شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نماز جمعه لرستان

 
ححح۷۶۹--
 
امام جمعه خرم آباد: آزادی تفنگداران آمریکایی نشان دهنده صلح دوستی ایران است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: آزادی تفنگداران آمریکایی نشان دهنده صلح دوستی و تدبیر مدیریتی ایران است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر افزود: دستگیری تفنگداران آمریکایی نشان دهنده اقتدار دفاعی ایران اسلامی و آزادی آنها نیز نشان دهنده رافت اسلامی و صلح دوستی ایرانیان است.وی تصریح کرد: با دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران توسط نیروی دریایی سپاه اقتدار دفاعی ایران برای همه کشورهای منطقه بخصوص دست نشاندگان آمریکا در کشورهای عربی مشخص شد.وی اضافه کرد: اقدام مقتدرانه سپاه در دفاع از مرزهای آبی ایران، قدرت دفاعی کشورمان را به جهانیان ثابت کرد و این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و سران آمریکا از اقتدار و برتری نظامی آمریکایی ها سخن به میان می آورند.
وی با اشاره به دفاع نیروهای مسلح از مرزهای آبی و خاکی کشور اظهار داشت: نیروهای مسلح در همه حال از اقتدار و مرزهای کشور دفاع کرده و مردم ایران اسلامی نیز به این اقتدار، هوشمندی و آگاهی افتخار می کنند.امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به زمان اجرای برجام نیز گفت: کشور ایران بیشتر از تعهدات خود عمل کرده و در حال حاضر مردم دنیا منتظر اقدام عملی آمریکا برای عمل کردن به تعهدات بین المللی هستند.
حجت الاسلام میرعمادی اضافه کرد: زمان اجرای برجام فرا رسیده اما آمریکایی ها و غربی ها بدون درنظر گرفتن اقدامات مثبت در راستای عمل کردن به تعهدات خود به دنبال بهانه تراشی و مقابله با ایران هستند.
وی افزود: آمریکا و غرب در آزمونی سخت در مقابل جهانیان قرار گرفته اند و عدم اجرای تعهدات توسط آمریکا و غرب می تواند به رسوایی آنان منجر شود.وی با اشاره به شناخت مردم دنیا نسبت به صداقت ایران نیز اظهار داشت: مردم دنیا صداقت و عمل به تعهدات ایرانیان را به وضوح مشاهده کرده اند و در این میان چشم دنیا به راستی آزمایی از آمریکا و غرب دوخته شده است.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به بدقولی آمریکایی تذکر داده اند و بر این نکته متذکر شده که آمریکایی ها و کشورهای غربی علاوه بر مساله هسته ای به دنبال بهانه جویی در خصوص مذاکره با ایران هستند.حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه کارگران در توسعه و اقتصاد جامعه اظهار داشت: کارگران به عنوان قشر مهمی از جامعه با مشکلاتی مواجه هستند که باید در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: این قشر به عنوان یکی از اقشار ضعیف جامعه از دریافت حقوق خود در برخی از ماهها محروم بوده و کارفرمایان و مدیران کارخانجات باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت حقوق آنان اقدام کنند.وی تصریح کرد: حقوق برخی از گروههای کارگری و کارگران در استان تا شش ماه به تعویق افتاده و این در حالی است که در ماههای آخر سال این افراد به دریافت حقوق و مزایای خود احتیاج بیشتری دارند.

حکم امام جمعه بروجرد برای پنجمین بار پیاپی تمدید شد

از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حکم حجت‌الاسلام “حسن ترابی” به عنوان امام جمعه شهرستان بروجرد برای پنجمین دوره متوالی تمدید شد.امام جمعه بروجرد در خطبه های امروز نماز جمعه  به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم اشاره کرد و گفت: انتخابات هفتم اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یک اتفاق بزرگ است و مردم باید با توجه به تلاش دشمن برای نفوذ به کشور افراد شایسته را راهی مجلس کنند.
وی با تاکید بر حضور حداکثری واجدین شرایط در انتخابات افزود: هرکس دغدغه حفظ تمامیت ارضی کشور را دارد باید پای صندوق ها حاضر شود.حجت الاسلام و المسلمین ترابی حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب پایداری نظام و ناامیدی دشمن خواند و اظهار کرد: مردم باید نامزدهایی را انتخاب کنند که نسبت به سرنوشت مردم و نظام حساس باشند و از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.
وی سالروز شهادت فداییان اسلام از جمله نواب صفوی، طهماسبی، واحدی و ذوالقدر را گرامی داشت و اظهار کرد: این شهدا در سال ۱۳۳۴ در راه مبارزه با طاغوت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

امام جمعه جدید ازنا معرفی شد/حجت الاسلام شاهچراغی بر مسند امات جمعه ازنا تکیه زد

امام جمعه ازنا

به گزارش بلوطستان حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی امام جمعه جدید شهرستان لحظاتی قبل با استقبال مردم و مسولین شهرستان وارد ازنا شد.امام جمعه جدید ازنا پس از ورود با حضوردر گلزار شهدای ازنا بر مقام شامخ این عزیزان ادعای احترام کرد و سپس با حضور در منزل شهیدان باقری با پدر این شهیدان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی با حضور در ساختمان فرمانداری در شورای اداری این شهرستان شرکت نمود.سید داوود شاهچراغی فرزند سیدحسین متولد دامغان تحصیلات کلاسیک را تا مقطع دوم متوسط ادامه داده و در تابستان سال ۶۷ به جبهه اعزام گردیده و در آغاز سال تحصیلی وارد حوزه علمیه دامغان شد.

از سوابق وی می توان به امام جمعه رامشیر خوزستان در سال ۱۳۷۹  ،  امام جمعه شهرستان رودبار در سال ۱۳۸۲. امام جمعه  قیامدشت تهران در ۱۳۸۵ و امام جمعه شهرستان تنکابن در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد.وی که تجربه تازه ای در خصوص مسئولیت در لرستان را دارد در سال ۱۳۹۴ بعنوان امام جمعه شهرستان ازنا منصوب شده است.

وی  در خطبه های این هفته نماز جمعه ازنا گفت: سبک زندگی اسلامی را در خطبه های نماز جمعه بنا داریم که عنوان کنیم.امام جمعه ازنا به نماز جمعه اشاره  کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نماز جمعه در کشور ما قرارگاه فرهنگی است و اقدامات مهم فرهنگی می بایست در این قرار گاه برنامه ریزی شود.

وی افزود:در نماز جمعه ها سعی می کنیم که مختصر و مفید مطالب و مشکلات را عنوان کنیم، ما خدا را شاکریم که در این نظام اسلامی به عنولن سرباز به مردم خمت می کنیم.امام جمعه ازنا گفت: باید قدر این نظام را بدانیم و خود را سرباز این نظام بدانیم و به این موضوع افتخار کنیم چرا که نعمت این نظام نعمت بسیار زیادی است.

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: همه عزیزانی که در این سنگر مهم در ازنا آمده و رفته اند زحمت کشیده اند و فعالیت های خوبی را از آنها مشاهده می کنیم.امام جمعه ازنا گفت: مهمترین هدف ما این است که منشا اتحاد و صمیمیت بین آحاد مردم باشیم چرا که نظام اسلامی نیاز به وحدت دارد، دشمنان در حال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

امام جمعه پلدختر :نماینده باید با شجاعت در مقابل دشمن بایستد و انقلابی باشد

امام جمعه پلدختر گفت:هر اندازه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد اعتبار نظام ما بالاخواهد رفت.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم،افزود:حضور در انتخابات وظیفه شرعی و دینی ما ست اما مهم تر از حضور که مد نظرمقام معظم رهبری نیز هست انتخاب صحیح و حضور توام با انتخاب آگاهانه است.
وی تصریح کرد:ضمن حضور در انتخابات باید انتخاب صحیحی داشته باشیم تا نماینده ما بتواند از حقوق حقه مردم دفاع کند. وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دشمن و داشتن شجاعت از شاخص های یک انتخاب اصلاح است،افزود:نماینده باید با شجاعت در مقابل دشمن بایستد و انقلابی باشد.
امام جمعه پلدختر با تاکید بر دقت مردم رد انتخاب نماینده اصلح گفت:کسی که آرمان های امام و رهبری و اصل نظام را پایبند باشد شاخص اصلح بودن را دارد.وی با بیان اینکه همه ما در انتخاب یک نماینده اصلح مسئولیم،گفت:اعتقاد به راه و میراث شهدا شاخص است و باید برای ما مهم باشد که چه کسی را انتخاب می کنیم.

۲۰۱۶۰۱۱۵_۱۳۰۷۵۳

وی تدین ،انقلابی بودن و مردم داری را از خصوصیات یک کاندیدای اصلح عنوان کرد و افزود:نباید انتخاب ما بر اساس طایفه گرایی و عشیره گری باشد باید انتخاب دقیقی داشته باشیم زیرا اگر کوتاهی کنیم نمی توانیم به خوبی وظیفه دینی خود را انجام دهیم.
امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه الهی بودن،وحدت کلمه،وجود ولایت فقیه ،فرهنگ بسیجی و وحدت بین دولت،ملت و مجلس را از مولفه های مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت:تاجایی که به دنبال رفع تحریم ها هستیم به جایی نخواهیم رسید زیرا تنها را ه علاج تکیه بر داشته های درونی و اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: ما و آمریکا اختلاف مبنایی داریم و تنها زمانی آمریکا و دشمنان ما دست از دشمنی با ملت ایران برمی دارند که تابع محض نیات آنها باشیم.امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد:ماهیت استکبار عدم پذیرش حق است و به فرموده رهبری اگر مساله هسته ای هم حل شود آنها مساله دیگری را برای دشمنی با ملت ایران بهانه قرار خواهند داد.
حجت الاسلام سوری تحریم و تهدید نظامی را دو ابزار دشمن علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت:دشمنان ما نه منطق دارند و نه حقانیت و استدلال و فقط دم از زور می زنند.وی افزود:اگر روی توان خود تکیه کنیم استقامت دشمنان روزی می شکند.
وی دستگیری تفنگداران آمریکایی را نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ارزیابی کرد و گفت: اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران ،اثبات قدرت ایران ،اقتدار نظام جمهوری اسلامی در بعد نظامی و نشان دادن حقانیت ایران در بعد نظامی و امنیتی از دستاوردهای این رخداد بود ه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان