شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان را از بخشی‌نگری دور می‌کند

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در درباره استانی شدن حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جزو موافقان طرح استانی شدن انتخابات مجلس هستم چرا که با اجراشدن این طرح بخشی نگری از میان نمایندگان مجلس برداشته می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس این است که تمامی نمایندگان یک استان به کل استان توجه می‌کنند و در این صورت به معضلات و مشکلات استان بهتر رسیدگی می‌شود. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، وقت نمایندگان مجلس بیشتر صرف وظیفه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری می‌شود و در اینصورت تمرکز نمایندگان در قانون‌گذاری بیشتر می‌شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منتقدان این طرح معتقد هستند که در صورت اجرایی شدن طرح دیگر به بخش‌های کوچک توجه نمی‌شود و این درحالی است که وظیفه نماینده مجلس رسیدگی به اقدامات جزئی نیست و قانون گذاری مهم ترین وظیفه نمایندگان است. رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: رسیدگی به امورات جزئی مردم وظیفه نماینده مجلس نیست و این اقدامات تنها وقت نمایندگان را می‌گیرد.

حسینی گفت: نمایندگان تهران به هیچ عنوان وارد مسائل جزئی نمی‌شوند ولی در شهرستان‌ها مردم توقع دارند که در کوچکترین موضوعات نمایندگان ورود کنند که این موضوع وظیفه نمایندگان نیست. وی بیان کرد: فضای مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع تاکنون مطلوب ارزیابی می‌شود و امیدواریم که این طرح به تصویب برسد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان درخواست یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کردند. وکلای ملت بعد از بحث و تبادل نظر با ۱۳۳ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به تصویب رساندند.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان