شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » منطقه نمونه گردشگری لرستان نیازمند سرمایه‌گذاری است

 
 

 مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت فرهنگی کشور گفت: استان لرستان ۳۵منطقه نمونه گردشگری دارد ولی حتی یک سرمایه‌گذار هم در این بخش وجود ندارد. جلال تاجیک در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، افزود: ارائه خدمات رایگان توسط شهرداری‌ها قابل تقدیر است و هلال‌احمر و آموزش ‌و پرورش نیز تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که نارضایتی برخی از مردم از مسوولان ناشی از عدم نظارت است، بیان کرد: هرچه میزان نظارت در حوزه‌های پزشکی، درمانی، غله و کالا دقیق‌تر باشد نتایج بهتری را در پی دارد.
مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت فرهنگی بیان کرد: گردشگری در طی ۱۰ سال گذشته مورد توجه دستگاه‌های مختلف در استان‌ها قرار گرفته که با به پایان رسیدن ایام عید، تب گردشگری هم فروکش می‌کند ولی اهمیت بحث گردشگری همچنان پابرجاست.
وی با اشاره به اهمیت بخش گردشگری در توسعه جوامع، تصریح کرد: میراث فرهنگی فقط یک‌هزار میلیارد تومان از دولت بودجه عمرانی و جاری دریافت می‌کند ولی ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ گردش مالی صنعت گردشگری در کشور بوده است.
مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت فرهنگی عنوان کرد: ورود هر گردشگر به استان پنج اشتغال مستقیم به وجود می‌آورد که با توجه به مشکلات عدم اشتغالی که در استان وجود دارد پیشرفت در زمینه هتل‌سازی می‌تواند یکی از راهکارهای اشتغال زایی در استان باشد.
وی با اشاره به اهمیت جاذبه‌های گردشگری در تقویت اقتصاد لرستان، تصریح کرد: اگر مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با آژانس‌هایی که در تهران و شهرهای بزرگ وجود دارد هماهنگی‌های لازم را انجام دهد می‌تواند لرستان را به یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور تبدیل کند، زیرا هر شخصی که یک‌بار با لرستان آشنا شود مسلماً تورهای خود را در این استان هم برپا می‌کند.
وی با بیان این که لرستان را از نظر جاذبه های در ردیف سه استان نخست کشور قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در استان لرستان ۳۵ منطقه نمونه گردشگری وجود دارد ولی حتی یک سرمایه‌گذار هم در استان وجود ندارد و باید به‌جای ایجاد کارخانه‌ها که مشکلات زیست-‌محیطی را نیز به دنبال دارد به بحث گردشگری پرداخته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان