شما اینجا هستید
اجتماعی » ارتقای شبکه آزادراهی لرستان در دستور کار است/سرمایه گذاری هزارمیلیاردی

 

 
 

 استاندار لرستان گفت: به منظور تقویت زیرساختهای حمل و نقل جاده ای ارتقای شبکه آزادراهی لرستان در دستور کار قرار دارد.هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر استان لرستان دارای ۱۰۴ کیلومتر آزادراه است که این میزان در مسیر خرم آباد – پل زال قرار دارد.وی با بیان اینکه ارتقای شبکه آزادراهی استان در دستور کار قرار گرفته است افزود: در این راستا عملیات پروژه آزادراه اراک – خرم آباد اجرایی شده است.استاندار لرستان با اشاره به احداث این پروژه به طول ۱۳۵ کیلومتر ادامه داد: آزادراه اراک – خرم آباد با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در لرستان در دست احداث است.

بازوند یادآور شد: این پروژه آزادراهی با مشارکت ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حال اجرا است.وی با بیان اینکه ۶۷ کیلومتر از این پروژه در قالب پنج قطعه در محدوده استان لرستان قرار دارد گفت: این پروژه از مسیر پلیس راه خرم آباد اجرایی شده و به سمت هولاندشت، بیران شهر، ارتفاعات پونه، بروجرد و … اجرایی می شود.

استاندار لرستان یادآور شد: تکمیل قطعه ۶۷ کیلومتری آزادراه خرم آباد – اراک در محدوده استان لرستان از اولویت های نخست استان در حوزه راهسازی است که پشتیبان و جایگزین خوبی برای محور کنونی محسوب می شود.

بازوند به اجرای خط آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک به طول ۳۹۵ کیلومتر نیز اشاره کرد و بیان داشت: قطعه اول این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در مسیر دورود – خرم آباد با سرمایه گذاری ۴۶۰ میلیارد تومانی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه قطعه ۲۷ کیلومتری این پروژه توسط پیمانکار در حال اجرا است تصریح کرد: این خط آهن دارای ۱۱ کیلومتر تونل بوده که عملیات اجرایی یکی از تونلهای آن در حال انجام است.استاندار لرستان یادآور شد: با فعالیتهای صورت گرفته لرستان به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان