شما اینجا هستید
فرهنگی » نشست های اغازین منتخبان ملت در خانه ملت

photo_2016-07-04_16-26-26

نشست هم‌اندیشی منتخبین لیست امید سراسر کشور بعدازظهر امروز (شنبه) در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری آغاز شد. به گزارش بلوطستان به نقل از ایران در این مراسم محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام موسوی لاری و جمعی از منتخبان لیست امید سراسر کشور حضور دارند.قرار است در این مراسم درخصوص اساسنامه فراکسیون امید تصمیم‌گیری و این فراکسیون به شکل رسمی تشکیل شود.گفتنی است، در این نشست هم‌اندیشی، مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که پس از برگزاری انتخابات آرایش از سوی شورای نگهبان باطل اعلام شد، حضور داشت.

image_460_304

 محمد رضا عارف در این نشست با تسلیت درگذشت منتخب مردم مراغه در مجلس دهم گفت: رای مردم در خرداد ۹۲ به روشنی نشان داد مردم به دنبال تغییر با عقلانیت و تدبیر هستند و در ۷ اسفند مهر تاییدی دیگری بود.وی افزود: باید به طور خاص قدردان نامزدهایی باشیم با تمام شایستگی به ائتلاف تن دادند و یاری کردند. عارف تصریح کرد: ما این نتیجه را متعلق به خود نمیدانیم بلکه متعلق به نظام و مردم و رهبری و شهداست. منتخب اول مردم تهران افزود:  میخواهیم نشان دهیم قانون اساسی ما ظرفیت ان را دارد که تمام نیاز ها و مطالبات مردم را پاسخگو باشد.

وی گفت:ما اقدام به تشکیل فراکسیون امید برای تفاهم و همکاری کردیم.عارف با بیان اینکه ما به دنبال تفرقه در مجلس نیستیم و نبودیم افزود:  ما برای مشارکت و تفاهم و همکاری در سیاست های کلی نظام هم گام و هم قدیم هستیم.وی اظهار داشت : اولویت ما در مجلس و شعار ما امید ارامش و رونق اقتصادی خواهد بود.

 ۲۰۱۶۰۵۱۰۱۳۳۱۱۰۴۶۶۳_Orig

هم چنین نشست منتخبین مجلس دهم با حضور دکتر علی لاریجانی و آیت الله موحدی کرمانی در محل مجلس قدیم امروز صبح برگزار شد. لاریجانی در این نشست گفت: به طور حتم مجلس نیازمند سایه کلوپ های سیاسی نیست بلکه نیازمند روحیه واقعی مکتب انقلاب هستیم که این مسائل ربطی به این کلوپ های سیاسی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه شما افراد نخبه ای در صحنه سیاسی کشور هستید و تجربه در زمینه امور اجرایی و مجلس دارید گفت: اشکالی ندارد که ما به صحبت پدربزرگان سیاسی کشور توجه داشته و از تجربه آن ها استفاده کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: یک اصل مهم این است که آیا انقلاب موضوعی تاریخ مند است و یا یک حرکت زنده که در این خصوص باید گفت انقلاب با ریشه دینی تاریخ مند نیست و تنها موتور انقلابی است و آرمان ها باید به روز و هدفمند باشد، همچنین جمهوری اسلامی یک کالبد است و محتوای آن انقلاب اسلامی است که اگر این مبنا را در نظر داشته باشیم در سه حوزه می توانیم موضوعات را به زبان امروز بیان کنیم.

اخبار متناقضی از حضور ۱۴۱تا ۱۵۳نماینده منتخب در نشست منتخبان لیست امید منتشر شده است.مینو خالقی  منتخب مردم اصفهان که از سوی شورای نگهبان آرای وی باطل شده است در نشست عمومی منتخبان دهم نیامد، عارف جلسه را ترک کرد. محمدرضا عارف، گزینه اصلی اصلاح طلبان برای ریاست مجلس که از ساعت ۹ صبح امروز در همایش فرآیند قانونگذاری الزمات و راهکار‌ها حضور یافته بود، پس از اعلام آنتراکت در ساعت ۱۱ صبح محل برگزاری این همایش را ترک کرد و در نوبت دوم این نشست حاضر نشد.

الیاس حضرتی منتخب مردم تهران در مجلس دهم نیز در نشست فراکسیون امید با اشاره به روند شکل‌گیری این فراکسیون و اهداف آن، اظهار داشت: سال ۹۲ به‌عنوان یک نقطه عطف در تاریخ تصمیم‌گیری سیاسی بود، رأی مردم دست به دست هم داد و با عقلانیت آقای عارف که با تمام سوابق درخشان، ویژگی‌های برجسته و اقبال مردمی که داشتند برای یک منفعت ملی کنار رفتند و آن حماسه شکل گرفت.
وی افزود: کنار رفتن یک کاندیدا در شرایطی که مناظره‌های تلویزیونی انجام داده، سفر استانی رفته و یاران بسیاری را پیدا کرده کار سختی است؛ بنده به‌عنوان فردی که ۵ دوره وارد مجلس شده‌ام می‌گویم کاری که آقای عارف کرد کار سختی است.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی به‌عنوان ستون انقلاب در سال ۹۲ رد صلاحیت شد اما به خانه نرفت، قهر هم نکرد بلکه مردم را به حضور و شرکت در انتخابات دعوت کرد و مردم با روی خوش نشان دادند پای صندوق رأی سرنوشت خودشان را مشخص می‌کنند.حضرتی با طرح این موضوع “مبنای حرکت سال ۹۲ را باید به‌عنوان معیار در تصمیم‌گیری‌های سیاسی لحاظ کنیم”، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم در انتخابات مجلس دهم بر اساس حرکت سال ۹۲ تصمیم گرفتیم و نه‌فقط اصلاح‌طلب بلکه مستقلین و اصولگرایان ارزشی را به یاری طلبیدیم.
وی در ادامه خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در این نشست حضور داشت، گفت: آقای ظریف، ما اسم حرکت خود را برجامیان و نابرجامیان گذاشتیم، همه کسانی که می‌خواهند دلسوزانه منافع کشور را اولویت خودشان قرار دهند دعوت به همکاری کردیم و نتیجه انتخابات شکوهمند شد.منتخب مردم تهران در مجلس دهم، با ابراز “به‌دنبال تشکیل فراکسیون کارآمد و قوی در مجلس دهم هستیم”، تصریح کرد: فراکسیون امید دربرگیرنده اصلاح‌طلبان، معتدلان و مستقلین است و حتی کسانی را که اصولگرای معتدل هستند هم دعوت به کار می‌کنیم.
حضرتی بر همین اساس اضافه کرد: در فراکسیون امید همیشه باز است و کسانی که اساسنامه را بپذیرند قدمشان را بر روی چشم می‌گذاریم. البته افراد افراطی جایی در بین ما ندارند.وی در ادامه با اعلام “از آقای عارف خواهش کردیم که منت بگذارند و برای بحث مدیریت مجلس وارد شوند”، تأکید کرد: ریاست مجلس خواسته مردم است چرا که ایشان در انتخابات ۹۲ ایثار کرد و رأی میلیونی وی در انتخابات مجلس مؤید شایستگی ایشان است و از آقای عارف تقاضا داریم به‌عنوان کاندیدای ما برای ریاست مجلس پا پیش بگذارد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم، در توضیح سخنان خود تأکید کرد: تقاضا از آقای عارف برای ریاست مجلس دهم به‌معنای نفی زحمات آقای لاریجانی نیست، آقای لاریجانی در بحث برجام کمک خوبی به دولت کردند اما آقای عارف نشان داده در هر سفر استانی که رفته است اقبال عمومی داشته و این تکلیف ایجاد شده تا در این مقطع از مدیریت‌شان استفاده کنیم.
 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان