شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

سوری: مراکز مطالعات روانشناسی دینی برای کودکان در کشور ایجاد شود
نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش حوزه‌های علمیه در سطح کشور راهکاری محوری در مقابله با هجمه فرهنگی غرب است.

به گزارش بلوطستان به نقل از تسنیم حجت‎الله خدایی سوری شامگاه شنبه در افتتاح حوزه علمیه خواهران سلسله اظهار داشت: استکبار چون نتوانست با اسلام مبارزه کند، جنگ میان شیعه و سنی را به راه انداخت تا مسلمانان به دست مسلمانان کشته شوند.وی افزود: تاریخ حوزه‎های علمیه شیعه و خروجی آن‎ها نشان می‎دهد که علمای شیعه، علمایی هستند که نمی‎شود با آن‎ها وارد مبارزه شد چون برخورد با اعتقادات و عقیده آنان ممکن نیست.

سوری با اشاره به اینکه استکبار تمام امکانات خود را در مقابل حوزه‏ها بکار گرفته است، عنوان کرد: آن‎ها به این نتیجه رسید‎ه‎اند که نمی‏توانند با ما وارد مبارزه شوند و به همین دلیل از راه فرهنگی واردشده‌اند و فعالیت بیش از ۸۰۰ شبکه ماهواره‎ای نیز برای از بین بردن اعتقادات جوانان ماست.وی عنوان کرد: در مقابل این هجمه‎ها اگر کار فرهنگی در داخل صورت نگیرد و حوزه‎های علمیه گسترش نیابند و فکر علمی برای جوانان ما نهادینه نشود، با شکست روبه‌رو خواهیم شد.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه مدیران اجرایی باید به تأسیس و گسترش حوزه‎های علمیه کمک کنند، خاطرنشان کرد: امروزه مراکز روانشناسی بسیاری در کشور فعالیت می‎کنند اما مراکز روانشناسی دینی برای فرزندان خود در کشور نداریم و طبیعتاً آسیب‎ها و هزینه‎های نداشتن این مراکز از هزینه‎های ایجاد آن‎ها بسیار بیشتر است.وی با بیان اینکه استکبار با تمام قوا آمده‎ است، گفت: ما هم باید با تمام قوای خود به مبارزه با استکبار برویم و دولت نیز باید بودجه برای این فعالیت‎ها تخصیص بدهد تا بتوانیم با گسترش حوزه‎های علمیه و به نتیجه رساندن این حوزه‎ها، به‌نحوی‌که شایسته کشور است از خود دفاع کنیم.

سوری با اشاره به اینکه آسیب‎های فرهنگی در میان بانوان بیشتر است، عنوان کرد: تأسیس حوزه‎های علمیه خواهران بسیار مهم‎تر است و حوزه‎های علمیه خواهران باید به‌سرعت به سمتی بروند که بتوانند به مقابله با این هجمه‎ها بپردازند.

عبدی: ضرورت توزیع عادلانه بودجه و امکانات در استان ها

ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر توزیع عادلانه بودجه و امکانات در کشور، گفت: اگر قرار باشد برای اشتغال در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد اکثر این  سرمایه گذاری ها به کلانشهرها اختصاص و کمتر به استان های محروم و مرزی توجه می شود لذا تقسیم ثروت و بودجه باید در استان های کشور با عدالت انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: دولت می تواند با اولویت اشتغال استان‌های مرزی و محروم از ۴ هزار میلیارد تومانی که در بودجه برای اشتغال در نظر گرفته شده در خصوص بهبود اشتغال در کشور هزینه کند.نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهبود اشتغال جوانان باید در اولویت برنامه های اجرایی دولت قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم که دولت بحث اشتغال را منوط به حل شدن مشکلات اقتصادی خود نکند لذا بسیار ضروری و لازم است که بهبود اشتغال جوانان به خصوص جوانان مرزی در اولویت برنامه های اجرایی دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت می تواند با برنامه ریزی منظم و تقسیم عادلانه بودجه و ثروت به مسئله اشتغال ورود پیدا کند؛ بهتر است در همین ماه های آغازین تصمیم درستی در مورد رفع مشکلات  اشتغال جوانان گرفته شود.این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه به خاطر بیکاری، جوانان ذکور استان های مرزی به کلان شهرها و پایتخت مهاجرت می کنند و پدیده مهاجرت باعث برهم خوردن تعادل جنسیتی جمعیت و بالارفتن سن ازدواج در مناطق مرزی می شود و از سوی دیگر مهاجرت ها انواع بزهکاری اجتماعی در کلانشهرها را رقم می زند.

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ جامعه که بحث مهاجرت برای خانم ها معمولا کمتر اتفاق می افتد لذا آنها مجبور می شوند با تحصیل اوقات خود را پر کنند در نتیجه آمار زیادی از قبولی دانشگاه را به خود اختصاص می دهند که این اتفاق شیوه زندگی را در جامعه تغییر خواهد داد و آمار بیکاران ذکور در جامعه افزایش می یابد.سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس،گفت: اگر برای اشتغال جوانان در کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی منسجم و اصولی صورت نگیرد معضلات اجتماعی بیشتر و کشور از لحاظ اقتصادی دچار مشکل می شود چون جوانان آینده سازان کشور هستند پس توجه به رفع مشکلات آنها حیاتی است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، بر‌ همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع، ستاد اجرایی فرمان امام، شستا و بانک ها در حوزه سرمایه گذاری برای رفع مشکلات جوانان مناطق مرزی و  محروم  با وزارت کار و دولت  تاکید کرد

بیرانوند: همه افراد جامعه باید قدردان زحمات بی‌منت جانبازان باشند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ‌گفت: آمریکا امروز به نام حقوق بشر در میان کشورهای دنیا کشتار به راه انداخته است و به هر بهانه‌ای به کشورها لشکرکشی می‌کند.

بهر ام بیرانوند در آئین گرامیداشت روز جانباز در جمع جانبازان و اقشار مختلف مردم، اظهار داشت: شهدا و جانبازان شجاعانه، مظلومانه و غریبانه جنگیدند تا از ارزش‌های والای دینی حراست کنند و ‌اجازه ندهند تا یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.

وی صدام را مترسک دست نشانده دشمن اصلی یعنی آمریکا و جهالت مدرن دانست و افزود: آمریکا امروز به نام حقوق بشر در میان کشورهای دنیا کشتار به راه انداخته است و به هر بهانه‌ای به کشورها لشکرکشی می‌کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خانواده‌های جانبازان کسانی هستند که از نزدیک و پا به پای جانبازان صبر و استقامت پیشه کرده‌اند، عنوان کرد: همه افراد جامعه باید قدردان زحمات بی‌منت آن‌ها باشند، امروز همه ما دو رسالت مهم بر عهده داریم رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی در قبال خانواده ایثارگران این است که نیازهای مادی، معنوی و فرهنگی آن‌ها را برآورده کند، بخشی از این وظیفه نیز بر عهده مجلس شورای اسلامی است که تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی میراث‌داری از ارثیه امام راحل را وظیفه‌ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: این ارثیه همان نظام مقدس جمهوری اسلامی و شجره طیبه ولایت فقیه است.بیرانوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود دو جبهه را به تصویر کشیدند یک جبهه جاهلیت مدرن و دیگری جبهه‌ای که به دنبال تحقق عدالت است، وظیفه ما این است که در جبهه مبتنی بر عدالت بوده و اطرافیان را نیز برای ورود به این جبهه حمایت کنیم.

وی با بیان این‌که جبهه مبتنی بر جهالت از ابزار، رسانه، متخصصان دروغ پردازی استفاده می‌کند، افزود: این جبهه حرف دروغ و باطل را از طریق رسانه‌ها به‌ویژه ماهواره به گوش مردم ما می‌رساند، همهمه ایجاد کرده و نمی‌گذارد صدای شهدای ما در تاریخ شنیده شود.نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قصد دشمن برهم زدن نظام محاسبات مردم ایران است، عنوان کرد: دشمن از طریق جنگ نتوانسته به اهداف خود دست یابد و می‌خواهد با تغییر نظام محاسبات ملت ایران، مردم را برای کسب دنیا به دنبال خود بکشاند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: یادمان باشد که شهدا عزیزترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما در یک جامعه دینی زندگی کنیم جامعه‌ای که خانواده در آن با امنیت زندگی می‌کند و اخلاق بر خانواده‌ها حاکم است.وی با اشاره به این‌که دشمن می‌خواهد اساس خانواده‌ها را متلاشی کند و سپس افراد را به دغدغه فکری دچار کند، گفت: در مذاکرات هسته‌ای دشمن به‌دنبال تحمیل اراده باطل خود به ایران اسلامی است.

به دنبال برگزاری همایش روز گلونی در خرم آباد؛از سوی آقا محمدی صورت گرفت:

تذکر نماینده مردم خرم آباد در صحن علنی مجلس به متولیان فرهنگی کشور

ملکشاهی: با احیاء ایستگاه پمپاژ «سرطرحان» ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کوهدشت مشروب می‌شود

۱۶۰۵۲۹۷

 نماینده‌ی مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی از هزینه‌کرد ۱٫۳ میلیارد تومانی برای پروژه‌ی آبرسانی کوهدشت خبر داد و گفت: از کشت محصولات آب‎دوست در این شهرستان اجتناب شود.الهیار ملکشاهی، اظهار کرد: برای ایستگاه پمپاژ «سرطرحان» از پروژه‎های شهرستان کوهدشت تاکنون ۱٫۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: چنانچه این پروژه احیا شود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کوهدشت مشروب می‌شود.ملکشاهی گفت: با وضعیتی که امروز در کم‎آبی داریم باید سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‎ای را جایگزین روش‎های سنتی کنیم.به گفته‌ی وی، هم‌چنین باید الگوی کشت نیز تغییر و از کشت محصولاتی که آب‎دوست هستند خودداری شود.

نماینده‌ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون با مشکل کمبود آب در شهرستان‎های کوهدشت و رومشکان مواجه هستیم به‌گونه‎ای که این دو منطقه به دشت ممنوعه تبدیل شده‎اند.

قائد رحمت: مصوبات سفر استانی دولت یازدهم به لرستان بر زمین مانده است

به گزارش ایلنا،عباس قائدرحمت در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تشکر از سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان لرستان گفت: خوشبختانه در این سفر تصمیمات خوبی اتخاذ شد اما متاسفانه این مصوبات و تصمیمات تاکنون بر روی زمین مانده و انتظار است که این تصمیمات مانند پروژه فاز ۴ سیمان درود، رفع موانع تولید شرکت بهراد، تسریع در اجرای پروژه سد کمندان ازنا، پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شرب و فاضلاب عملیاتی شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر دادگستری افزود: علیرغم حضور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در استان لرستان و اتخاذ تصمیمات خوب برای حوزه صنایع غذایی و آب معدنی گوهر درود متاسفانه تاکنون این تصمیمات عملیاتی نشده است.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علیرغم اختصاص اعتبارات مناسب از ماده ۱۸۰ برای تکمیل ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه در درود و ازنا متاسفانه این پروژه‌ها تاکنون عملیاتی نشده است. از طرفی دیگر شاهد هستیم که برخی پروژه‌های مهم منطقه‌ای از سوی زیر مجموعه سازمان مدیریت به دلایل نامعلوم تعطیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه باید در جهت اجرای پروژه فاز ۴ سیمان درود، بیمارستان تامین اجتماعی و پوشش دادن بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و باربران اقدام کنند، همچنین وزارت بهداشت باید در جهت افزایش تعداد نیروهای متخصص حوزه درمان در منطقه اقدام کند.

توکلی: با توجه به محدودیتهای اعتباری و مشکلات کشور تکمیل طرحهای نیمه تمام در اولویت هزینه بودجه باشد.
 
سال94 سال حرکت نوین در لرستان است

محمد تقی توکلی نماینده الیگودرز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه اعتبارات استان مراحل ابلاغ به دستگاههای اجرایی را سپری می کند افزود: با توجه به محدودیتهای اعتبارات ضمن تلاش جهت تکمیل پروژه ها حتی الامکان از تآغاز عملیات پروژه جدید در سال جاری خودداری شود.

وی با اشاره به مشکل قطعی ۵روزه آب الیگودرزگفت: امسال آب شهر الیگودرز حدود ۵ روز قطع شد و باعث مشکلات زیادی برای مردم شد علت قطع آب گل آلودگی بیش از حد آب رودخانه کمندان بود که در صورت ورود به شبکه توزیع آب خسارات زیادی ایجاد می‌کرد، لذا برای احیا و شستشوی آن بایستی زمان زیاد و هزینه زیادی صرف می‌شد تا وضعیت به حالت عادی در آید.

نماینده الیگودرز افزود: در مدت بسته شدن آب کمندان، از چاه‌های موجود شهر استفاده شد که این چاه‌ها حدود ۱۷۰ لیتر بر ثانیه آب مردم را تامین کردند در حالیکه نیاز شهر ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و در همین راستا شهر با کمبود آب به مدت ۵ روز مواجه بود که با کمک تانکر و بسیج امکانات بخشی از نیاز آب را تامین کردند.
وی افزود:درسال ۹۳ عده‌ای با بهانه ایجاد اشتغال و گردشگری برای احداث کمپ در دره تونل برفی با توجیه مسوولین محلی، بدون اخذ مجوز از محیط زیست‌، منابع طبیعی و امور اراضی بدون در نظر گرفتن حریم منابع آب شرب مردم وارد منطقه حفاظت شده اشترانکوه شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اقدام به جاده‌سازی‌، ایجاد شبکه توزیع برق نمودند که بر اثر خاک‌برداری‌هابافت خاک منطقه به هم خورده و این موضوع در افزایش فرسایش و رسوب اثر داشته و عامل اصلی گل‌آلودگی بوده است و البته از ادامه این کارغیر قانونی جلوگیری به عمل آمد.

توکلی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش آب سرمایه گذاری شده افزود: : با افزایش بارندگیهای در فروردین ماه سد های خان آباد و کزنار الیگودرز با طرفیت ۱۵ میلیون متر مکعب سر ریز کردند و سد حوضیان نیز با حجم آبگیری ۳۰ میلیون متر مکعب بزودی تکمیل شده و در حال حاضر نیز مقدار۷ میلیون متر مکعب آب در پشت این سد جمع شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه های ۱ و ۲ سد خان آباد آماده بهره برداری می باشد افزود: برای تکمیل شبکه ۴ سد خان آباد نیازمند کمک مردم منطقه هستیم که یقینا با تقویت بخش کشاورزی بیش از دو هزار شغل در این منطقه ایجاد خواهد شد.رییس کمیسیون آب مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت سد کزنار گفت: متاسفانه از آب این سد بخوبی استفاده نمی شود و بازدهی لازم را ندارد که لازم است متولیان نسبت به احداث وتقویت گلخانه در این منطقه از آب سد مذکور استفاده بهینه ببرند.

نماینده الیگودرز از مشکلات کامیونداران الیگودرز،عدم توجه به مقاوم سازی ابنیه بویژه در روستاها و عدم توجه کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی بعنوان برخی معضلات الیگودرز نام برد و افزود: از فرماندار در خواست پیگیری و رفع این مشکلات را داریم.وی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: با توجه به آسیبهایی که در انتخابات بویژه در شهرهای کوچک وجود دارد استانی شدن انتخابات این مشکلات را رفع خواهد کرد و علیرغم اینکه عده ای به اشتباه گمان می کنند با این طرح الیگودرز نماینده نخواهد داشت قانون تمام این موارد را پیش بینی کرده و همچون گذشته الیگودرز نماینده ای از بین داوطلبان همین شهرستان خواهد داشت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این طرح کاندیداها باید بتوانند ۱۵ درصد از آرای صحیح حوزه انتخابیه خود را کسب کنند و بالاترین رای را نیز در کل استان به دست آورند تا جز نماینده یا نمایندگان استان در آن حوزه انتخابی به شمار آیند.توکلی با بیان این که این طرح باعث ارتقای سطح مجلس می شود افزود: با اجرای این طرح افراد نخبه می‌توانند وارد مجلس شوند و مسائل منطقه‌ای حذف می‌شود و نماینده می‌تواند به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت و قانون‌گذاری بپردازد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان