شما اینجا هستید
گفتگو و گزارش » فرماندار کوهدشت:نتیجه‌ی این سفرها آشنا شدن نسل جوان ما با همه‌ی خوبی‌هاست

IMG_7140

کاروان راهیان نور شهرستان کوهدشت با حضور فرماندار شهرستان و فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین پاکدامن نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه کوهدشت خطاب به راهیان نور که در نمازخانه سپاه این شهرستان جمع شده بودند، گفت: جمع حاضر دعوت شده‌ی شهدا هستید و این فرصتی است برای خودیابی و تأمل؛ به گزارش بلوطستان وی تصریح کرد: شهدا بر گردن همه ما حق دارند چون همه‌چیزشان تقدیم قرآن، اسلام کردند. خدا همه بدان‌ها توجه کرده و مقام شفاعت بدان‌ها داده است و ما هر چه بخواهیم می‌توانیم از آن‌ها بگیریم.

5

نماینده‌ی ولی فقیه در سپاه شهرستان کوهدشت با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «نام و حفظ نام شهدا جامعه را شکست ناپذیر می‌کند» گفت: این حرف یعنی ما همان راه را ادامه بدهیم و همان مسیر را دنبال کنیم.

   IMG_7117  IMG_7130 IMG_7136

خبرنگار بلوطستان در حاشیه مراسم اعزام راهیان نور به شلمچه نظر محمدی فرماندار کوهدشت را جویا شد.  محمدی در پاسخ به این سوال خبرنگار بلوطستان که راهیان نور را چگونه ارزیابی می‌کنید خاطر نشان ساخت: این حرکت یک حرکتی است در جهت آموزش و روبه روشدن با واقعیت هایی که از طریق جبهه‌ها و دفاع مقدس توانست در استمرار و ایجاد یک لشگر عظیم خداباور و دین محور  فعالیت نماید و بر مبنای اسلام خدمت کند.

IMG_7110

فرماندار کوهدشت در پاسخ به این پرسش بلوطستان که این سفرها چه ضرورتی دارد، گفت: نیازی ضروری است تا جوانان ما هم با مرز و بوم خود آشنا شوند و هم تلاش و کوشش‌های نسل قبل در راستای اسلام و سرزمینشان را ببیند، بنابراین نتیجه‌ی این سفرها آشنا شدن نسل جوان ما با همه‌ی خوبی ها یعنی ایثار ایثارگران است.

IMG_7076

وی در ادامه اظهار داشت: این قبیل سفرها می‌تواند نسل بالنده و پوینده‌ی جوان ما را با معارف دین آشنا کند و  آن‌ها را عملاً با جهاد مقدسی که علیه کفر و تمامیت آن بود آشنا نماید تا بتواند برداشت مثبتی از پشتوانه ی این ملت داشته باشد. که همان خون مقدس شهداست.

فرماندار کوهدشت در پاسخ به خبرنگار بلوطستان مبنی بر اینکه آیا سابقه ی حضورت در جنگ و دوران دفاع مقدس دارید تصریح نمود: همه‌ی نسل که با امام بودند حضوری مثبت داشتند و اینجانب هم بعنوان یکی از مقلدین امام این افتخار را داشتم که هم در خدمت شهدای بزرگوار باشم و هم در خدمت ایثارگران که امروزه خیلی از آن‌ها برای این کشور و دنیای اسلام مفید هستند.

3

خدا را شاکرم که چند سالی از آن دوره‌ای که از آن به دوران امتحانات مردان و زنان انقلابی کشور معروفند حضور داشته باشم. این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد که: «ان‌شالله تا زنده‌ایم در ر این خط می‌مانیم و تا  زنده‌ایم رزمنده‌ایم»

جناب سرهنگ عباس آدینه‌وند فرمانده‌ سپاه ناحیه کوهدشت هم در این‌باره به بلوطستان گفت:

۴۵۰ نفر از راهیان نور عمومی برادر از شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و بخش‌های تابعه به مناطق عملیاتی جنوب از جمله پادگانهای شهدای شلمچه، اروندکنار، هویزه، پادگان شهید مسعودیان، شهدای اندیمشک بصورت سه روزه اعزام شدند.

این حرکت فرهنگی بصیرتی در راستای عمیلتی نمودن فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر سلسله مراتب سپاه پاسداران می‌باشد. که در راستای ترویج فرنگ جهاد و شهدات و تجلیل از مقام شامخ شهدا و قدردانی از خانواده‌های معزز شهداست.

آدینه‌وند استقبال از این سفرها را بی نظیر دانست و گفت: «هرچند در طول سال اعزام راهیان نور برادر و خواهر داشته ایم با این حال این اعزام عمومی این‌روزها با استقبال اقشار مختلف مواجه شد، بگونه‌ای که نتوانستیم جوابگوی کامل درخواست‌ها باشیم.

به گزارش بلوطستان در کاروان راهیان نور کوهدشت سنین مختلف شرکت کرده بودند پیر و جوان و میانسال به همین خاطر سراغ پیرمرد ۷۰ ساله‌ای رفتیم و انگیزه‌ی وی برای حضور در بین راهیان نور  را جویا شدیم.

IMG_7096

علی‌داد محمدی اصل(۷۰ ساله)  به بلوطستان گفت: «در طول ۸ سال دفاع مقدس در داخل شهر در کار نگهبانی و برقراری امنیت نقش فعال داشتم و همراه شهید داراب محمدی بودم ، اما از آن زمان تا کنون فعالیت نداشته‌ام تا اینکه بتازگی تصمیم گرفتم فعالیت بسیجی خود را از سر گیرم.

وی دلیل این تصمیصم را چنین تشریح کرد: «بخاطر خدا و اینکه سنی ازم گذشته بود، تصمیم گرفتم به شلمچه بروم و فضای جبهه‌ها و دفاع مقدس را از نزدیک لمس کنم و به زیارت قدمگاه شهدا بروم. ایشان اظهار داشت: خانواده‌ام همه مسجدی هستند و پسرم طلبه می باشد

IMG_7126

پس از او سراغ نوجوانی گرفتیم که هنوز پشت سبیلش سبز نشده است؛ حسین رحیمی عنوان کرد: بار دوم است که به این مناطق اعزام می‌شوم و با انگیزه ی آشنایی با شهدا و به عشق آنان به این سفر می‌روم. این نوجوان کوهدشتی اظهار داشت: تأثیری که آشنایی با زندگی شهدا بر من داشته باعث شده بسیاری از رفتارهای ناپسندم را کنار بگذارم و رفتارهای خوب جایگزین آن کنم.

IMG_7147

عکس‌ها: احمد بساطی، بلوطستان

  1. احمدی

    با سلام وخسته نباشید
    بسیج بازوی ایران اسلامیست در حفظ آن همچنان کوشا باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان