شما اینجا هستید
فرهنگی » نماز جمعه لرستان در جمعه ای که گذشت

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

امام جمعه خرم آباد:برخی از پروژه‌های لرستان نیمه‌کاره رها شده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد گفت: برخی از پروژه‌های لرستان نیمه‌کاره رها شده اند.حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی افزود: متأسفانه عمر برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره در این استان بیش از ۱۰ سال است و به حال خود رها شده اند.
میرعمادی با اشاره به وضعیت نیمه کاره برخی پروژه ها از جمله کارخانه سیمان خرم‌آباد، هتل صخره‌ای و شرکت پارسیلون خرم آباد ،تصریح کرد: این وضعیت به دردسری برای مردم تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه کارخانه سیمان خرم‌آباد بیش از ۴۶ هزار نفر سهامدار دارد ،افزود: این کارخانه نه سودی دارد نه پولی و نه کار و پیشرفتی داشته است.امام جمعه خرم آباد با انتقاد از وضعیت مبهم این کارخانه گفت: این کارخانه تسهیلات زیادی از ریالی و ارزی را دریافت کرده اما معلوم نیست با آنها چه کاری انجام داده است.
وی ادامه داد: یک جوان نمی‌تواند برای ازدواج خود ۲ میلیون تومان وام دریافت کند اما اینگونه پروژه‌ها میلیاردها تومان وام دریافت کرده‌اند .حجت الاسلام میرعمادی خاطر نشان کرد: اگر کارخانه سیمان خرم‌آباد راه‌اندازی شود جز آلودگی برای این شهر سودی عاید مردم نمی‌شود . وی افزود: چرا دستگاه‌هایی مانند محیط زیست و منابع طبیعی استان این چنین مجوزهایی را بدون کارشناسی صادر می‌کنند .
امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: از مسئولان می‌‌خواهیم که با جدیت این پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنند.وی در بخش دیگری از خطبه های خود در نماز جمعه خرم آباد با تسلیت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: یکی از ابعاد مهم زندگی فاطمه زهرا (س) رفتار، سیره اجتماعی و سیاسی آن حضرت است.
میرعمادی گفت: ایستادگی، مبارزه با ظلم و استقامت از خصوصیات بارز حضرت زهرا در عمر کوتاه خود بوده است.وی افزود: باید سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) با شکوه‌تر از سال‌های گذشته در سراسر استان لرستان برگزار شود.
وی با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز فرمان امام و تأسیس بنیاد شهید اشاره کرد گفت: بنیاد شهید یکی از دستگاه‌هایی است که در خدمت پاک‌ترین افراد است از این رو ما باید راه شهدا و آرمان‌های آنها را ادامه داده و حفظ کنیم.
حجت الاسلام میرعمادی از بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خواست پروژه ساماندهی گلزارهای شهدا را تکمیل کنند زیرا دشمنان ما نسبت به خانواده‌های شهدا و جانبازان حساس هستند از این رو توجه به مسائل فرهنگی، آموزشی، تقویتی و معیشتی ایثارگران باید در اولویت باشد.وی با اشاره به ۲۶ اسفند سالروز رحلت یادگار امام خمینی (ره) افزود:سید احمد خمینی به عنوان استوانه وامین نظام ویار ویاور امام خمینی (ره) ومقام معظم رهبری بوده ودر تمام طول زندگی پر برکت خود هیچ گاه از مسیر ولایت ورهبیر منحرف نشد.
امام جمعه شهرستان خرم آباد اظهار داشت: سید احمد خمینی اعتقاد، ایمان وارادت خاصی به رهبری داشته ولایت سبب جاودانگی انقلاب می دانستند وما نیز باید باد وراه این عزیزان را ادامه دهیم.

امام جمعه بروجرد:ملت ایران هیچگاه بر سر توانمندی های نظامی خود معامله نمی کند

امام جمعه بروجرد گفت: رزمایش موشکی اقتدار ولایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید.به گزارش بلوطستان ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد افزود: این اقدام مهم پس از برجام، قدرت ایران را در برابر تهدیدات و تجاوزات دشمنان به اثبات رساند و خواب راحت را از صهیونیست ها و آمریکایی ها گرفت.
وی اظهار کرد: دشمنان تصور می کردند که ایران اسلامی در دوران بعد از برجام قدرت نظامی خود را از دست داده است.امام جمعه بروجرد افزود: ملت ایران هیچگاه بر سر توانمندی های نظامی خود معامله نمی کند.وی گفت: دشمنان از رزمایش موشکی اقتدار ولایت سپاه وحشت زده شده اند زیرا به خوبی می دانند که تاسیسات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور گسترده شده اند و آسیب پذیر نیستند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه ۲۲ اسفندماه ۱۳۵۸ سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) را یادآور شد و اظهار کرد: فرهنگ ملت ایران، فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در راه خدا است.وی افزود: شهدا بر گردن ملت ایران حق حیات دارند و باید هر روز به نام شهدا نامگذاری شود.حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: اقتدار، عزت و امنیت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا، صبوری خانواده های آنها و مجاهدت جانبازان و آزادگان است.
وی اضافه کرد: ملت ایران شهادت را پایان حیات خود نمی دانند بلکه آن را نقطه اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه تعالی روح آدمی می دانند.امام جمعه بروجرد شهادت را سودمندترین معامله با خداوند متعال دانست و گفت: بهترین تجلیل از مقام شامخ شهدا تداوم راه و حرکت در مسیر آنان است.
ترابی  با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: ملت ایران در این روزها در سوگ ریحانه پیامبر اسلام(ص) به سوگ نشسته و عزادار هستند.حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از ولادت تا شهادت بر پایه تقوا، پرهیزگاری، ولایتمداری، صداقت و حجاب و عفاف است لذا این بانوی بزرگوار باید الگوی زنان عالم باشد.
وی با تسلیت رحلت آیت الله واعظ طبسی گفت: مردم خراسان با تشییع باشکوه پیکر این عالم ربانی از ۳۷ سال خدمتگزاری وی به حرم امام رضا(ع) قدردانی کردند.وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز از این عالم ربانی به برادری همدل و همزبان برای خود و مریدی صادق برای امام(ره) یاد کردند.

امام جمعه الشتر: مردم در انتخابات به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند، حال نوبت مسئولان است 

امام جمعه الشتر گفت: مردم ایران اسلامی به وظیفه خود در انتخابات هفتم اسفند عمل کردند، اکنون نوبت مسئولین و منتخبین است که پای کار باشند و در خدمتگزاری به مردم تلاش نمایند.به گزارش بلوطستان به نقل از لرسو حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به منزلت و جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: بر همه ما لازم است که این ایام را با برگزاری پرشکوه مراسم عزای آن بانوی عظیم‌الشأن، گرامی بداریم و با حضور در مجلس اهل بیت(ع)، فرزندانمان را با سیره و مکتب ائمه معصوم(ع)، بیشتر مأنوس کنیم.
امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه همه اهل بیت(ع) در پیشگاه خداوند بزرگ، مقرب هستند ابراز داشت: اگر نگوئیم مقام معنوی و علمی حضرت فاطمه زهرا(س) از امیرالمؤمنین علی(ع) بیشتر نبود، کمتر نیست.
وی افزود: توجه به سیره و مکتب اهل بیت(ع) موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود و در مقابل، فاصله گرفتن از دستورات معصومین(ع)، باعث افزایش بی‌اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها در سطح جامعه خواهد شد.وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ۷اسفند گفت: مشارکت بیش از ۶۰درصدی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در انتخابات هفتم اسفند، نشان از وفاداری آنها به نظام مقدس اسلامی و ولایت و رهبری دارد.
موسوی  با بیان اینکه این مردم، شایسته هرگونه خدمت هستند تأکید کرد: مردم به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند، حال نوبت مسئولان است تا با خدمتگزاری صادقانه به وظیفه قانونی و شرعی خود در قبال مردم عمل نمایند.
خطیب جمعه الشتر با توصیه منتخبین مجلس شورای اسلامی به استفاده از ظرفیت مسئولیت در خدمت‌رسانی به آحاد جامعه تصریح کرد: منتخبین مردم باید توجه به دیانت و شرع را در دستور کار خود قرار داده و همواره در راستای تحقق دستورات و منویات مقام معظم رهبری تلاش نمایند.
وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از مواردی که در کلام مقام معظم رهبری مورد تأکید بود، مسأله نفوذ بود.حجت‌الاسلام موسوی افزود: مسأله نفوذ، مسأله‌ای جدی است چرا که دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی و تغییر ذائقه‌ها در جامعه دینی ما هستند.
وی تأکید کرد: مسئولین و دولتمردان بایستی مراقب نفوذ دشمن باشند چرا که نتیجه نفوذ دشمن، استحاله نظام و اسلام است.وی با بیان اینکه رمز بقاء و موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در توجه به منویات رهبر معظم انقلاب است ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی باید مسأله‌محور باشد به این معنا که از مسائل حاشیه‌ای به دور باشد چرا که توجه به مسائل حاشیه‌ای موجب فاصله گرفتن از مسائل کلان کشور همچون توجه به اقتصاد و اشتغال‌زایی است.

امام جمعه الیگودرز:چرا برخی گمان می‌کنند الیگودرز مستعمره آن‌هاست و هر گونه می‌خواهند با این شهرستان و مردم آن برخورد می‌نمایند

امام جمعه الیگودرز گفت : شهدا مظهر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در هر دورانی موجب حفظ آبروی انقلاب اسلامی هستند.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام علی محمد ارزنده در خطبه های این هفته نماز جمعه الیگودرز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و نیز گرامیداشت سالروز شهید افزود : خون شهدا از صدر اسلام تا کنون با عث حفظ و اقتدار اسلام بوده است .
وی بیان داشت : ایام فاطمیه و تقارن این ایام با سالروز گرامیداشت شهدا فرصت مناسبی برای معرفی ارزش های شهدای اسلام و انقلاب است .وی حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان اولین شهیده راه ولایت و امامت معرفی کرد و بابیان ویژگی های فردی و اجتماعی آن بانوی بزرگوار شخصیت ایشان را بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی معرفی کرد .
حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد : اهل بیت با تمام عظمت از دامن حضرت زهرا پرورش یافته اند و این خود ارزش ادمه معصومین را بالاتر می برد.وی در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ایام عید نوروز مردم را به احسان ونیکو کاری نسبت به هم نوعان خود دعوت کرد و با اشاره به اینکه افرادی هستند که نیازمند کمک همشهریان هستند انفاق و کمک کردن به دیگران را در ایام نزدیک به عید نوروز کاری با ارزش توصیف کرد .

امام جمعه الیگودرز افزود: در بحبوحه انتخابات که همه مردم و مسوولین شهرستان سرگرم برگزاری انتخابات بودند یک غیر‌بومی با هماهنگی مدیران استان مجوز بهره‌برداری از آب سد حوضیان را جهت تولید پرورش ماهی در قفس دریافت نموده  و مشغول به کار شده است!حجت‌الاسلام ارزنده با اشاره به این که این فرد مجوز تولیدسالیانه ۵۰۰ تن ماهی را دریافت نموده افزود: چرا برخی گمان می‌کنند الیگودرز مستعمره آن‌هاست و هر گونه می‌خواهند با این شهرستان و مردم آن برخورد می‌نمایند؟!وی اظهار داشت: به راستی مگر مشکل بیکاری الیگودرز رفع شده که از شهرهای دیگر برای ایجاد اشتغال خودشان در این شهر اقدام می‌کنند در حالیکه تعاونی به همین منظور تشکیل شده و می‌تواند تعداد زیادی از بیکاران شهرستان را مشغول به کار نماید.
‌ حجت‌الاسلام ارزنده افزود: چطور عده‌ای برای دریافت مجوزهای قانونی بیش از یک سال باید دوندگی نمایند اما زمین‌های منابع طبیعی با شیب ۵۰ در‌صد ظرف چند روز در سد حوضیان به یک فرد واگذار می‌شود.خطیب نماز جمعه الیگودرز افزود: این مردم نجابت و حیا دارند و هیچ نمی‌گویند اما متاسفانه برخی از این نجابت سوء استفاده می‌کنند.
ارزنده با اشاره به این که اکثر نیروهای ادارات شهرستان غیر‌بومی هستند افزود: گذشته از مسوولین و مدیران متاسفانه در ادارات نیروهای غیر‌بومی استخدام شده‌اند در حالی که اکثر جوانان تحصیل‌کرده‌ی الیگودرز بیکار هستند.خطیب نماز جمعه الیگودرز در ادامه از مسوولین خواست موضوع را به صورت جدی پی‌گیری نمایند و از ظرفیت‌های شهرستان برای این موضوع استفاده نمایند.

امام جمعه پلدختر : اگر نارسایی باشد، امام جمعه باید بیان کند زیرا این وظیفه ذاتی خطیب جمعه است

امام جمعه پلدختر گفت: شهیدان مشعل فروزان هدایت بشریت هستند. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام محمد سوری با بیان این مطلب در خطبه های نمازجمعه پلدختر افزود: امروز ملت ایران هر چه دارند و امنیتی که در جامعه حاکم است از برکت جانفشانی ها ، رشادت ها ، ایثار و اهدای خون شهدا است .
امام جمعه پلدختر با گرامیداشت تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) گفت: این نهاد مقدس در روز ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی “ره”تاسیس شد ه است.
وی افزود: شهادت زیباترین و بهترین نوع مرگ است که حیات جاودان را به دنبال دارد و شهیدان قهرمانان جامعه هستند.حجت الاسلام سوری به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا “س” اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت زهرا (س) نمادکامل دفاع از ولایت و امامت بود که در این راه به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نقش مهمی را دفاع از ولایت بر عهده داشت ،افزود: همه باید درس ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت را از زندگی این بانوی بزرگوار اسلام بیاموزیم.
امام جمعه پلدختر تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در مقابل کسانی که اصول اسلام و ولایت را نشانه رفته بودند ایستاد.وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند که مردم همیشه در صحنه ایران نیز تا پای جان در راه دفاع از حریم ولایت ایستاده اند.حجت الاسلام سوری گفت: حضرت زهرا(س) با وجود امپراطوری قدرتمند روم که هر لحظه امکان حمله به حکومت اسلام را داشت، خطر را در انحراف از راه ولایت می‌دانست که این نمونه آگاهی آن بانوی بزرگوار از ولایت بود.

امام جمعه پلدختر  با گرامیداشت سالروز رحلت حجت‌الاسلام سید احمد خمینی افزود: سید احمد خمینی شخصی بود که تاریخ به خوبی او را نشناخت و یاری بود که فدایی امام خمینی (ره) و هیچگاه آرام نگرفت.سوری خاطر نشان کرد: سید احمد خمینی در لباس پاسداری به طور ناشناس به مناطق محروم می‌رفت و مشکلات آنها را از نزدیک مشاهده کرده و گزارش به امام می‌داد.امام جمعه پلدختر گفت:  سید احمد خمینی در وصف رهبر معظم انقلاب گفته‌اند، اطاعت از رهبری اطاعت از امام است و هر کس این را قبول ندارد، در خط آمریکا است.
حجت الاسلام محمد سوری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت اله طبسی گفت: آیت الله طبسی یکی از یاران وفادار امام خمینی (ره) بودند و خدمات بسیار ارزنده ای را در پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند .

امام جمعه پلدختر در بخش پایانی  در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: خطیب نماز جمعه زبان رسای مردم است، همان‌طور که نهاد نماز جمعه وابسته به مقام معظم رهبری بوده و اگر نارسایی باشد، امام جمعه باید بیان کند زیرا این وظیفه ذاتی خطیب جمعه است.
امام جمعه کوهنانی :مطالبات کشاورزان رودبار و رماوند پرداخت شود

امام جمعه کوهنانی در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:  شهدا و فرهنگ شهادتعامل قدرت کشور است. حجت الاسلم آروانی بر خدمت رسانی و پایبندی به آرمانهای اسلامی انقلابی جهت تداوم راه شهدا تاکید کرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضاء خبرگان گفت : مردم فعلا نتیجه معلومی از برجام مشاهده نمیکنند.

وی افزود: با حرف و شعار چیزی عوض نمیشود . آروانی خاطر نشان کرد: سفسطه برخی در تقسیم بندی و درجه بندی مردم در توسعه سیاسی به بهانه نتیجه انتخابات در شهرهای مختلف شبیه اقدام منافقین در اول انقلاب و توجیه معاویه در جریان شهادت عمار است که برای نجات خود از عواقب آن قاتل عمار را حضرت علی (ع)معرفی کرد ه که او را به جنگ آورده است .

وی رای با تحقیق را اولی و نشانه توسعه بالای سیاسی دانست و گفت:رای مردم چشم و گوش بسته بدون تحقیق به لیستها نبوده و  برخی با حرفهایشان دشمن را شاد میکنند و ایجاد یاس و نا امیدی و اختلاف میکنند.

امام جمعه کوهنانی اظهار داشت:  توان بالای نظامی ما هم تامین کننده امنیت هم قدرت بازدارندگی دارد و هم عامل توجه بیشتر کشورها و عزت ملت است و این توان موشکی و دفاعی ما غیر قابل تساهل و مذاکره است.

وی با اشاره  به افتتاح سد سیمره خواستار پمپاژ آب این سد برای توسعه کشاورزی با توجه به زیر آب رفتن بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه و پرداخت مطالبات کشاورزان اراضی رودبار و رماوند شده و گفت : زیبنده در نظام اسلامی ادارات نسبت به پرداخت حق و حقوق مردم و رعایت حق الناس سهل انگاری و کم توجهی کنند لذا از استاندار محترم نماینده شهرستان و مسئولین امور اب استان انتظار اقدام لازم عاجل داریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان