شما اینجا هستید
گفتگو و گزارش » نبود امکانات حداقلی مجموعه صنوف آلاینده را رنج می دهد

اهالی شهرک بهساز(مجموعه صنوف آلاینده) کوهدشت سالهاست از نبود امکانات حداقلی رنج می برند و با بی مهری بی پایان مسئولین مربوط مواجه هستند.
17
میرزاعلی محمدی مدیر عامل شهرک بهساز(صنوف آلاینده) در این خصوص به خبرنگار بلوطستان اظهار داشت: نه سال است که ما سرگردان هستیم و همکارانم از نبود امکانات اولیه رنج می برند. وی گفت:در تاریخ ۳۰/۷/۸۴ برابر قراردادی به شماره ۸۷۵۱ شهرداری موظف گردید درقبال وجه دریافتی زیر سازی و  جدول گذاری معابر مجتمع صنفی بهساز را انجام دهد که متاسفانه این عزیزان تا امروز کار را به اتمام نرسانده اند.
وی ادامه داد: دو سال بعد در سال ۱۳۸۶ در همین خصوص  و جهت ارائه خدمات توسط شهرداری که جز اصلی آن آسفالت می باشد ما مجدد مبلغ درخواستی شهرداری را بابت خدمات پرداخت نمودیم که پیرو آن شهرداری موظف شد در زمان کوتاهی خدمات را ارائه دهد و منطقه را آسفالت کنند که باز متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.تا اینکه اواخر سال ۸۸ ما به بازرسی شکایت کردیم وقبل از صدور حکم محکومیت شهرداری با پا در میانی بازرسی که نخواستند حکمی علیه شهرداری صادر گردد و با کدخدا منشی شهرداری مجدد در تاریخ۱۶/۱۱/۸۹ برابر قراردای به شماره ۴۳۵ موظف شد ظرف کمتر از شش ماه خدمات را ارائه دهند که متاسفانه هیچ کاری صورت نگرفت تا زمان تصدی شهردار مراد کرمی  به علت پیگیری  و مراجعات ما قرار شد در سال ۹۳ و در زمان کوتاهی شهرک را آسفالت کند که حتی  ایشان نیز طی نامه ای از ما خواست تعهد بدهیم و تا ۴ سال هیچگونه حفاری انجام ندهیم و حتی  حفاری های که ممکن است از طریق خدمات آب،برق ،گاز و… به وجود بیایند را سریعا انجام دهیم که ما بلافاصله با اهدا زمین رایگان به نهادهای  مربوطه کار را انجام دادیم؛ منتظر  بودیم شهرداری آسفالت  کند که در این هنگام مراد کرمی هم عوض شد و ما باز سرگردان! که بعد از آن به شورا مراجعه نمودیم و با جواب  قاطع عضو شورای  شهرکوهدشت روبرو شدیم که  فرمودند هیچ بودجه ای نداریم.
 
18
 
محمدی ادامه داد: آخرین مراجعه ما به تازگی  به سرپرست شهرداری کوهدشت  بود که وی نیز مجدد مبلغ پانصد میلیون تومان از ما می خواستند این در حالی است که هزینه آسفالت تمامی  این مجموعه کمتر ازمبلغ درخواستی مسئول مربوطه  می باشد که ایشان از ما می خواستند.
میرزاعلی محمدی گفت ما نیز  حاضر بودیم  و به وی نیز گفتم هرچند یک بار هزینه را پرداخت کرده ایم  و حق یک ریالی ندارید اما چون ضروری است و همکارانم اذیت می شوند مجدد مبلغ  صدمیلیون تومان کمک می کنیم که متاسفانه نپذیرفتند.
 
وی در ادامه گلگی های بی پایان خود گفت: ما چند وقت پیش مجبور شدیم  شهرداری را این بار به دادگستری کوهدشت شکایت کنیم که در این خصوص منتظر هرچه سریعتر کارشناسان دادگستری جهت بازدید از محل و صدور حکم قاطعانه دادگستری هستیم.
میزاعلی محمدی از شبکه بهداشت و درمان کوهدشت نیز به شدت گلگی کرد و گفت: بارها به این نهاد مراجعه کرده ایم و گفته ایم اوضاع  بهداشت ودرمان  این مکان نابسامان است. بیاید بحث بهداشت و درمان را کنترل کنید، زباله های این مجموعه در محل ریخته می شوند وکسی کاری به کارشان ندارد  که  شبکه بهداشت به ریاست دکتر امرایی نیز حتی نیم نگاهی به ما نداشتند که این مهم نیز جای تاسف دارد و از یک نهاد دولتی اینگونه اتظار نمی رود.
 
20
 
وی ادامه داد شبکه بهداشت می توانست شهرداری را مجبور به ارائه خدمات به ما کند اما متاسفانه هیچگونه اقدام نمی کنند.وی همچنین تصریح کرد: ما حتی هزینه تهیه و نصب پل های فلزی نصب شده در ورودی و خروجی شهرک را خودمان تهیه کرده ایم.
مسئول شهرک بهساز کوهدشت  در پاسخ به پرسش خبرنگار بلوطستان در خصوص  ساخت و سازهای اطراف گفت: بر اساس قانون تا فاصله۵۰۰متری صنوف آلاینده نباید هیچ منزل مسکونی وجود داشته باشد. که در اینحا  بر عکس این مهم اتفاق افتاده است که  این یک معضل بسیار بزرگ است خصوصا در آینده که  این شهر بزگتر شود  بشتر دیده می شود.
وی بیان کرد بر اساس قانون نقشه کاربری صنوف آلاینده۱۵ هکتار است که ما در اینجا متاسفانه به علت اینگونه عوامل فقط یک سومش در تصرفمان است و اگر تمام ۱۵ هکتار را داشتیم برای سالهای سال نیاز این شهر برطرف می شد.
16
 
محمدی در ادامه گفت: فقط یک چهارم صنوف آلاینده به این شهرک انتقال داده شده اند . مابقی به علت نبود امکانات و وجود خاک و گل شدیدی که در زمستان همزمان با بارش باران به وجود می آید و باعث شده که مشتری برای کاسب های زحمت کش نیاید ازین رو فرار را بر قرار ترجیح  می دهند. وتحت هر شرایطی حاضر به جابجایی نیستند و دارند ساکنین شهر را اذیت می کنند ازین جهت نیزحق دارند. من  که هرچه مراجعه می کنم و آنها را تشویق به جابجای می کنم با این دسته حرفها روبرو می شوم  به عنوان مثال تعویض روغنی می گوید راننده اتوبوس به ما می گویند بیایم اونجا ماشینمان خاکی می شود باید ۵هزار بدهم ماشین شویی که برایمان  ماشین را تمیز کنند ازین رو  از خرم آباد یا شهری دیگری سر راهمان روغن تعویض می کنیم و به شهرک صنوف آلاینده نمی آییم!
وی در پایان سخنانش ضمن سپاسگذاری از نیروی انتظامی بخاطر همکاری خوبی که در جابجای اصناف داشته اند  از مجموعه شورای شهر و شهرداری خواست: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و بارش باران هر چه سریعتر به خاطر بیشرفت شهر کوهدشت و ادای دین حقی که کاسبهای زحمت کش بر گردن شهرداری دارند وهمچنین وظیفه کاری خود. آسفالت این محله را انجام بدهند. میرزاعلی محمدی همچنین از مسئولین ارشد استان و فرماندار جدید کوهدشت خواست در این خصوص و بحث آسفالت این شهرک نظارت بیشتری داشته باشند و با این عمل نظارت براین مجموعه که اقدامی تاریخی و سرنوشت ساز است ما را یاری کنند.
در ادامه همین بحث جهان بخش سوری عضو هیات مدیره این شرکت گفت: به عنوان یک کاسب اگر کسی بیانه ای  بابت انجام کاری به ما بدهد که کارش را انجام دهیم  و دو روز نتوانیم کارش را  تحویل وراه بنداریم و تعویق بی افتد بسیاراحساس شرمندگی و بی اعتباری نسبت به  مشتری و جامعه می کنیم نمی دانم چرا شهرداری که یک نهاد دولتی است لااقل از این جهت به قضیه نگاه نمی کند و پول ما را سالهاست است برده  وآسفالت هم انجام نمی دهد.
وی ادامه داد شهرداری نباید کاری کند در بین مردم بی اعتبار شود زیرا ویترین شهر شهرداریست عاجزانه می خواهیم آسفالت را برایمان قبل ار بارش باران انجام دهد.
سجاد عبدالهی دیگر عضو هیات مدیره شهرک صنوف آلاینده کوهدشت نیز در این خصوص گفت: در زمستان نمی شود ازین جا از دست گل زندگی کرد، ما هم اگر مشتری فامیل و تک و توک  آشنای که رودر باستی می افتند و مراجعه می کنند نباشند حتی هزینه آب برق و … را نمی توانیم بدهیم. از شهرداری محترم می خوایم و خواهش می کنیم به عنوان یک شهروند انتظار داریم دیگر به این کم لطفی ها پایان دهند و قبل از بارش باران این محل را برایمان  آسفالت نمایند.
محمد قبادی و گودرز علیزاده از صنف جوشکاران نیز با چندین بار مراجعه به دفتر نشریه اینترنتی بلوطستان از شهرداری خواستند این روزها ساعت دوازده ظهر یک نماینده بفرستند تا  وضعیت گرد وخاک را دراین مکان مشاهده کنند که شاید بعد از آن لطفی در حق ما بکنند و آسفالت را انجام دهند.
کامران امرایی از صنف خدمات ماشین هم با نشان دادن چند نقطه زباله گندیده در محل و بیان اینکه به تازگی و به محض بارش باران دیگر زندگی برایمان سخت است و به شدت اذیت می شویم از شهرداری تقاضای آسفالت را داشت.

گزارش و عکس ها : احمد بساطی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان