شما اینجا هستید
خبری » لرستان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور است

هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی لرستانی‌های مقیم خارج از کشور که با حضور جمعی از مسئولان استان لرستان در استانداری برگزار شد، گفت: همه مسئولان و اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا بتوانیم حداکثر استفاده را از سرمایه‌گذاران لرستانی خارج از کشور را ببریم زیرا استان لرستان یک استان با پتانسیل و ثروتمندی است که از لحاظ نعمت‌های خدادادی در تمام زمینه‌ها می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

خبرگزاری فارس: لرستان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور است

وی عنوان داشت: استارت کار استفاده از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور در لرستان زده شده است و تاکنون توانسته‌ایم در این زمینه گام‌های خوبی برداریم. استاندار لرستان خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که همایش سرمایه‌گذاران لرستانی خارج کشور را اواخر امسال یا اوایل سال آینده در لرستان برگزار کنیم. انتظار ما از همه مسئولان، رسانه‌های محلی و سراسری صدا و سیما این است که در این راه استان را یاری دهند.

بازوند تصریح کرد: امسال ۳۲۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی استان لرستان بوده که بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان بخش خصوصی نیز در این استان در حال سرمایه‌گذاری است ۱۰ تا ۱۵ برابر اعتبارات دولتی امروز بخش خصوصی در استان لرستان در حال سرمایه‌گذاری است.

استاندار لرستان در ادامه یادآور شد: ما توقع داریم یک جهشی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی در تمام زمینه‌ها در سراسر کشور صورت گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی از آقای ساکی یکی از سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم آلمان که در جلسه حضور داشت، خواست تا بخشی از سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم آلمان را برای جذب سرمایه‌گذاری در لرستان هماهنگ کند.

بازوند افزود: تلاش ما این است که در سال آینده سهم خوبی به صادرات استان لرستان اختصاص دهیم.

این مسئول تصریح کرد: انتظار ما این است که فرمانداران شهرستان‌های استان لرستان جلسه شورای سرمایه‌گذاران مقیم خارج از کشور را برگزار کنند و افرادی که در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کردند شناسایی و بتوانیم در این همایش از سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم کشور استفاده کنیم.

بازوند افزود: در این زمینه تبلیغات بسیار وسیعی شروع کردیم و از طریق موسسه بین‌المللی گاج وارد مذاکره شدیم که تاکنون شرایط به گونه‌ای شده که تبلیغات ظرفیت‌های استان لرستان در پایتخت و سایر نقاط کشور در حال تبلیغ است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: بزرگترین موانع توسعه نیافتگی استان لرستان تاکنون نرخ بالای بیکاری در این استان بوده است زیرا ما شاهد هستیم که استان‌هایی که نرخ بیکاری بالایی داشته‌اند بخش خصوصی در این استان‌ها کمتر سرمایه‌گذاری کرده و استان‌هایی که از نرخ بیکاری کمتری برخوردار بودند بخش خصوصی بیش از چند برابر سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان را نمی‌توان با ترحم توسعه داد، یادآور شد: استان لرستان با این همه ظرفیت و ثروتی که دارد باید طوری جلوه داده شود تا بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این استان داشته باشد.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان با این همه نعمت خدادادی باید بررسی شود که چرا از نرخ آمار بیکاری بالایی برخوردار است و این برمی‌گردد به مدیریت‌های نادرست مدیرانی که در این استان مسئولیت داشتند. وی عنوان شد: غول فرصت‌سوزی در لرستان باید از بین برود و به نظر من فرصت‌سوزی عین حق‌الناس است و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان