شما اینجا هستید
فرهنگی » لرستان شانزدهمین استان پرجمعیت کشور

Image result for ‫جمعیت ایران‬‎

به گزارش وبگاه رسمی مرکز آمار ایران، براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، جمعیت ایران  با افزایش ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار نفری نسبت به سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به مرز ۸۰ میلیون نفررسیده است.

آمار رسمی منتشر شده توسط مرکز آمار ایران

طبق آمار رسمی وبسایت مرکز آمار ایران که نهاد مسئول آمارگیری در ایران است، جمعیت این کشور در سال ۱۳۹۵ شمسی به ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر رسید. ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ نفر از این تعداد را مردان تشکیل می دهند و ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ را زنان. مرکز آمار ایران تعداد خانوار را در ایران براساس آخرین سرشماری انجام گرفته، ۲۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵ عدد اعلام کرد.

این آمار رسمی که به تازگی منتشر شده است، ساکنان نقاط شهری را ۵۹ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۴۷ نفر اعلام کرده است و خانوارهای ساکن در شهرها را ۱۸ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۸۸ عدد برشمرده است.

براساس همین آمار، ساکنان نقاط روستایی در ایران ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر هستند که این جمعیت، ۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۹۳۹ خانوار روستانشین را تشکیل می دهد.

همچنین گفتنی است این سرشماری هر ۵ سال یک بار در ایران انجام می شود و نرخ رشد جمعیت در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۰ شمسی که ۱٫۲۹ بود، ۵ دهم درصد کاهش داشته است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان لرستان ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر اعلام شده است .جمعیت لرستان بر اساس سرشماری امسال نسبت به سرشماری سال ۹۰ رشد ۷درصد رشد داشته است.

  1. بیرانوند(خرمابادی)

    البته با مهاجرت های سالانه طبق امار غیر رسمی ۷۰۰۰ هزار نفر در سال رشد چندانی نداشته ولی باید دید این رشد جمعیت چقدر با رشد توسعه در این استان و شهرهایش همگام بوده است. والله رشد و توسعه یافتگی بسیار عقب تر از رشد جمعیت است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان