شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اجازه نخواهیم تا تا نظرات و سلائق شخصی بر سلائق حرفه ای غلبه پیدا کند

photo_2017-02-08_19-00-34
 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: تعلیم و تربیت در فضایی توام با آرامش ،وحدت و همدلی و احترام متقابل امکان پذیر است . به گزارش بلوطستان خدانظر دریکوند در ادامه سفرهای شهرستانی خود در جلسه هم اندیشی با مدیران و سرگروههای آموزشی شهرستان پلدختر افزود : هدف ما از برگزاری جلسات هم اندیشی با فرهنگیان ،شنیدن سخن آنها و آشنا شدن با نگرش معلمان است.
وی گفت:  لازمه توسعه ، پیشرفت و بالندگی اراده و عزم راسخ افراد است و به همین دلیل ارتقای چایگاه آموزش و پرورش منوط به عزم همگانی است و  باید هر کس از خودش شروع کند و از خود بپرسد که آیا به وظیفه و رسالت خود درست عمل کرده یا نه ؟ دریکوند  افزود: نگاه واقع بینانه یک اصل مسلم است  باید نگاهی واقع بینانه و منطقی نسبت به یکدیگر داشت  و از نگرش منفی پرهیز کرد .
photo_2017-02-08_19-00-57
وی بیان کرد: تعلیم و تربیت هیچ گاه در فضای رعب و وحشت ، بدبینی ، کینه و تفرقه اتفاق نمی افتد . خدانظر دریکوند افزود : تعلیم و تربیت تنها  در فضایی توام با آرامش ،وحدت و همدلی و احترام متقابل امکان پذیر است .دریکوند گفت: اگر بخواهیم طرح ها و برنامه هایی محکم و مستدل تدوین کنیم که از حمایت قاطبه فرهنگیان برخوردار باشد ، ناگزیریم که سخن معلمان را بشنویم و برنامه ها را واقع بینانه و منطقی تدوین کنیم .
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به  مشکلات و تنگناهای دستگاه تعلیم و تربیت افزود:  در تعریف هوش می گویند که هوش توانایی سازگاری با شرایط موجود است و مدیر موفق هم کسی است که بتواند خود را با شرایط موجود تطبیق کرده و از امکانات موجود حداکثر بهره برداری را به عمل آورد .
دریکوند گفت:  باید به این باور رسید که هر شخصی به جای خود می تواند در پیشبرد اهداف تاثیر گذار باشد .وی اظهار داشت: باید وجدان کاری را تقویت کرد و عمل به وظیفه را در میان جامعه نهادینه کرد .
photo_2017-02-08_18-59-58
خدانظر دریکوند تصریح کرد:  در نظام تعلیم و تربیت تمام نیروهای صف و ستاد هدفی مشترک دارند و برای دستیابی به این اهداف مشترک کاری گروهی انجام می دهند . وی گفت:  روابط انسانی و احترام متقابل مهمترین عامل در ایجاد انگیزه در میان معلمان است و  مدیران باید با روابط انسانی قوی و تعامل سازنده با معلمان انگیزه را برای خدمت بیشترو بهتر تقویت کنند .
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت : اگر بخواهیم نسلی کارآمد را تربیت کنیم باید  اعتماد به نفس و خودباوری را در میان معلمان نهادینه کنیم تا بتوانند  نسلی را تربیت کنند که برای خود ارزش قائلندو به حقوق دیگران احترام می گذارند .
وی ادامه داد:  وجود دیدگاههای متنوع  ظرفیتی بالقوه برای دستگاه تعلیم و تربیت است و باید با تضارب آرا و دیدگاهها بهترین و مطمئن ترین برنامه ها و روش ها  را در آموزش و پرورش به کار گرفت . وی افزود: نقدپذیری و  سعه صدر لازمه کار مدیران باید باشد و  از ویژگی های مدیران موفق این است که  ضعف های خود را بپذیرند و توانایی عذرخواهی داشته باشند .
photo_2017-02-08_19-00-27
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد:  شاخصه های مدیریت و مسئولیت در دستگاه تعلیم و تربیت توانمندی ، صلاحیت های حرفه ای ، خلاقیت و نوآوری است و  باید فضایی فراهم شود تا افراد با بروز و ظهور  استعداد و  شایستگی خود در معرض قضاوت مدیران میانی قرار گیرند .
دریکوند گفت:  اجازه نخواهیم تا تا نظرات و سلائق شخصی بر سلائق حرفه ای غلبه پیدا کند و محیطی را فراهم می کنیم تا مدیران با آرامش و اقتدار به دنبال انجام رسالت واقعی خود باشند .
وی تفرقه را  یک آسیب جدی برشمرد و افزود : باید با وحدت و همدلی  به اشتراک  هدف برسیم و برای دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت تلاش کنیم . دریکوند تربیت انسان های خودباور و خداباور  و شهروندان قانونمند را آرمان نهایی آموزش و پرورش برشمرد و گفت : باید دانش آموزانی را تربیت کنیم که در تراز جمهوری اسلامی بوده وبه آرمان ملی و دینی باور و اعتقاد داشته باشند .
وی به کمبود اعتبارات آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش تنگناهای فراوانی دارد و باید به صراحت بگوییم که اگر تعامل و مشارکت اولیاء ، دستگاهها و سایر نهادها نباشد ؛قادر نیست رسالت و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد.  دریکوند گفت:  ما هرگز به دنبال مشارکت اجباری و الزامی نبوده و نیستیم و اعتقاد داریم که باید مشارکت ها جنبه داوطلبانه و اختیاری داشته باشد و فراتر از این مسائل فرهنگی در جامعه نهادینه شود که مشارکت در تعلیم و تربیت را مقدس و پسندیده تلقی کند .

 گفتنی است قبل از سخنان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان ، افتخاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدختر در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود پرداخت و پس از آن تعدادی از مدیران و سرگروههای آموزشی به ارائه دیدگاهها و راهکارهای خود در حوزه تعلیم و تربیت پرداختند.

photo_2017-02-08_18-59-52

photo_2017-02-08_19-00-18

دیدار با امام جمعه و سرپرست فرمانداری پلدختر  از دیگر برنامه های سفر  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان به پلدختر بود.سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان هم چنین در سفر به شهرستان پلدختر  با خانواده فرهنگی شهید جواد سرمالیان دیدار کرد. به گزارش بلوطستان خدانظر دریکوند در این دیدار گفت: ایثار جلوه های مختلفی دارد و شهدا و ایثارگران عالی ترین جلوه های ایثارو فداکاری را در ۸سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

photo_2017-02-08_19-00-41

وی  از رشادت ها و پایمردی های شهدا و ایثارگران در ۸سال دفاع مقدس تجلیل کردو افزود : عزت ، اقتدارو امنیت امروز کشور ما مرهون از خود گذشتگی و ایثار شهدایی است که از همه چیز خود گذشتند تا کیان کشور ما از آسیب ها و خطرات در امان بماند .وی تاسی به آرمان های شهدا و ایثارگران را رسالت مدیران عنوان کرد و گفت : باید از خداوند استمداد جست تا به ما کمک کند تا بتوانیم در مسیر شهدا و ایثارگران حرکت کنیم .

photo_2017-02-08_18-59-47

گفتنی است که شهیدجواد سرمالیان از شهدای شاخص فرهنگی پلدختر است که در منطقه ماووت در تاریخ ۲۵/۱۰/۱۳۶۶ به درجه رفیع شادت نایل آمد.

photo_2017-02-08_18-59-43

photo_2017-02-08_19-00-48

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان