شما اینجا هستید
فرهنگی » آرامش جامعه و وظیفه دولتیان

رییس جمهوری روز چهارشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان فارس تصریح کرد:

اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم و نزاع‌های بنیان‌کن وحدت جامعه را به مخاطره نیندازد، باید فضا را باز کرده و آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

بیایید به معنی واقعی کلمه آشتی کنیم، در پی انسجام و وحدت باشیم. فضا را آرام کنیم و با تلاش، عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی را جبران کنیم.

جناب ریس جمهور!

به نظرم زیبا فرموده اید ولی خود دولتیان نیز باید بیش از همه به آرامش و اشتی بیندیشند ظاهرا گاهی غیر از این برداشت می شود:


۱- وزیر کشور دولت تدبیر و امید با مطرح کردن قضیه ی پول های کثیف ذهن بسیاری را مشوش کرد و بعد از این که بارها فرمود برای ادعایم سند دارم ،در مجلس شورای اسلامی گفت منظورم فقط هشداری بوده است! اکنون نیز در برخی از سایت ها نوشتند: وزیر کشور می خواهد وزیر بماند و گرنه …
نوشتند وزیر کشور که فرجی دانا نیست…
و برخی ها نوشتند:
اگر ادعای پول های کثیف را یک رسانه مطرح می کرد چه تاوانی باید می پرداخت؟ آیا در مظان اتهام تشویش اذهان عمومی قرار نمی گرفت؟ برآورد هزینه این ادعا آن هم از زبان یک مسئول مرتبط به انتخابات نگران کننده است و سپس پیشنهاد دادگاهی شدنش را مطرح کردند.
آنان که به دنبال بهانه اند خواهند گفت بسیاری از افراد با پولهای کثیف نماینده شدند و وزیر کشور چون از رای عدم کفایت ترسید همه چیز را انکار کرد! و شک ندارم در ماه مبارک رمضان قضیه همین پولهای کثیف را برای زیر سوال بردن نظام اسلامی به رخ ماه مبلغان خواهند کشید.
۲- رئیس جمهوردر جمع فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند:
«نیروی انتظامی مسئولیتی در قبال اجرای اسلام در کشور ندارد و مسئول اجرای قانون است!»
این سخنی است که نیاز به توجیه فراوان دارد و گرنه نادرستی آن روشن است از اینرو واکنش های زیادی را به دنبال داشت:
آیت الله مکارم شیرازی فرمودند: «بیان این سخن صحیح نیست چرا که قوانین ما چیزی جز اسلام نیست با این سخنان معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است!
.آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز نگرانی از “بعضی حرف‌هایی که زده می‌شود که فلان نهاد مثلاً نباید مجری قانون اسلام باشد” اظهار داشت: “مسئولین ما باید مراقبت بیشتری کنند؛ سخنانی زده نشود که باعث نگرانی مردم با ایمان شود.”
آیت الله نوری همدانی: “اینکه گفته می شود وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام اسلامی نیست، یعنی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نشود، در حالی که امر به معروف وظیفه‌ای همگانی است و همه باید ملزم به اجرای آن باشند.”
۱۲۱ نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به جناب روحانی ریس جمهور : چرا گفته‌اید وظیفه پلیس اجرای قانون است٬ نه اسلام ؟!
آیا سخن شما بدان معنی نیست که دین از سیاست جدا است؟ آیا قوانین مصوب غیر اسلامی است؟ آیا این به معنی تعطیل شدن واجبات از جمله امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ آیا نباید قانون اساسی در اصول اول- دوم- بند یک اصل سوم – چهارم و پنجم و… را در راستای ماموریت‌های قوای سه‌گانه و نهاد‌ها عملی کرد؟
آیا نباید نیروی انتظامی و سایرین از دستگاه‌ها را دعوت به کلام خداوند و پیامبر اعظم نمود تا از مخمصه‌ها و گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند؟
۳-موضوع پرحاشیه پی‌گیری بورسیه‌های غیرقانونی که توده مردم احساس کردند به صورت غیر قانونی هزاران نفر بورسیه شده اند.و چه غوغایی به پا نکرد این بورسیه ها ؟!
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع دکتر «رضا فرجی دانا» گفت: « دولت در مبارزه با فساد جدیست» خاطرنشان کرد: فساد در کشور سیستماتیک شده است. ای کاش فقط بابک زنجانی وجود داشت اما فساد به سطوح مدیریت عالی کشیده شده؛ چنانکه اکنون نباید از بورسیه‌های وزارت علوم در گذشته به راحتی گذشت؛ زیرا عده‌ای بدون داشتن حداقل‌ها بورسیه شده‌اند.
جهانگیری گفت: این نجابت آقای فرجی دانا بود که اطلاعات درباره این افراد بیان نشد، اما دولت این موضوع را پیگیری می‌کند حتی اگر ۱۰ وزیر علوم هم عوض شود.»
دکتر محمدعلی نجفی نیز گفت « ما به پرونده‌های بورسیه‌های وزارت علوم حساس هستیم. بورسیه و مدرس‌شدن افرادی با هوش کمتر از متوسط موجب نگرانی دولت و وزارت علوم است.»
و اکنون در اطلاعیه وزارت علوم آمده است : کمتر از ۴۰ نفر با محرومیت از ادامه تحصیل مواجه شدند، باقی ادامه دهند!
۴-دکتر ظریف در دانشگاه تهران:
آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»
این نوع ادبیات و سخنرانی کردن به یقن آرامش ذهنی جامعه را خدشه دارد می کند.
۵-

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان