شما اینجا هستید
فرهنگی » وحدت ملی هم عامل پیروزی انقلاب بوده هم ضامن بقای آن ،در حفظ آن کوشا باشیم

نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همدلی آحاد مردم به پیروزی رسید و حفظ کیان آنان نیز مرهون وفاق ملی مردم و مسئولان و یکپارچگی و وحدت نظر جناحهای سیاسی بر اساس ارزشهای معنوی و باورهای مذهبی است ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید بر ضرورت رعایت وحدت و همبستگی ملی آنرا در اصول دوم و نهم بیست و ششم و یکصدم از ضروریات سیاسی – اجتماعی محسوب می دارد.معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نیز با علم به این مهم ملت و حکومت را به همبستگی و وفا ق فرا می خواندند تا دشمنان طمعی به سرزمین ایران ننمایند و در صدد خدشه دار کردن آرمانهای انقلاب برنیایند . از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در مورد ابعاد و انواع وحدت و اتحاد ملی راهکارهای فراروی نظام اسلامی برای مقابله با چالشهای تفرقه آمیز تبیین شده که به برخی از آنها اشاره می کنیم .

از دیدگاه امام خمینی (ره) وحدت ملی هم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته است هم ضامن حفظ دستاوردهای آن بشمار می آید لذا شایسته است انسجام ، وحدت درونی بر اساس ارشهای مکتبی همچنان مستحکم و پایدار باقی بماند تا طریق سازندگی و توسعه تداوم یابد.امام خمینی (ره) همواره رمز پیروزی و بقای انقلاب را در دو چیز میدانسته اند :الف: کلمه توحید : ” انگیزه الهی داشتن و مقصد عالی را حکومت اسلامی دانستن” ب:-وحدت کلمه : ” یکپارچگی و اجتماع پرشور مردم و حضور در صحنه های گوناگون “.

ایشان وحدت را به عنوان رکن اساسی در جریان انقلاب اسلامی بیان می دانستند و می فرمودند :ابعاد قیام همه قشرها را گرفته است اختصاص به یک دسته ای یا دسته ی دیگر ندارد . . . همچنین به سیاستمداران توصیه فرمودند :«آگاهی مشارکت نظارت همگانی‌سیاسی مردم باحکومت‌ضامن حفظ نظام وامنیت‌ملی کشور است»

امام خمینی (ره) همانطور که پیروزی نهضت را مدیون وحدت و همدلی تمام قشرهای جامعه می‌دانستند حفظ نظام را در تمام مقاطع بر اساس محور وفاق میسر می‌داند لذا بر لزوم وحدت بین مردم و حفظ برادری و اخوت در تمامی احوال تأکید داشتند و آنرا برای حفظ اصلاح امری واجب و ضروری بر می شمردند.

« اگر با هم نباشید شکست می خورید اگر شکست بخورید اسلام شکست می خورد.بر پایه همین معماری گران امام خوبیها  وهمچنین فرامین مقام معظم رهبری اینک که در آستانه سی وششمین بهار آزادی وروز ملی ۲۲بهمن قرارداریم ضمن تجدید میثاق باآرمانهای امام ورهبری معظم و خون شهدا بعنوان سند راهبردی نظام جمهوری اسلامی در مقابل توطئه گران وبدعت آفرینان درقاموس آزادی پوشالی استکبار ،مجموعه بلوطستان نیز دوشادوش ملت شریف ایران اسلامی ومردم انقلابی لرستان شرکت درراهپیمایی ۲۲بهمن رابعنوان روزی ملی وتاریخی وحماسی وظیفه دینی ، ملی وذاتی پنداشته تأکیدمی کنیم هویت ملی و عنصر ملیت در کنار عنصر مذهب ودین ، دستاورد ها عزت و استقلال و رویکرد مثبت ارزشهای آداب و رسوم سنن در قالب فرهنگ اسلامی و ایرانی ، وحدت ملی ، و حضور و مشارکت عمومی را در طوال سی وشش سال اخیر درانقلاب اسلامی متجلی کرده و باعث تقویت اصل اتحاد و مشارکت در نظام و حفظ و تثبیت آن شده است همیشه و در همه حال باید در حفظ این نظام کوشا باشیم.

  1. محاطب همیشگی بلوطستان

    آفرین بر بلوطستان
    دعوت مردم به حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اقدامی ارزشمند است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان