شما اینجا هستید
سیاسی » بازی یونسی در پروژه ایران هراسی غرب

1392020921050740_PhotoL

 

اظهارات عجیب مشاور رییس جمهور واکنش‌های متعدد داخلی و خارجی به همراه داشت؛ از عکس‌العمل وزارت امور خارجه عراق و تاکید بر مقابله با هرگونه تعرض و نقض حاکمیت تا هزینه‌های تحمیلی بر کشور از بابت سودای کشورگشایی.مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی” دولت یازدهم در جایگاهی قرار دارد که می‌شد آن را گامی برای بهبود بیش از پیش وضعیت اقوام و اقلیت‌های دینی در کشور و استحضار دقیق‌تر و جدی‌تر بالاترین مقام اجرایی کشور از این حوزه تلقی کرد.

اما اظهارات مشاور رئیس جمهوردر این حوزه، بیشتر از آنکه کارگشای دولت باشد، دردسرساز بود؛ از احیای نماد «شیر و خورشید» گرفته تا حواشی سفر به شیراز. البته این موارد چون به حوزه سیاست داخلی کشور مربوط می‌شد، می‌شد به دیده اغماض نگریسته شود اما علی یونسی در تازه‌ترین اظهارات خود، ماجرایی فراتر از مرزهای داخلی کشور مطرح کرده است. «امپراتوری ایران به پایتختی بغداد» موضوعی نبود که طرح آن از سوی یک مقام دولت جمهوری اسلامی ایران با سعه صدر کشورهای همسایه و منطقه همراه شود. خوراکی برای پیگیری سیاست ایران‌هراسی از سوی رسانه‌های وابسته به کشورهای مرتجع عرب؛ آن هم در شرایطی که تهران تمام هم و غم خود در سیاست خارجی را برای کمرنگ ساختن ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی داشته است.

اظهارات عجیب آقای مشاور واکنش‌های متعدد داخلی و خارجی به همراه داشت؛ از عکس‌العمل وزارت امور خارجه عراق و تاکید بر مقابله با هرگونه تعرض و نقض حاکمیت تا هزینه‌های تحمیلی بر کشور از بابت سودای کشورگشایی و نیز واکنش‌های مقامات داخلی.

همانطور که رییس مجلس شورای اسلامی نیز در سفر اخیر به برخی کشورهای منطقه با بیان اینکه ایران به دنبال امپراتوری‌گری و سلطه بر کشورهای منطقه نیست، تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی سیاست مسالمت آمیزی با همه کشورهای منطقه دارد و معتقد است کشورهای اسلامی احتیاجی به قیم ندارند.

 سرویس سیاسی خبرگزاری خانه ملت؛ 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان