شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

قائدرحمت :دولت در مقابل فاجعه منا مواضع محکم داشته باشد / راه حج باید بر مسلمین باز باشد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: دولت باید برای احقاق حقوق جان‌باختگان فاجعه منا در بعد سیاست امور خارجه در مقابل عاملان این فاجعه مواضع محکم در سایه ولایت داشته باشد

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس  عباس قائدرحمت در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت کشور با خانواده جان‌باختگان دورودی فاجعه منا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اخطار به کارشکنی مقامات سعودی در جریان فاجعه منا، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص لرزه بر اندام دشمنان جمهوری اسلامی انداخته و اثرات آن را در سراسر دنیا مشاهده کردیم.وی کشته شدن زائران خانه خدا را به علت سوءمدیریت آل‌سعود برای نخستین‌بار ندانست و گفت: با نگاهی به تاریخ حج در ۳۰ سال گذشته شاهد وقوع حوادث متعددی که منجر به کشته شدن جمع زیادی از زائران شده است، هستیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از این حوادث متعدد که در طول ۳۰ سال گذشته صورت گرفته است باز هم شاهد بروز فاجعه در ابعاد گسترده بودیم که به علت حرکت کاروان یک شاهزاده سعودی و بسته شدن مسیر حرکت به وجود آمد.

وی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود در برگزاری مراسم حج کاهل است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم خود نمی‌گذرد و هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت مواضع خود را نسبت به این فاجعه نشان داده است.قائدرحمت با بیان اینکه انتظار داریم به این اهمال‌های آل‌سعود پاسخ مناسب داده شود، گفت: دولت باید برای احقاق حقوق جانباختگان فاجعه منا در بعد سیاست امور خارجه در مقابل عاملان این فاجعه مواضع محکم در سایه ولایت داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید راه حج بر همه مسلمین باز باشد، گفت: در شرایطی که صهیونیست به دنبال اهداف شوم خود در منطقه است، باید از ایجاد شکاف در بین شیعه و سنی جلوگیری شود و این دست برنامه‌ها همچون فاجعه منا در همین راستای اهداف صهیونیستی صورت می‌گیرد.این مسئول با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مدیریت حج از دست آل‌سعود خارج شود، گفت: باید مراسم حج به صورت شورایی متشکل از کشورهای اسلامی اداره شود.

آقامحمدی: تا نابودی استکبار شعار «مرگ بر آمریکا» سر خواهیم داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی بوده و خواهد بود، مگر اینکه استکبار از بین رفته و نباشد.

به گزارش بلوطستان  ؛ ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار اظهار داشت: نطفه ۱۳ آبان مبارزه با استکبار بوده است، تبعید امام خمینی(ره)، اعتراض دانش آموزان به تبعید امام و تسخیر لانه جاسوسی بر مبنای همین استکبارستیزی در روز ۱۳ آبان رخ داده است.وی افزود: امام خمینی(ره) بر منافع استکبار شورید و دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط وی در اعتراض به استکبار آمریکا که در کشور نفوذ کرده بود، به پا خواستند.

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: فریاد علیه کاپیتولاسیون و نوکری استبداد عامل به وجود آمدن ۱۳ آبان شد، اما آیا امروز فرهنگ و اعتقاد ملت ایران عوض شده است که برخی می خواهند روز استکبارستیزی را در کشور کمرنگ کنند!؟آقامحمدی تصریح کرد: این جریان یا از ابتدا نفرت امام(ره) را به خوبی نفهمیده و درک نکردند و یا حتی اگر همراه مردم بوده و در مسیر انقلاب حرکت کرده بودند، امروز به دنبال زندگی راحت بوده و از مبارزه با استکبار خسته شدند؛ دچار فرسودگی، پیری و ناتوانی شدند و توان حرکت انقلابی را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی بوده و خواهد بود، مگر اینکه استکبار از بین رفته و نباشد. آن روز است که عدالت همه دنیا را گرفته و نیازی به گفتن شعار «مرگ بر آمریکا» نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا از مواضع خصمانه خود علیه ملت ایران دست نکشیده، ادامه داد: شعار «مرگ بر آمریکا» امسال هم مانند سال های گذشته در تمام کشور سر داده خواهد شد، چون این شعار مرگ علیه تجاوزگری، ظلم، ستم، استعمار و نابودی کرامت و عدالت انسانی است.

نماینده مردم خرم آباد یادآور شد: خوی طغیانگری و استکبارستیزی آمریکا باعث نفوذ در کشورهای دیگر می شود و هر جا کمتر از این رفتار خصمانه و خوی وحشیانه از خود نشان داده است، بدون شک توان آن را نداشته در غیر این صورت حتما عدالت را زیر پا گذاشته و کرامت انسانی را نادیده می گیرد.

ملکشاهی: خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به کوهدشت/ امکانات فعلی کافی نیست

به گزارش بلوطستان الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزای فارس، به تشریح وضعیت فعلی شهرستان کوهدشت در پی سیل اخیر پرداخت و اظهار داشت: بارندگی این شهرستان از روز غروب روز گذشته قطع شده و سیل به صورت طبیعی فروکش کرده است.وی افزود: در حال حاضر کوهدشت به وضعیت عادی در آمده ولی تعدادی از روستاها به ویژه راه‌های طرحان، مرکزی و کونانی قطع شده است و این به علت شکستگی‌ پل‌ها و جاده‌ها است.نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: دیروز آقایان نوبخت و فریدون به این شهرستان سفر و از مناطق آسیب دیده شهرستان بازدید کردند.

ملکشاهی با بیان اینکه روز گذشته جلسه حوادث غیر مترقبه در ستاد بحران شهرستان با حضور استاندار و مسئولان تشکیل شد و تصمیمات خوبی گرفته شد،‌ادامه داد: فردا یکشنبه جاده‌های مسدود شده باز و خدمات برق و ‌آبرسانی به کلیه مناطق انجام می‌شودنماینده مردم کوهدشت در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر مسئولان استانی فعال بوده و در حال خدمات رسانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین بنا شده است مسئولانی از سوی هلال احمر کشور و نیز آقای نجار رئیس سازمان بحران به این شهرستان سفر کرده و بازدیدهایی از وضع موجود داشته باشند.ملکشاهی مطرح کرد: در مجموع مسئولان در حال تلاش هستند ولی حجم خسارات و آسیب‌ها بسیار زیاد است که نیاز به کمک فراوان دارد.

این نماینده برآورد خسارات اولیه کوهدشت بر اثر سیل را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که مردم ضعیف منطقه از نظر مالی همچنین دامداران و کشاورزان و ساکنین داخل شهر نیاز به کمک ویژه دارند.وی در ادامه مطلب فوق یادآور شد: مقرر شد نوبخت فردا گزارش خسارات و حادثه سیل کوهدشت را در هیات دولت مطرح کند.

ملکشاهی در خاتمه خواستار توجه ویژه دولت در جهت جبران خسارت به مردم این شهرستان شد و گفت که امکانات امدادرسانی در استان لرستان کافی نیست ولی مسئولان منطقه با همین امکانات در حال انجام خدمات رسانی هستند.

کاییدی: مشکل بیکاری لرستان باید اورژانسی درمان شود

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل بیکاری لرستان باید اورژانسی درمان شود.به گزارش بلوطستان ، علی کائیدی گفت: در چند جلسه‌ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌ایم، به وی اعلام کردم که موج وحشتناک بیکاری در لرستان را باید اورژانسی درمان کنند.

وی گفت: ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا فلان نیروگاه در استان لرستان به اتمام برسد، شاید بیکاری این استان درمان شود.کائیدی تصریح کرد: من به عنوان نماینده مردم در مجلس امروز با موجی از تقاضای کار در سطح استان مواجه هستیم، این وظیفه نماینده مردم است که اطلاع‌رسانی کند و به دلیل ارتباط نزدیک با مردم حتی روستانشینان مشکل بیکاری و زندگی سخت مردم را از نزدیک دیده‌ایم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در سطح لرستان جوانان تحصیل‌کرده‌ای وجود دارند که حتی نمی‌توانند یک وام بگیرند تا شاید شغلی برای خود درست کنند، از این‌ رو عمر جوان لرستانی نباید با بیکاری تباه شود.

وی به حوزه انتخابیه خود و شهرستان پلدختر اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح آزادراه خرم‌آباد به پل‌ زال شغل را از پلدختر گرفت و امروز آمار بیکاری در لرستان بی‌داد می‌کند، انگار که همه دولت‌های گذشته بیکاری را برای ما به ارث گذاشته‌اند.

کائیدی افزود: ما دیگر با یک گزارش کاغذی قانع نمی‌شویم، امروز چهار پمپاژ کشاورزی نیمه‌تمام در پلدختر وجود دارد، چرا آنها را به پایان نمی‌رسانید، این خود خیلی از مشکلات بیکاری را کم می‌کند‌، هرسالی که باران این رحمت الهی خوب می‌بارد، مردم کمتر به ما مراجعه می‌کنند، این نشان از کشاورز بودن و وابستگی زندگی مردم به رونق کشاورزی دارد.

عبدی:مبلغ فعلی وام ازدواج شوق مزدوج شدن را از جوانان می‎گیرد

به گزارش بلوطستان دکتر ایرج عبدی در گفت‎وگو با ایسنای لرستان  با اشاره به اینکه مبلغ فعلی برای ازدواج شوق ازدواج کردن را از جوانان می‎گیرد، افزود: وام ازدواج کنونی باید افزایش پیدا کند تا جوانان برای انجام امر ازدواج ترغیب شوند.

وی بیان کرد: ازدواج مقوله‎ای بسیار مهم است که با توجه به تاثیری که بر افزایش جمعیت دارد لازم است بسته‎های انجام آن را برای جوانان به وجود آورد.نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه طرحی در مجلس برای افزایش وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان در حال بررسی است، ادامه داد: این طرح قرار است که به قانون تبدیل شود و دریافت آن با وثایق آسان خواهد بود.عبدی اظهار کرد: در حال حاضر اخذ وام ازدواج دردسرها و مشکلات زیادی دارد و افراد زیادی در صف هستند و نمی‎توانند همین رقم ناچیز را دریافت کنند.

توکلی : دولت موظف است خسارت سیل را به بیمه‎شده و نشده‎ها پرداخت کند

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است خسارت ناشی از سیل را به بیمه‎شده و نشده‎ها پرداخت کند.به گزارش بلوطستان به نقل از خانه ملت؛ محمدتقی توکلی اظهار کرد: حادثه سیل غیرمترقبه و خسارات پیش‎بینی نشده است و هیچ کسی نمی‎تواند جلوی خسارات چنین حوادثی را بگیرد.

وی بیان کرد: براساس بند «س» ماده ۲۲۴ قانون برنامه ۵ توسعه و از محل ماده ۱۰ و ۱۲ باید خسارات ناشی از خشکسالی، سیل و زلزله پرداخت شود.توکلی اظهار کرد: دولت موظف است خسارات وارد شده به موارد بیمه شده و نشده را پرداخت کند.؛ نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تأکید بر اینکه تنها راه مهار سیل احداث سدهای مخزنی است، یادآور شد: این نوع سدها می‎توانند جلوی حوادث احتمالی سیلاب را بگیرند.

 
بروجردی : تیم تخصصی ایران برای تطبیق DNA عازم عربستان شدند
 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عربستان تست دی ان‌ای گرفته‌، گفت: تیم تخصصی از ایران اعزام شدند تا تطبیق دهند دی‌ای ان‌ مربوط به چه کسی است.

به گزارش بلوطستان به نقل از  خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایلنا؛ علاءالدین بروجردی در خصوص پیگیری‌های حادثه منا و اینکه آیا احتمال ربایش مفقودان وجود دارد، گفت: تا زمانی که دولت عربستان نتوانسته اثبات کند که از افرادی که دفن کرده تست DNA گرفته یا پیکیرهایی که در اختیار طرف ایرانی قرار داده متعلق به این افراد است، همچنان فرضیه ربایش قوی است.وی افزود: آن‌ها تست دی ان‌ای گرفته‌اند. برای همین تیم تخصصی از ایران اعزام شدند تا تطبیق دهند DNA مربوط به چه کسی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص کمیته اجرای برجام گفت: نمایندگان به حق و وظایف نظارتی دغدغه در اجرای برجام دارند برای همین مجلس ۹ بند تدوین کرد و رهبری نیز استحکام نهایی را برای برجام ایجاد کرده‌اند و بر همین اساس به لحاظ قانونگذاری و چارچوب اجرای برجام استحکام لازم وجود دارد مهم این است که بین آنچه که روی کاغذ آمده و آنچه که باید در عمل انجام شود فاصله نیفتد که این نیازمند دقت است برای همین هم رهبری به شورای عالی امنیت ملی دستور تشکیل کمیته‌ای در همین رابطه را دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان