شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لرستانی های مقیم خارج از کشور ظرفیتی موثر در راستای توسعه استان هستند.

علی کورانی فر

به گزارش خبرنگار مهر، علی کورانی فر ظهر یکشنبه در جلسه شورای لرستانیهای مقیم خارج از کشور با بیان اینکه برای توسعه استان باید از همه ظرفیتها استفاده کرد اظهار داشت: یکی از ظرفیتهای مهم در این راستا استفاده از توان لرستانیهای خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه باید در استفاده از این ظرفیت یک نگاه و برنامه بلندمدت داشته باشیم ادامه داد: خوشبختانه لرستان در این زمینه دارای قابلیت بسیار خوبی است و امیدواریم در آینده شاهد نقش پررنگ تر و موثرتر لرستانیهای مقیم خارج از کشور باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان با اشاره به موقعیت اجتماعی مناسب ایرانی ها و لرستانیهای مقیم خارج از کشور گفت: مطابق برخی برآوردهای صورت گرفته به لحاظ علمی به طور متوسط از هر ۱۰ نفر برگزیده یک نفر از کشور ایران است.

کورانی فر به علاقمندی لرستانیهای مقیم خارج از کشور به زادگاه خود اشاره کرد و گفت: همین امر موجب شده است که یکی از مهم ترین دغدغه های این افراد خدمت به استان خودشان باشد و بخواهند که به نوعی به این دیار ادای دین داشته باشند.

وی با بیان اینکه لرستانیهای مقیم خارج از کشور دلسوزانه و با عشق و علاقه به لرستان نگاه می کنند تصریح کرد: در فاصله جلسه اول و دوم شورای لرستانیهای مقیم خارج از کشور فعالیتهای خوبی برای شناسایی این افراد صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان از تنظیم برنامه های این شورا تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این راستا جلساتی با وزارت امور خارجه و ثبت احوال برای گرفتن آدرس لرستانیهای مقیم خارج از کشور برگزار شده است.

کورانی فر به رایزنی و تعامل با شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: کار انعکاس اخبار لرستان و پاسخ گویی به ایمیل ها و تلفن ها در این زمینه به خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در شبکه افلاک نیز کار اطلاع رسانی در حال پیگیری است ادامه داد: همچنین تمرکز روی چند کشور که بیشترین تعداد لرستانیها در آنجا اقامت دارند انجام و با لرستانیهای مقیم این کشورها رایزنی هایی صورت گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان