شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مردم در حوزه آموزش های بهداشتی فراموش شده اند

unnamed copy

دکتر طهماسب نظری در جلسه شورای بهداشت درب گنبد کوهدشت گفت:مردم در حوزه آموزش های بهداشتی فراموش شده اند
به گزارش بلوطستان طهماسب نظری معاون دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در جلسه شورای بهداشت بخش درب گنبد کوهدشت با الاعم سخن بالا گفت: سلامت عمومی امری بسیار لازم وضروری ست. و از جایگاه ویژه ای نیز برخوردار است. وی همچنین گفت: اسلام نسبت به بعد معنوی این قضیه توجه ویژه ای دارد و همچنین برای سلامت مردم احترام فراوانی قاعل می باشد و این گفته به وفور در کتاب آسمانی آمده است،
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان کوهدشت در ادامه تصریح کرد: بخش سلامت بسیار بسیار گسترده است، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداست به تنهایی نمی توانند هیچ کاری انجام دهند زیرا اگر شبکه بهداشت تمام کارهایش را به نحواحسن انجام دهد می تواند فقط ۲۵درصد از مشکلات را حل کند و مابقی ۷۵درصد را باید بخشهای دیگر انجام دهند که بخش اعظمی از آن ۷۵ درصد باقی مانده مربوط به مردم می باشد که متاسفانه مردم در این خصوص فراموش شده اند. که پزشکان و بهورزان باید مردم را در این راستا راهنمایی کند.
طهماسب نظری ادامه داد: ما داریم از بی اطلاعاتی می لنگیم، مردم خود نگذارند سلامتشان تهدید شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کمبود آب آشامیدنی، وجود فضولات حیوانات، تصادفات جاده ای، نگهداری دام در محل شهر،عرضه مرغ زنده و این قبیل مسائل تهدید کننده سلامت انسانها هستند و نباید نسبت به آنها بی اهمیت بود.
این مسئول خاطر نشان کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که در حوزه بهداشت ودرمان و سلامت داریم در خاورمیانه حرف اول را در این حوزه می زنیم. وی ادامه داد: این رتبه بندی حرف من نیست و بر اساس شاخص های است که وجود دارد به عنوان مثال شاخص مرگ ومیرماداران در حین زایمان که ما ازین حیث حرف برای گفتن داریم و نسبت به قبل از انقلاب اسلامی رشد خیره کننده و چشم گیری داشته ایم، وبه گونه ای است که هم اکنون دراستان سالی۶-۷ مورد فوت بیشتر نداریم. هرچند از وضعیت کوهدشت در این راستا زیاد راضی نیستیم اما کلا وضعیت استان قابل قبول است و قضیه کنترل شده می باشد.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان کوهدشت در بخش دیگری از سخنانش به چگونگی مدیریت و جایگاه مدیران اشاره کرد و افزود: ما در قبال مسئولیتهای محول شده دو وظیفه داریم یکی وظیفه شرعی است که در آخرت باید جوابگو باشیم و دیگری وظیفه قانونی و رعایت سلسله مراتب است که باید به مافوق جوابگو باشیم ازین رو باید مدیران این دو را مد نظرقرار دهند ودر کارشان جدی باشند.
نظری گفت من خودم را متعلق به مردم کوهدشت و بخشهای تابع می دانم و هرگز خود را جدا ازین مردم ندانسته و نمی دانم واگر از دستمان بیاید و توان داشته باشیم یقینا کادر پزشکی درب گنبد را اضافه خواهیم کرد.

تهیه: احمد بساطی

 
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان