شما اینجا هستید
فرهنگی » با ما باشید ، بلوطستان ماندنی است

“ششیه میشکند وروزگارمی آید
نوروز می آید تابه مابگوید
فقط محبت ماندنی است”

۱۹ماه از فعالیت جدید و البته پررنگ تر بلوطستان در فضای رسانه ای استان لرستان می گذرد. دراین نوزده ماه اخبار ،اطلاعات ورویدادهای استان لرستان دربستروزمینه های خبری ،تحلیلی موردنقدوبررسی قرار گرفت که به گواه نظرات خوانندگان ارجمند نمره قبولی گرفته است اما طبیعتآخالی ازنقص واشکال نبوده است و سعی خواهیم کرد این نقص و عیب ها رفع شوند .
در این مدت خوانندگان محترم فرصت آن را داشته اند تا در ستون نظرات دیدگاههای خود را مطرح و تا جایی که امکان داشته این دیدگاهها منتشر شده ،تنوع انتقادات و همچنین لطف هایی که به بلوطستان شده برای دست اندرکاران این پایگاه خبری – تحلیلی ملموس بوده است.

یک سال و هفت ماه گذشت ما اکنون در آستانه سال ۹۵قرار داریم. شاید براساس استانداردهای رسانه ای  یک سال کاری ‌برای یک روزنامه، به‌لحاظ زمانی خیلی شورانگیز نباشد؛ ولی روزنامه‌نگاری در لرستان با محدودیت‌هایی که تاحدودی همه ـ‌به‌ویژه آنان که دستی در این کار دارند‌ـ، ‌‌از آن آگاهند، ‌کار دشوار و طاقت‌فرسایی است. ‌۱۹ ماه کار مسئولانه برای ما با تلاش‌هایی نفس‌گیر و شکننده‌ای همراه بوده است.

بلوطستان تا همین‌جای کار هم، بی‌تردید، نقش خود را بر لوح زمانه زده است و با نوآوری‌های شکلی، ساختاری، ادبیاتی و محتوایی‌اش دستاوردی است برای روزنامه‌نگاری و فعالیت های رسانه ای  این سامان. جامعه باز، بنیان‌گذار روش‌هایی تازه در بخش‌هایی است که یاد شد و گشاینده راه و افقی تازه در سپهر فعالیت‌های ‌رسانه‌ای مکتوب و مجازی.

ماهرگز نادیده‌گیر کاستی‌ها و معایب کار جمعی خود نیستیم و در روند کاری خود هم کوشیده‌ایم از انتقاده‌ها بیاموزیم و بر کیفیت فعالیت خود با هدف عرضه کاری حرفه‌ای‌تر بیفزاییم.

http://dl.modenew.com/wp-contetn/uploads/20160225/1_1300103222wall2.jpg

، امیدواریم کارشناسان و منتقدان، کارنامه ما را نقد کنند و آیینه‌هایی در برابرمان بگذارند؛ تا گامی فراتر نهیم و چشم‌اندازهای تازه‌ای را تجربه کنیم.تا جایی که توانسته ایم و خلاصه توان یاری مان داده اطلاع رسانی کرده ایم ،ناملایمات زیادی دیده ایم اما برای رضایت مندی مخاطبان سکوت کرده و سعی کرده ایم ناملایمات پلی باشد برای رسیدن به ایده آل های مردم . از آنجا که در هر جامعه ای ناملایماتی وجود دارد لذا هر رسانه ای که بتواند در مقابل ناملایمات ایستادگی کرده و از حقوق مردم دفاع کند موفق خواهد شد.

 برای ما به عنوان دست اندرکاران بلوطستان گاه‌به‌گاه، تجربه نوشتن مداوم، حظی عظیم و لذتی مدام را ایجاد کرد که جز در روزنامه‌ای ‌چون این به دست نمی‌آمد. نمی‌دانیم چه‌قدر این تجربه گرانسنگ، مداوم خواهد شد و تا کی همراه همیشگی‌اش باقی خواهیم ماند. اما ‌چیزی که مسلم است، جامعه باز، روزنه‌ای نو و سبکی تازه از طراوت و نشاط را به فضای مطبوعات می آورد که برای همیشه نامش را در تاریخ رسانه لرستان ثبت خواهد کرد.

http://vahid37.persiangig.com/kalposh/1/DSC02852.JPG

با پذیرش این نکته که بسیاری از فعالان عرصه خبر مزدکارشان تنها رضایت درونی خود و اقناع مردمی است که تشنه اطلاع رسانی هستند، اینک باگذشت۱۹ماه از دور جدید فعالیت مان امیدواریم باشروع سال۹۵و تدوین خط مشی وهمچنین استراتژی برمحور سه اصل صداقت در گفتار ،هم پوشانی قومی ومنطقه ایی وگسترش فرهنگ نقد ،بلوطستان بتواند رسانه ایی فراگیر وبستر مناسبی برای تضارب افکار کلیه دوستان ودلسوزان لرستان وجامعه لر باشددرآستانه سال جدید لازم می دانم از تمامی دوستانی که ما را در طول سال ۹۴یاری داده اند تشکر نموده وسالی نکو وباطراوت همراه باسربلندی ومهرکامی برای آنها و مردم عزیز به ویژه مخاطبان همیشگی بلوطستان آرزونماییم، با ما باشید، بلوطستان ماندنی است .

محمد بساطی / عباس دارایی

  1. سید حیدر شاهرخی

    سال نو بر خانواده بلوطستان مبارک باد

    • سرویس خبر

      از لطف شما و همه دوستان سپاسگزاریم

      • بلوطی

        تبریک به همه شما در سایه پروردگار بی همتا موفقیت شما را آرزو می کنیم.

        • سال نو مبارک

          ما برای رشد به نقد نیاز داریم و انسانی که از خود، جامعه و رویدادها انتقاد سازنده می‌کند نتیجه می‌گیرد.

    • علی اصغر

      یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال، سال ۹۵ که آغاز و پایانش مزین به ظهور کمال خوبیها حضرت فاطمه(س) در عالم هستی است، شروع بهار طبیعت و جشن نوروز باستانی در این سال که مملو از نور و رحمت فاطمی است را تبریک و تهنیت عرض نموده، سلامتی و سعادت شما بلوطستان یهای عزیز عباس دارایی و محمد بساطی و دوستانتان و عزیزانتان را در پناه خداوند متعال مسئلت مینمایم.

  2. ایمانی واشیان

    سلام سال نو مبارک ما که به شما عادت کردیم شما چطور ؟

  3. لرستانی

    سال ۱۳۹۵ بر تمام هم استانیهای عزیز مبارک.سال خوبی برا همه آرزو میکنم

  4. مهدی واشیانی

    معقول ترین و حرفه ای ترین سایت بلوطستان است ما پلدختریها به داشتن چنین سایتی افتخار می کنیم تبریک تان که ما را سراافراز کردید .

  5. احمدی

    سالی پر از عزت و افتخار برایتان آرزو مندیم

  6. بهروزکرمی

    سلام بساطی عزیز سال نوشما پیشاپیش مبارک کارنامه شما بااین شرایط اقتصادی بیست بود انتقادهایی بجا شما نقدهای به موقع اطلاع رسانی درست پرهیز از حاشیه و…خصوصیات مثبت سایت وماه‌نامه شما است من همیشه مطالعه میکنم همیشه پیروز باشید درباره سرویسهایی بهداشتی ونمازخانه ورودی شهر به خاطر گردشگران ومهمانان نوروزی گزارشی تهیه کنید

  7. علی اصغر

    نمیری کور شیر که دق کردیه د دل همالو عباس دارایی شیر دیاری

  8. ناشناس

    بوی جان می آید اینک از نفس های بهار
    دستهای پر گل اند این شاخه ها ، بهر نثار
    با پیام دلکش ” نوروزتان پیروز باد ”
    با سرود تازه ” هر روزتان نوروز باد ”
    شهر سرشار است از لبخند ، از گل ، از امید
    تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد . . .

  9. سعید

    سال نو رو به تمام هوادارای حاج سید حمیدرضا کاظمی تبریک و تهنیت عرض میکنم

  10. کامبیز نجات پور

    سه امتیاز بلوطستان برای این حقیر جالب است:
    ۱_ توجه به تاریخ لرستان بخصوص طرهان و بالاگریوه
    ۲_ بیان مشکلات و حرف دل مردم
    ۳_ بیان واقعیاتی که کمتر رسانه ای به آنها توجه میکند
    سال خوبی را برای خانواده بلوطستان همراه با شادی و موفقیت از درگاه ایزد منان خواستارم

  11. غلام زاده

    آرزو می کنیم بمانید و متعلق به مردم باشید راوی اتفاقات خوب باشید عیدتان مبارک

  12. مختاری

    سال نو و تحول نظام طبیعت بر همه مبارک خصوصا بلوطستان خوب و نازنین و بسازی و دارایی گل

  13. کیوان مرادی

    عشق من فقط عباس دارایی یه یا قلم تیرش سال نومبارک

  14. درویشی

    بلوطستان محبوب قلب ها

  15. نکو

    خدا حفظتان کند که لذت می بریم از سایت و خبرهاتون سال نومبارک

  16. مهدی پور

    خدا قوت آقای بساطی خدا قوت آقای دارایی نوروزتان پیروز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان