شما اینجا هستید
فرهنگی » لرستان در وقوع جرایم خشن انتهای جدول استانهای کشور است

 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: لرستان در وقوع جرایم خشن در انتهای جدول استانهای کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شاخص های امنیتی استان در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ و در شش ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه رشد قابل ملاحظه ای داشته است، اظهار داشت: استان لرستان یکی از استان های بسیار امن کشور است.

وی با بیان اینکه در بحث شرارت، آدم ربایی، تجاوز به عنف و جرایم خشن لرستان رتبه های بین ۲۴ تا ۳۱ در میان استانهای کشور را دارد، تصریح کرد: معنی این آمار این است که ۳۰ استان در کشور در رابطه با این جرایم شرایطی بدتر از استان ما دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع لرستان در رابطه با همه مشکلات امنیتی در رتبه های بالاتر از ۲۰ قرار دارد، افزود: این آمار نشان می دهد که ۲۰ استان کشور در همه شاخص های امنیتی وضعیت بدتری نسبت به ما دارند.

شاهرخی با اشاره به اینکه اغلب جرایم خرد از جمله جیب بری، سرقت وسایل ماشین، سرقت منزل و کیف قاپی در استان مشاهده می شود، اظهار داشت: لرستان از عمده استان های کشور شرایط بهتری دارد.

وی با بیان اینکه برخی از جرایم خشن مثل سرقت مسلحانه و سرقت بانک در لرستان وجود ندارد، تصریح کرد: در سال گذشته از ۱۴ آیتم امنیت در ۱۱ آیتم قرمز بودیم یعنی رشد داشتیم که این آمار امسال به ۶ آیتم قرمز رسیده که این آیتم ها نیز مربوط به امنیت نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان یادآور شد: امسال در سمینار معاونین سیاسی امنیتی استانداری ها نیز وضعیت لرستان مورد تحسین قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان