شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

آقامحمدی:آمارهای مرکز آمار در خصوص بیکاری متناقض و غیر واقعی است

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در گفتگو با بلوطستان می گوید: آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران تنها مختص به لرستان نیست و در برخی استان ها نیز این تناقض مشاهده شده است.وی می افزاید: دولت اعتقاد دارد در سال جدید دویست هزار به آمار بیکاران افزوده شده و الان آمار کل بیکاری بیش از دو میلیون و نیم است اما مرکز آمار می گوید بیکاری کاهش پیداکرده ، به زبانی ساده تر بیکاران زیاد و بیکاری کم شده است . وی تصریح می کند: این آمار صدرصد متناقض و غیر واقعی است.
وی ادامه می دهد: با تلاش مجمع نمایندگان لرستان، استاندار محترم و مسئولین دولتهای پیشین و فعلی کارهای خوبی انجام گرفته، ظرفیت های راکدی فعال شده، کشت و صنعت و گلخانه و ..اما این کارها طوری نبوده که به یکباره ده درصد بیکاری لرستان کاهش پیدا کرده باشد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی خاطر نشان می کند: در کشت و صنعت سیصد نفر و در گلخانه هم نزدیک چندین نفر مشغول شده اند اما به جای آن نساجی بروجد و ماشین سازی خرم آباد و پارسیلون و دهها طرح راکد وجود دارد که برآمار بیکاران می افزاید ،باید بپذیریم آمار بیکاری لرستان هزار یا دو هزار نفر نیست که کنترل شده باشد امروز بیکاری به یک فرهنگ تبدیل شده و بیداد می کند.
ابراهیم آقامحمدی اضافه می کند: آمار مرکز ایران همانند کشورهای تدوین شده که وضع تولید و اقتصاد در آن روبراه است و هماهنگی بین آنها وجود دارد اما باید گفت آمار ما منطبق با واقعیات نیست.
وی وقوع بیکاری در بخش های مختلف، وجود صدها فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار، صنایع راکد، سرمایه های خفته و عدم تناسب بین تولید و اقتصاد در جامعه لرستان را از دلایل خود برای غیر قابل قبول بودن آمار بیکاری در لرستان عنوان کرد.

 

عبدی : مدیران لرستان زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کنند

139403111708272185412433

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: مدیران استان زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنند تا جوانان صاحب شغل شوند.به گزارش بلوطستان به نقل از  تسنیم؛  ایرج عبدی در همایش روز صنعت و معدن که در سالن جلسات اداره کل صنعت و معدن لرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌هایی است که بیکاری بالایی دارد و برای حل اشتغال چشم‌انداز روشنی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه گرفتاری استان لرستان در بحث اشتغال جدی است، افزود: اگر چشم‌انداز ۲۰ ساله استان به همین روال ادامه داشته باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس عنوان کرد: حل مشکل بیکاری و توسعه صنعت، معدن و تجارت استان به دست بخش خصوصی است بنابراین اگر توسعه بخواهد شکل بگیرد شرط اول آن این است که اقتصاد شکل بگیرد.وی بیان کرد: اقتصاد کشور در حوزه کلان مشکل جدی دارد رئیس‌جمهور کشور در تلاش است موانع را رفع و بازارها فعال شوند بنابراین اقتصاد کشور مسئله جدی است که بایستی حل‌وفصل شود.

عبدی تصریح کرد: ارتباط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه قطع است شده است به‌گونه‌ای که می‌توان گفت برخی از کشورها اقتصاد ایران را نمی‌شناسند و ما هیچ مراوده‌ای با کشورهای همسایه نداریم.وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در سطح کلان کشوری مشکل‌داریم سوء مدیریت به معنای متفاوت بودن باور مدیران با یکدیگر در لرستان به‌گونه‌ای است که باورهایمان را متفاوت کرده است.

نماینده مردم خرم‌آباد بابیان اینکه اقتصاد یعنی خلق ثروت، گفت: استان لرستان نگاهش مخالف خلق ثروت است بنابراین باید در لرستان افرادی را پای‌کار بیاوریم که قیمت ظرفیت‌های استان را بالا ببرد.وی اظهار داشت: امنیت سرمایه‌گذاری که باب شده در استان لرستان وجود ندارد به این معنی است که سود در سرمایه‌گذاری امنیت ندارد بنابراین بایستی شرایطی را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کنیم و سرمایه‌گذارانی وارد استان شوند که به چیزهای کم‌قیمت استان ارزش بخشیده و قیمت آن‌ها را بالا ببرند.

عبدی افزود: باید در استان فضایی فراهم شود که همه مدیران برای سود کردن سرمایه‌گذار تلاش کنند، اگر مدیران و مردم تصورشان این باشد که افرادی در خارج از استان بخواهند مشکلات ما را حل کند امکان‌پذیر نیست.

وی بابیان اینکه اگر بنا است جوانان استان صاحب شغل شوند مدیران استان بایستی زمینه را برایشان فراهم کنند، عنوان کرد: باید دقت داشته باشیم سرمایه‌گذاری استان در چه زمینه‌هایی مشکل دارد و کارهایی در جهت رفع آن آسیب‌ها انجام دهیم.نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه نباید در بحث صدور جواز بخش خصوصی اذیت کنیم، بیان کرد: اگر در حوزه سرمایه‌گذاری استان شیوه‌ها عوض شوند خیلی از مسائل استان قابل‌حل است.

 
 

بروجردی :برقراری امنیت ایران اسلامی در میان بحران‌های منطقه نعمت بزرگی است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: برقراری امنیت ایران اسلامی آن هم در میان بحران‏‌های منطقه نعمت بزرگی است.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس علاءالدین بروجردی  در دیدار اعضا و کارکنان شورای اسلامی شهر و شهرداری با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات شهرداری بروجرد باید از همه ظرفیت‎های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به نبود درآمدهای پایدار در شهرداری بروجرد، یادآور شد: تلاش‏‌ها به منظور کسب درآمدهای پایدار در این نهاد عمرانی و خدماتی در حال انجام است.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به انجام پروژه‎های عظیم در سال‌های اخیر توسط شهرداری این شهرستان اشاره و تاکید کرد: انجام پروژه‎‏های ریز و درشت در نقاط مختلف شهر نشان‌دهنده زنده بودن این نهاد است.بروجردی با اشاره به لزوم رفع معضل پسماندها در این شهرستان، اظهار کرد: ورود شیرابه پسماندها به درون زمین موجب ایجاد مشکلات متعدد زیست‌محیطی می‏‌شود.

وی با اشاره به جمعیت بالای شهرستان بروجرد عنوان کرد: نبود شهربازی در این شهر یکی از خواسته‏‌های مردمی است که باید شهرداری به منظور رفع آن تلاش خود را به کار بندد.نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی دعوت و به کارگیری سرمایه‏‌گذاران در ایجاد درآمد پایدار و رفع مشکلات شهرداری را یکی از فعالیت‏‌های مطلوب در این زمینه خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان این شهر باید همکاری‏ لازم را به منظور جذب سرمایه‏‌گذار داشته و چوب لای چرخ آنها نگذارند.

بروجردی افزود: یکی از مزایای جذب سرمایه‌گذار سالم و مشارکت فعال آنها در انجام فعالیت‏‌های عمرانی ایجاد و تقویت اشتغال و رفع معضل بیکاری است.

وی ادامه داد: استفاده از توانمندی‏‌های بخش خصوصی خود جنبه‌ه‏ای از اقتصاد مقاومتی به شمار می‏‌رود.این مسئول با اشاره به فعالیت‏‌های خدماتی و عمرانی صورت گرفته از سوی شهرداری بروجرد، تاکید کرد: نیروهای شهرداری با وجود همه مشکلات این بخش کار را رها نکرده و همچنان با قوت به فعالیت خود ادامه می‏‌دهند.بروجردی اظهار کرد: امید است در آینده شاهد ایجاد درآمد پایدار در شهرداری این شهرستان باشیم تا به واسطه آن بخش قابل توجه و حداکثری از مشکلات کنونی مالی این نهاد رفع شود.

بیرانوند: مجلس مبارزه با زمین خواری را به صورت ویژه پیگیری می کند


 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در قالب کارگروه مبارزه با زمین خواری بحث مبارزه با زمین خواری را به صورت ویژه پیگیری می کند.بهرام بیرانوند به ایرنا گفت :: دستگاه های زیادی در بحث زمین خواری دخیل و مسوول هستند لذا برخورد با زمین خواری نیازمند عزمی فراقوه ای است.

وی اظهار کرد: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه ماه گذشته به کمیسیون کشاورزی مجلس آمد و در خصوص زمین خواری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
وی گفت: بحث زمین خواری را باید از دو منظر مورد توجه قرار داد؛ برخی افراد سودجو در خلا حضور دستگاه های نظارتی و مسوول با جعل سند اقدام به تصرف زمین های بیت المال می کنند و برخی دیگر بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری اراضی و باغات می کنند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حجم محدودی از خاک کشور قابل کشت است باید از اراضی قابل کشت نهایت مراقبت را برای انتقال به نسل های آینده داشته باشیم. وی افزود: متاسفانه با تغییر کاربری زمین ها و باغات و احداث ویلا در آنها آسیب های جدی به زمین های قابل کشت کشور وارد می شود. بیرانوند در خصوص زمین خواری تعاونی های مسکن شهرستان بروجرد نیز گفت: تعاونی ها باید اولویت های حفظ زمین را رعایت کنند.
قائدرحمت: پروژه فاز چهار سیمان دوروداجرایی نشده است

 

 
 
به گزارش بلوطستان نماینده مردم دورو و ازنا  با انتقاد از طولانی شدن روند ساخت فاز چهار کارخانه سیمان دورود گفت: در شرایطی که کلنگ احداث این پروژه با حضور وزیر کار و مدیرعامل بانک رفاه به زمین زده شد، تاکنون این پروژه اجرایی نشده است.
قائدرحمت با بیان اینکه اثرات سوء مدیریت در صنعت سیمان در گذشته این روزها نمایان شده است، گفت: متاسفانه با اقداماتی که در گذشته صورت گرفته است، سیمان چندین میلیارد تومان زیان انباشته دارد.
وی تاکید کرد: با بی‌تدبیری‌هایی که در این صنعت صورت گرفت، حتی به این نتیجه رسیده بودند تا کارخانه سیمان دورود را هم بعد از ۵۵ سال تعطیل کنند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم راه‌اندازی بندر خشک از سوی مسئولان استانی خاطرنشان کرد: بندر خشک و بارانداز دورود با وجود صدور مجوزها و زیرساخت‌های لازم چرا راه‌اندازی نمی‌شود، ما اجرای این پروژه را از آقای استاندار انتظار داریم.
وی در ادامه با اشاره به بودجه ماده ۱۸۰ خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۴ تلاش شد اعتبار این بخش افزایش یابد که خوشبختانه اعتبار ماده ۱۸۰ از دو درصد به سه درصد رسید و این به معنی افزایش ۵۰ درصدی اعتبار ماده ۱۸۰ است.

 

  1. شهروند

    آفرین به آقامحمدی عزیز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان