شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » افزایش اعتبار توانمندسازی مددجویان بهزیستی لرستان

اعتبار توانمندسازی مددجوین بهزیستی لرستان در سال جاری با افزایش بیش از چهار برابری به ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده است. به گزارش بلوطستان همایون عمودی زاده مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این مطلب گفت : بحث توانمند سازی و پیشگیری از معلولیت ها دو برنامه اساسی سازمان است.

وی افزود : در بحث توانمند سازی بودجه را از ۸۰ میلیارد تومان به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای ۲ هزار و ۸۰۰ شغل در جامعه هدف خاطرنشان کرد: نیازسنجی، استعداد یابی شغلی، آموزش و ارائه تسهیلات از ابزارهای اساسی بخش توانمند سازی است.
عمودی زاده به بیان توانمند سازی بر مبنای دانش بنیان شدن اشاره و بیان کرد: اختراعات افراد، استفاده از پنل های خورشیدی و استفاده از کشت گیاهان دارویی مثل زعفران و موسیر از جمله فعالیت هایی است که در این راستا به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که تمایل داشته باشند از جامعه هدف کارگر و کارمند جذب کنند، ما سهم بیمه افراد دارای معلولیت را پرداخت می کنیم و برای زنان سرپرست خانوار به مدت ۵ سال ییمه آنان را پرداخت می کنیم.
مدیرکل بهزیستی لرستان بیکاری را عامل همه آسیب های اجتماعی خواند و گفت: توجه به بحث اشتغال و توانمندسازی معلولین از برنامه های مهم این سازمان است.
وی ادامه داد: برای معتادان بهبود یافته نیز در زمینه روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی داریم و افرادی که یک سال از سرایط ترک اعتیاد آنان گذشته باشد، می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده نمایند و به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند.
عمودی زاده بیان کرد: در بحث زنان سرپرست خانوار نیز سازمان بهزیستی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، مشاوره و مددکاری و اشتغال این قشر برنامه ریزی دارد و سرمایه کار بلاعوض و تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از معلویت ها هرچه در زمینه پیشگیری هزینه کنیم سرمایه است، گفت: در این راستا در دوران بارداری مادران معلول هزینه های مربوطه پرداخت می شود./ خبرآنلاین

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. מגוון רחב של דירות דיסקרטיות בצפון

    Im more than happy to find this page. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things in your site.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان