شما اینجا هستید
فرهنگی » رقابتی پیچیده بین چهار کاندیدای مطرح در بروجرد

hemayat

به گزارش بلوطستان  تبلیغات رسمی نامزدهای راه یافته به دور دوم مجلس در بروجرد از روز پنج شنبه ۲ اردیبهشت آغاز شده است . رقابت های مرحله دوم با حضور چهار نامزد مطرح یعنی علاالدین بروجردی ،فاطمه مقصودی ،عباس گودرزی و هادی مقدسی شکل گرفته و کلاف سر در گم و پیچیده انتخابات بروجرد تا روز انتخابات قابل پیش بینی نخواهد بود.

?به طور طبیعی میزان مشارکت در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول کمتر خواهد شد همین امر حفظ آرای دور اول نامزدها و متقاعد کردن آنان برای دوباره رای دادن خود یک نکته مهم است. با توجه به میزان نه چندان زیاد مشارکت مردم بروجرد – حدود ۵۳ درصد- و آرای نامزدها در دور اول به نظر می رسد سقف آرای نامزدها در دور دوم از ۴۰ هزار رای فراتر نخواهد رفت.

?اختلاف آرای نفر اول دور اول یعنی علاءالدین بروجردی با نفر چهارم یعنی فاطمه مقصودی ۳۶۵۱ رای است که خود نشان از رقابت نزدیک نامزدهاست. علاءالدین بروجردی : تعداد آرای بروجردی در دور اول یک شوک جدی برای ستاد وی بود و همین امر تلاش مضاعف و پر رنگ آنها در دو ماه گذشته در پی داشته است. علاءالدین بروجردی در این مدت تلاش خود را نسبت به دور اول به طرز قابل توجه ای افزایش داده است.

?بیشترین تبلیغات در سطح شهر متعلق به بروجردی است که خود یک شمیشر دو لبه است. دعوت از چهره های شناخته شده از جمله محمدرضا باهنر، حامد زمانی و… از دیگر شگردهای تبلیغی بروجردی است که مطمئنا بی تاثیر نخواهد بود.اما آنچه که ممکن است بروجردی را نگران کند قانون نانوشته ای در انتخابات است که معمولا “چهره‌های شناخته شده در دور دوم انتخابات مغلوب چهره‌های کمتر شناخته شده می شوند”.

? هادی مقدسی: برای سومین بار پیاپی به دور دوم انتخابات مجلس راه پیدا کرده است. نکته جالب در مورد آرای مقدسی ثابت ماندن آرای وی در دو انتخابات گذشته مجلس است. هادی مقدسی به طور ثابت حدود ۳۰ هزار رای دارد سرمایه‌ای قابل توجه اما ناکافی برای ورود به مجلس.

?وضعیت مقدسی نسبت به انتخابات مجلس نهم مساعدتر است. همراهی و حمایت بخشی از اصلاح طلبان از وی در دور دوم می تواند وی را برای دومین بار راهی مجلس کند. مقدسی از شانس های اصلی ورود به مجلس است.

? عباس گودرزی: چهره جوان و پدیده انتخابات این دوره مجلس در بروجرد است. گودرزی در بین نامزدهای موجود در دور دوم تنها چهره ای است که طرفداران آن از برچسب منتقد دولت بودن استقبال می کنند.

? بیشترین خاستگاه رای عباس گودرزی همین آرای انتقادی به دولت روحانی است. اگرچه وی هوشمندانه به طور مستقیم به انتقاد از دولت نمی پردازد اما گفتمانی که عباس گودرزی از آن سخن می گوید همان گفتمان نیروها و گروه های منتقد دولت است.

?مسلما همه کسانی که در دور دوم به وی رای داده‌اند و همچنین آن بخش از آرای گفتمانی بهرام بیرانوند که در دور اول بنابر دلایلی به سبد وی انداخته نشد در دور دوم از وی حمایت خواهند کرد. اما این تعداد آرا می تواند وی را راهی مجلس کند؟ پاسخ این سئوال تا حد زیادی به میزان مشارکت در دور دوم انتخابات بستگی دارد.

? فاطمه مقصودی: وی اگر به مجلس راه پیدا کند اولین زن در تاریخ انتخابات استان لرستان خواهد بود که راهی بهارستان می شود و از این نظر می تواند نامش را در تاریخ انتخابات استان ماندگار کند.با این وجود وی نفر چهارم دور اول است و با این رقابت نزدیک عملا از دو نفر اول بیش از ۳۵۰۰ رای عقب است که می تواند کاملا تاثیر گذار باشد.

?اما آنچه وی را امیدوار به ورود به مجلس می کند حمایت کامل اصلاح طلبان- علی رغم اختلافات بوجود آمده در مورد گزینه دوم- است. فاطمه مقصودی در لیست کشوری امید که مورد حمایت اصلاح طلبان است قرار دارد. به طور قطع اگر اصلاح طلبان بتوانند طرفداران خود را به حضور در پای صندوق رای در دور دوم متقاعد کنند کار وی برای ورود به مجلس آسانتر خواهد شد.

?ضمن آنکه شنیده ها حکایت از حمایت قاطع محمدرضا عارف از فاطمه مقصودی در قالب یک فیلم چند دقیقه ای است که بزودی منتشر خواهد شد. این خود می تواند فضای انتخابات را به نفع مقصودی تغییر دهد.
(منبع: روزهای بروجرد)

  1. ..

    بروجردی و مقصودی به مجلس می روند

  2. عدل

    اگر اصلاح طلبان بروجرد جایگاهی داشتند حداقل یک نفر از گزینه های آنان به دور دوم راه مى یافت تا به دنبال این و آن به گدایی و کاندید قرضی نیفتند قطعاً کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان در بروجرد به مجلس نخواهد رفت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان