم) حاکم سابق ترهان و دلفان، نوه نظرعلی‌خان امیراشرف؛ او هم مانند پدر و اجداد گران‌قدر و ارجمندش بود او شخصیتی آگاه و تحصیل کرده و دانش‌آموخته بود. و در جوانی بعد از پایان تحصیل و با داشتن دانش‌نامه لیسانس در آن زمان دبیر دبیرستان‌های شهرستان خرم‌آباد شد،که پس از چند سالی به وزارت کشور رفت و در آن جا بعنوان فرماندار در شهرهای ایران مشغول به خدمت شد. پس از مدتی از طرف وزیر کشور به سمت شهردار آبادان انتخاب گردید.
به گزارش بلوطستان شهر آبادان در آن زمان یکی از بهترین شهرهای ایران بود، او بعد از چند سالی که شهردار بود از جانب  وزیر کشور به سمت مدیرکل آن وزارت‌خانه منصوب گشت،که چند وقتی هم در آن پست به خوبی  درخشید و باقی بود تا اینکه از جانب مردم خرم‌آباد به نمایندگی مجلس شورای ملی انتخاب گردید و در طول دوره نمایندگی‌اش خدمات ارزنده‌ای به مردم خرم‌آباد انجام داد بود و در دوره‌ی بعد ایشان از طرف اهالی دلفان و ترهان  به نمایندگی مجلس شورای ملی انتخاب گردید و او در این دو بخش کوچک خدمات ارزنده‌ای انجام داده با توجه به اینکه آن زمان بیشتر بودجه شهردارها از طریق وزارت کشور تامین می‌گردید و با تلاش  و کوشش و زحمت فراوان جناب آقای  غلام‌رضاخان  غضنفری نماینده محترم دلفان و ترهان بودجه لازم برای عمران و آبادانی آن دو بخش فراهم شده و در اختیار شهرداری‌های مذکور قرار گرفته است  و با این بودجه لازم نقشه جامع نورآباد و کوهدشت تهیه و خیابان‌کشی و احداث پارک  و فضای سبز شهر ایجاد شد.
آقای غلام‌رضاخان  غضنفری خود یکی از بزرگان دودمان غضنفری در لرستان بود  و دیگر بزرگان  ترهان و دلفان جناب غلام‌رضاخان  غضنفری را به سرکردگی خود پذیرفته‌اند و او هم مانند پدر و اجداد بزرگ‌وارش و دیگر بزرگان غضنفری در رأس قرار داشت  و اما او در پایان دوره نمایندگی‌اش مدتی از جانب دادگاه انقلاب اسلامی به  زندان رفت بود که پس از بررسی، پرونده‌اش چون کارنامه پاکی داشت از زندان آزاد گردید.
به گزارش بلوطستان او بعد از چند وقتی جهت دیدار از فرزندانش به خارج  از ایران رفت که پس از مدتی در آنجا مریض می‌شود که متأسفانه به علت همان بیماری در کشور آمریکا درگذشت و درآنجا به درخواست فرزندانش  بخاک سپرده شد. ما مردم دوست‌دار او از خدای مهربان درخواست رحمت و بخشش و آمورزش برای روح آن بزرگ مرد لرستانی را داریم. آمین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان