شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اظهارات نمایندگان استان لرستان درخانه ملت

عبدی:شاخص محرومیت به درصد بیکاری ومیزان سرمایه گذاری است

ایرج عبدی نماینده مردم خرم اباد ودوره چگنی با اشاره به اینکه ۱۱۴میلیارد تومان بودجه عمرانی لرستان افزایش پیدا کرد یادآور شد: در حوزه قانون گذاری در فصل بودجه سهم استان لرستان۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.وی با اشاره به قانون بیمه سلامت در بحث اعتباراتی که به سلامت داده شده است عنوان کرد:روستاها، مناطق محرم و شهر های کوچک را در اولویت قرار دادیم با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان لرستان روستاییان هستند، با وضع این قانون همه روستاییان بیمه شدند.
وی با بیان اینکه قانونی تصویب شد که قیمت گاز بهای شهر ۱۳ ریال اضافه شد و درآمد آن صرف گاز رسانی روستاها شود، گفت:امسال ۲۰۰ روستای لرستان در حال گازرسانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری در استان های محروم دو برابراست، تصریح کرد: شاخص محرومیت به درصد بیکاری ومیزان سرمایه گذاری است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پروژه های نیمه تمام کارخانه سیمان و نیروگاه خرم آباد، پارسیلون و گلخانه با پیگیری های جدی انجام شد.
عبدی خاطرنشان کرد:در حوزه کشاورزی مجوز ۷ هزار قطعه مرغ برای استان لرستان اخذ شود و منجر به ایجاد دامداری های مرغ در سراسر استان شد.
وی با اشاره بحث آبیاری در حوزه کشاورزی گفت: ۱۲ پمپاژ آب که در سالهای گذشته مانده بودند تعدادی ازآنها به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در لایحه بودجه سهم لرستان ۶۱۵ میلیارد تومان بوده است گفت: امسال سهم لرستان ۸۳۴ میلیارد تومان بود.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت:در حوزه دام استان تلاش شد دام سبک کم شود و دام سنگین جایگزین شود..وی بااشاره به اینکه بتوانیم مجوز رشته پرستاری در دانشگاه آزاد بگیریم گفت:با همکاری خیرین انجمن بیماران سرطانی تشکیل شود و یک مرکز مطالعه و درمان بیماران سرطانی راه اندازی شود.

افشای اسامی افرادی که از رحیمی پول گرفته اند مطالبه حیثیتی نمایندگان است


ملکشاهی ضمن حمایت از رویکرد مقتدرانه قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: ادعای آقای رحیمی مبنی بر پرداخت پول به نمایندگان اتهامی است که مجلس با بی تفاوتی از کنار آن نمی گذرد و باید با این ادعای پوچ با افشای نام افراد دخیل در این پرونده برخورد صورت گیرد.رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سخنان روز گذشته معاون اول قوه قضائیه در رد پرداخت پول به نمایندگان مجلس نهم گفت: قطعا حجت الاسلام محسنی اژه ای با توجه به این که یک شخصیت قضایی محسوب می شوند براساس اسناد و مدارک پاکدستی نمایندگان را تایید کرده است.

الهیارملکشاهی با تاکید بر این که ریالی پول برای تبلیغات انتخاباتی پرداخت نشده است ، گفت:  ادعای آقای رحیمی نمایندگان را در مضان اتهام قرار داد و این موضوع باید با افشای رسمی نام افرادی که پول دریافت کرده اند با ذکر مبلغ صورت گیرد.وی در ادامه گفت: اتهامی علیه نمایندگان مطرح شده است و متاسفانه این موضوع در فضای مجازی دست‌مایه جنجال سازی برخی عناصر معاند و مساله دار قرار گرفته است که موضع گیری رسمی قوه قضائیه را درباره نام افراد این پرونده مطالبه می کند.همانند معاون اول رئیس جمهوری سابق ، هرکسی و در هرجایگاهی که مرتکب خلاف و فساد مالی شده باید برخورد قضایی صورت گیرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت:  این دغدغه و نگرانی وجود دارد که ادعای آقای رحیمی به مستمسکی برای تخریب وجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان انتخابات سال آینده تبدیل شود و این موضوع نمایندگان مجلس را برای اعاده حیثیت در مورد این پرونده مصرتر می‌کند.

نماینده الیگودرز: ۵۰ روستا تا سال آینده گازرسانی خواهد شد

محمد تقی توکلی گفت:عملیات گازرسانی به تعداد ۱۲ روستایشهرستان الیگودرز ظرف مدت ۴ ماه انجام شد و در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.وی افزود: در پی هماهنگی هایی که با مدیر عامل گاز رسانی استان لرستان صورت گرفته مقرر شد گازرسانی به ۱۲ روستا تا پایان خرداد ماه انجام شود و ۳۸ روستا نیز تا پایان سال آینده از نعمت گاز بهره مند شوند و با این حساب به روستا های بالای ۲۰ خانوارگازرسانی انجام خواهد شد.
رییس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به اینکه اکثر استانها با مشکل تامین آب مواجه هستند گفت: خوشبختانه در الیگودرز مشکل تامین این مایه حیاتی را نداریم و با راه اندازی پروژه های آبی خیالمان در بحث آب راحت خواهد شد.
توکلی بیکاری را مشکل گریبانگیر تمام کشور دانست و گفت:با توجه به اینکه دولت مجوزی برای استخدام صادر نکرده است تنها راه حل رفع بیکاری جذب سرمایه گذار و فعالیت بخش خصوصی می باشد.
وی با اشاره به اینکه لزوم انجام سرمایه گذاری و تشویق و ترغیب سرمایه گذاران ایجاد زیرساختها می باشد افزود:  فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در گرو ایجاد امنیت در راهها و تامین گاز ،آب وبرق مناطق مختلف شهرستان می باشد.
نماینده مردم الیگودرزدر مجلس افزود: فرمانداراین شهرستان تیمی برای پیگیری امورات سرمایه گذاران تشکیل داده و در استان هم اگر مشکلی باشد نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد تا سرمایه گذار در کمترین زمان موفق به اخذ مجوزات لازم شود.
توکلی با اشاره به اینکه اکثر معادن سنگ الیگودرز تعطیل شده است گفت: متاسفانه سنگ چینی بازار فروش گذشته را ندارد که برای رفع این مشکل از کارشناسان درخواست نموده ایم که طرح تحول این نوع سنگ را ارائه نمایند تا بازار گذشته را باز یابد.وی افزود: بهره برداری از کربنات کلسیم و مرمریت در الیگودرز می تواند بازار را جذب نماید که اقدامات اولیه برای این طرحها صورت گرفته است.وی در پایان ضمن تقدیر از امام جمعه الیگودرز و ستاد دهه فجر به جهت برگزاری برنامه شب های انقلاب گفت: اجرای این برنامه تدبیر ارزشمندی است تا مردم از نزدیک مشکلاتشان را با مسوولین در میان بگذارند و مدیران هم عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانند.

بیرانوند:ایران برای دفاع از منافع خود پای میز مذاکره حاضر شده است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: ایران برای دفاع از منافع خود پای میز مذاکره حاضر شده است.بهرام بیرانوند افزود: نظام جمهوری اسلامی و دولت برای دفاع از منافع خود و کم کردن شر دشمنان و کم کردن روی آمریکا مذاکره کرده است.این نماینده اظهار کرد: این آمریکاست که برای مذاکرات دریوزگی کرده و می‎کند.به گزارش ایسناوی تصریح کرد: التماس‎های آمریکا در فرار از لبنان، افغانستان و فرار از عراق یادمان نرفته است.بیرانوند تصریح کرد: آمریکا نیاز خود را به ما می‎فروشد و ملت ما از منافع خود تا انتها پاسداری خواهد کرد.

سوری:تنش‌های مذهبی، هدف اصلی اقدامات تروریستی است

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: برخی کشورهای عربی منطقه با حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری به‌دنبال تشدید تنش‌های مذهبی میان شیعیان و سنی‌ها و افزایش خشونت در منطقه هستند، تا به این وسیله منافع خود و کشورهای فرامنطقه‌ای را فراهم کنند.حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به شهادت ۲۰ نفر از شیعیان پاکستان در پی حمله تروریستی طالبان به مسجد شیعیان پاکستان، گفت: این‌گونه اقدامات در راستای بر هم زدن وحدت مسلمانان صورت می‌گیرد، اما قطعا تروریست‌ها در این رابطه راه به جایی نخواهند برد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شکست‌های پی در پی گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه درعراق، سوریه و یمن، گفت:‌ این گروه‌ها با حملات تروریست‌ها به‌دنبال ابراز وجود در منطقه هستند، اما قطعا این گروه‌ها به اهداف خود نمی‌رسند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی منطقه با حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری به‌دنبال تشدید تنش‌های مذهبی میان شیعیان و سنی‌ها و افزایش خشونت در منطقه هستند، تا به این وسیله منافع خود و کشورهای فرامنطقه‌ای را فراهم کنند.سوری ادامه داد: متأسفانه دولت پاکستان توانایی برخورد و مدیریت این کشور را ندارد و در شرایط کنونی فضا بسیاری مناسبی برای افراطیون به‌ویژه تروریست‌های طالبان جهت آموزش و اقدامات تروریستی فراهم شده است.این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تنها راه مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه مبارزه گسترده مردم با این جریان‌ها است، افزود:‌ مردم پاکستان باید مسببان و حامیان تروریسم‌ها برخورد کنند.

قائدرحمت:بخش خصوصی در حوزه اقتصادی وارد نشود، دولت در اقتصاد موفق نخواهد بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تا بخش خصوصی در حوزه اقتصادی وارد نشود، دولت در اقتصاد موفق نخواهد بود.عباس قائدرحمت  افزود: صنعت گردشگری(اکوتوریسم) یکی از مواردی است که می‎تواند در تولید ثروت برای کشور موثر باشد و بسیاری از کشورها مبنای خود را روی صنعت گردشگری گذاشتند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخش دولتی در همه اموری که اقتصادی است موفق نبوده است، اضافه کرد: باید برون‎سپاری به صورت صحیح انجام شود؛ برخی شرکت‎ها براساس اصل ۴۴ به افرادی واگذار شدند که بخش کوچکی از سرمایه شرکت را نداشتند و ما در امر برون‎سپاری تجریه تلخی داریم.

قائدرحمت گفت: برون‎سپاری باید حساب شده و دقیق باشد و فرصت برابر را برای همه علاقمندان ایجاد کنیم تا اصل ۴۴ قانون اساسی را عملیاتی کنیم.نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تأکید بر اینکه تا به درستی بخش خصوصی در حوزه اقتصادی وارد نشود و تسهیلات و زمینه لازم را فراهم نکنیم قطعاً دولت در اقتصاد موفق نخواهد بود، تصریح کرد: دولت باید بخش خصوصی را با رعایت عدالت و انصاف حمایت کند.وی با بیان اینکه در بحث گردشگری وظایف حاکمیتی وجود دارد که تعریف خاص خود را دارد و در سایر موارد که وظایف حاکمیتی وجود ندراد، اکثریت امور کشور تصدی‎گری است که دستگاه‎ها با آن درگیر هستند و باید به بخش خصوصی واگذار شود، یادآور شد: با این وضعیت اقتصادی و بودجه‎ریزی با مشکل جدی‎تر مواجه خواهیم بود.

بروجردی: سیرنزولی اسرائیل ادامه دارد
 رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: تهدیدهای آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای بیشتر مصرف داخلی برای آنها دارد و در حقیقت نوعی کرنش در برابر صهیونیست‌هاست.علاءالدین بروجردی اظهارداشت: آمریکایی‌ها مدعی هستند ایران باید تسلیم خواسته‌های آنها شود حال‌ آنکه این تهدیدها بیشتر مصرف داخلی دارد.

به گزارش بلوطستان وبه نقل از تسنیم وی افزود: این بیانات بی‌ارزش است چرا که آنها بهتر از هر کس می‌دانند ایران تحت هیچ شرایطی از هیچ‌ یک از منافع خود در قبال موضوع هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند.
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این‌گونه جمله‌بندی‌ها که بعضاً توسط رئیس‌جمهور یا دیگر مقامات بلندپایه آمریکایی عنوان می‌شود تنها ارزش حرکات تبلیغی داشته و واقعی نیست و آنچه مسلم است آمریکایی‌ها، غربی‌ها و ۱+۵ علاقمند هستند خروجی مجموعه مذاکرات یک خروجی مثبت باشد.بروجردی تصریح کرد: حصول نتیجه مذاکرات را منتفی نمی‌دانم، البته باید پذیرفت کار دشواری است و به همین دلیل به درازا کشیده شده است، اما خروجی آن می‌تواند یک توافق در برداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: این توافق نباید به‌هیچ‌عنوان در عرصه توانمندی‌های فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که با تلاش متخصصین و دانشمندان هسته‌ای به وجود آمده است، محدودیت ایجاد نکند.نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: این به این معنا است که باید بتوانیم رآکتور آب‌سنگین اراک را با آب‌سنگینش، فوردو، نطنز و دیگر مراکز هسته‌ای را داشته باشیم.
بروجردی با تأکید بر اینکه نباید محدودیت‌های پذیرفته‌شده داوطلبانه ۱۰ سال قبل تکرار شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آنچه در چارچوب توافقات ژنو با توجه به اینکه در آن توافق جمهوری اسلامی ایران بیشترین همکاری را با ۱+۵ داشت، به‌عنوان سقف انعطاف در مذاکره تلقی شود و کشور ایران نباید بیش از آن هیچ‌گونه  امتیازی به‌طرف مقابل واگذار کند.
آقامحمدی:ادغام شهرستان‌های «زاغه و بیرانشهر» به برطرف شدن مشکلات مردم کمک می‌کند

به گزارش بلوطستان ابراهیم آقا محمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که در شهرستان زاغه برگزار شد گفت: زاغه از قدیمی‌ترین بخش‌های کشور است و با قدمتی بیش از ۸۰ سال سابقه بخش بودن را دارد.
وی افزود: ما فقط جمعیت را نباید ملاک قرار دهیم بلکه پارامترهای دیگری نیز برای شهرستان شدن لازم است که زاغه ندارد و به نظر ما ادغام شهرستان زاغه و بیرانشهر می‌تواند در حل مشکلات آن کمک کند ولی کار راحتی نیست چراکه امکاناتی مانند صنعت، دانشگاه و بودجه وجود ندارد.نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس عنوان کرد: شهر زاغه امکانات فراوانی مانند صنعت دام‌پروری و شیلات دارد که اگر به‌طورجدی توجه شود این بخش از محرومیت فاصله می‌گیرد و می‌توان چهره شهر را از این مظلومیت و غبارآلودگی بیرون کشید.
وی با اشاره به اینکه سد ایوشان با تلاش‌ها و پیگیری‌های زیاد به این مرحله رسیده است بیان کرد: مردم این بخش به‌ویژه روستاهای اطراف سد نگرانی‌هایی دارند که عمده آن‌ها بهره‌گیری عالی از این سد است.آقا محمدی با اشاره به اینکه بخش زاغه از مناطق سردسیری است تصریح کرد: از شرکت گاز انتظار بیشتری می‌رود که نیاز کل روستاهای این بخش را برطرف کند تا مردم بهره بیشتری از این نعمت ببرند.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان