شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اظهارنظرنمایندگان لرستان درخصوص رویدادهای روزایران وجهان وهمچنین حوزه های انتخابیه

ملکشاهی:عملیات احداث جاده جدید کوهدشت به کرمانشاه تا پایان سال اجرایی می شود

 
به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، اله یار ملکشاهی در جلسه بررسی طرحهای این شهرستان کوهدشت از اجرایی شدن عملیات احداث جاده جدید کوهدشت به کرمانشاه از سمت روستای اولاد قباد تا پایان سال خبر داد و گفت: احداث این جاده حیاتی در سفر اخیر استاندار لرستان به شهرستان کوهدشت مصوب شد .
وی افزود با امضاء موافقت نامه نمایندگان سه استان کرمانشاه،ایلام و لرستان و پیگیریهای مهم در این راستا بر احداث این محور ارتباطی مهم تاکید شده است.ملکشاهی افزود: با احداث این جاده ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر از محور کنونی کوهدشت به کرمانشاه از مسیر اسلام آباد که روزانه ۸ هزار خودرو سبک و سنگین از آن تردد م کند و محوری خطر آفرین می با شد کاسته می شود.وی اظهار امید واری کرد محل ایجاد پل در این محور بزودی جانمایی شود.نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در ادامه افزود:اسناد پتروشیمی و ذوب آهن کوهدشت نیز ثبت شده و بزودی عملیات اجرایی آن با ۳ هزار میلیارد تومان روی زمین پیاده خواهد شد.محمدی سرپرست فرمانداری کوهدشت نیز در این مراسم و با بیان اینکه پرداختن به کارهای مردم باید در اولویت کارهای نظام اسلامی باشدبر تکریم حقوق شهروندان تاکید و از اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در راستای برق دار شدن ایستگاههای پمپاژ این شهرستان خبر داد و بر اجرای بموقع طرحهای عمرانی در سطح شهرستان تاکید کرد.
آقامحمدی:اظهارات وزیر خارجه کویت ناشی از عدم فهم فنی مسائل است/تاسیسات بوشهر خطری ندارد
 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه برنامه هسته ای ایران، پسماند مضری ندارد، اظهارات غیرواقعی برخی مقامات منطقه ای را ناشی از عدم فهم فنی و تکنیکی مسائل دانست.ابراهیم آقا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره اظهارات وزیر امور خارجه کویت در خصوص تاثیرات مخربی زیست‌محیطی فعالیت هسته‌ای ایران گفت:اظهاراتی که از زبان برخی مقامات کشورهای منطقه درباره برنامه هسته ای ایران عنوان می شود، شیطنت امریکایی هاست که به کشورهای منطقه القا میکنند که ضرر فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی و آلودگی ناشی از آن، سایر کشورها را در معرض خطر قرار میدهد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه هسته ای ایران، اصلا پسماند مضری ندارد و بر فرض اگر جایی چنین حالتی داشته باشد، مراقبت های ویژه فراوانی از آن به عمل می آید چرا که در غیر این صورت نباید در سراسر دنیا، افرادی که با انرژی هسته ای کار می کردند، تا الان زنده مانده بودند.وی توضیح داد: تشعشعات هسته ای در صورتی خطرناک است که کنترل نشود؛ حال آنکه یکی از اصول جدی در کار با امور هسته ای، حفاظت و کنترل تشعشعات است لذا تاسیسات بوشهر هیچگونه خطر انسانی و محیطی ندارد و اظهارات غیرواقعی، ناشی از عدم فهم فنی و تکنیکی مسائل است.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه آژانس انرژی اتمی بر تمام تاسیسات هسته ای ایران نظارت دارد، عنوان کرد: اگر صرف فعالیت هسته ای، خطر زیست محیطی داشته باشد که امریکایی ها و کشورهای غربی آلوده ترین و خطرناک ترین محیط ها هستند زیرا بمب اتم و سلاح های مخرب می سازند و تشعشاتی که از آن خارج میشود، قابل مقایسه با فعالیت ایران که اورانیوم ۳ یا ۴ درصد استفاده میکند، نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر تاسیسات هسته ای ایران مشکلی میداشت، آژانس تا الان بارها گزارش داده بود زیرا ایران تحت نظارت آژانس است و استاندارهای آن را اعمال می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مردود خواندن اظهارات مقامات کویتی، گفت: کویت، ندانسته یا تحت فشار اظهاراتی را بیان می کند؛ برخی کشورها سعی دارند افکار عمومی را مشوش و نگران کنند و از بحث های زیست محیطی به عنوان ابزار برای مخالفت خود با برنامه هسته ای ایران استفاده می کنند تا جنگ روانی به راه اندازند.اخیرا وزیر امورخارجه کویت ضمن ابراز نگرانی از تبعات برنامه هسته‌ای ایران در خصوص آلودگی آبهای خلیج فارس مدعی شد کویت در معرض تشعشعات هسته‌ای ایران قرار دارد.

ایرج عبدی:اقتصاد مقاومتی جز با برنامه ریزی ،اجرا و ارزیابی صحیح از برنامه های مدون شده در حوزه اقتصاد محقق نمی شود.

نماینده مردم خرم آبادوچگنی درنامه ایی خطاب به نمایندگان ازآنهاخواست درراستای تحقق اقتصادمقاومتی اهتمام ورزند. دکتر ایرج عبدی در این نامه شعار اقتصاد بدون نفت و عدم برنامه ریزی در این خصوص را یکی از عوامل از دست رفتن بازار نفت می داند و وضعیت کنونی اقتصاد ایران را اقتصادی بدون نفت اما بدون جایگزین مطابق برنامه های از پیش تعیین شده برمی شمارد و برنامه ریزی فعلی در حوزه اقتصاد را با استناد به حکایتی از سعدی شیراز تفصیل می کند.ویه توسعه صادرات غیر نفتی آزاد بدون عوارض و با مشوقهای کارساز  و برنامه ریزی صحیح برای واردات را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و از نمایندگان مجلس می خواهد از ایجاد هر مانعی برای صادرات و از دست رفتن بازارهای خارجی به ویژه بازار کشورهای همسایه جلوگیری کنند.متن کامل این نامه را در همین صفحه می توانید ملاحضه نمایید.

نماینده مردم پلدختر  :امروز ایران را اسرائیل، امریکا و داعش تهدید نمی‎کنند؛ تهدید اصلی بیکاری است
DSC05101

به گزارش بلوطستان علی کاییدی باعنوان این مطلب گفت: متأسفانه در بخش کشاورزی که مهمترین نقش را در توسعه استان دارد، آموزش و ترویج وجود ندارد.وی اضافه کرد: انجیر زیودار به علت اینکه کشاورزان اطلاعات کامل در زمینه تولید آن ندارند از بین می‎رود و به بازار عرضه نمی‎شود، آموزش بحث مهمی از برنامه پنجم توسعه است که باید در این بخش صورت گیرد.کائیدی ادامه داد: یکی از عوامل سرطان، مواد غذایی آلوده است که مردم مصرف می‎کنند، برای حفظ سلامت افراد باید میزان سم در مواد غذایی و محصولات کشاورزی سنجیده شود، در حال حاضر محصولات تهران با فاضلاب آبدهی می‎شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اظهار کرد: نمی‎خواهیم یک متر از استان را به صنعتی بدهیم که ۵۰ سال دیگر از بین می‎رود، باید آب و خاک استان همانطور حفظ شود.کائیدی با بیان اینکه پنج میلیون تحصیل‎کرده آموزشگاه‎های عالی داریم که مهارت ندارند، یادآور شد: به مرکز فنی و حرفه‎ای شهرستان پلدختر کسی مراجعه نمی‎کند، افراد را باید به سمت کارهای مهارتی سوق داد.

وی افزود: امروز ایران را اسرائیل، امریکا و داعش تهدید نمی‎کنند؛ تهدید اصلی بیکاری است، باید دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم.نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: برای مرتفع ساختن مشکلات بیکاری باید مدیران دغدغه مردم را داشته باشند، سنگ محک مردم خیلی سخت است. باید در خدمت مردم باشیم.کائیدی بیان کرد: یک مدیر باید متعهد و متخصص باشد؛ بعضی از مدیران، نماینده هراسی دارند و از این ظرفیت در پیشبرد و پیشرفت اهداف جامعه استفاده نمی‎کنند، نمایندگان را همکاران خود بدانید و از آنها بخواهید که پای کار بیایند.

نماینده مردم الیگودرز:عملیاتی شدن تصمیمات دولت در بحث آب، روندهای تخریبی را متوقف می‌کند
 

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت در بحث اب تصمیماتی گرفته که اگر عملیاتی شود می توان اعلام کرد تصمیمات بزرگی گرفته شده است.محمدتقی توکلی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره اقدامات دولت در زمینه آب، اظهار کرد: در بحث آب دچار کمبود، بحران و خشکسالی هستیم که باعث شده منابع آب زیرزمینی تحت تأثیر قرار بگیرد و میزان آب های سطحی کاهش پیدا کند و مقدار آب پشت سدها مطابق با پیش بینی پیش نرود. در برخی مناطق، تالاب ها و رودخانه ها و دریاچه ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند که مثال آن دریاچه ارومیه است.
وی ادامه داد: این مسأله باعث شد آب شرب نیز در کشور با مسائلی مواجه شود و حتی در بعضی مناطق مرزی تنش هایی چه از لحاظ کیفی و کمی به وجود آمد و هشدارهای لازم در این زمینه داده شد.وی افزود: اما بخش دیگری از مسأله آب به این برمی گردد که دولت چه اقداماتی انجام داده؟ سعی و تلاش دولت بر این بود که سرمایه گذاری را در این بخش انجام دهد. چه در راندمان، چه در استحصال و چه در مدیریت آب. در بودجه سال گذشته اعتبارات خوبی برای آبیاری تحت فشار گذاشتند و شورای آب هم اعتبارات مناسبی از صندوق گرفت؛ این اعتبار چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار بود که عمدتاً در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان و در بخش روزدخانه های مرزی به کار گرفته شد.
وی گفت: منابع آب های زیرزمینی از زمانی لطمه خوردند که بخشودگی آب های زیرزمینی در مجلس هفتم مطرح شد. این مسأله باعث کاهش درآمد شرکت های آب منطقه ای شد و این شرکت ها به دلیل کاهش درآمد، مأموریت های خود را کاهش دادند. این مسأله باعث شد عده ای سوءاستفاده کنند و برداشت ها بیشتر شود. اما امسال در بودجه اعتباراتی گذاشته شده تا مدیریت تقویت شود.
توکلی ادامه داد: کارهایی که آقای رئیس جمهور می گوید انجام شده است در همین زمینه هاست. در بحث آب دریاچه ارومیه نیز تصمیمی گرفته شد که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بگذارد و طرح مدیریتی را که در نظر گرفته اند انجام دهند. همه این ها تصمیمات کلانی است که در کشور گرفته شده و اگر عملیاتی شود می توان اعلام کرد که دولت در بخش آب توجه خوبی داشته است.توکلی تأکید کرد: اگر این تصمیمات عملیاتی شود می توان گفت که دولت تصمیمات بزرگی گرفته است. این تصمیمات در صورت به نتیجه رسیدن می تواند روندهای تخریبی را متوقف کند.
سوری:فعالیت های اشتغال زایی و توانمندسازی کمیته امداد ستودنی است

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان به همراه نماینده مردم شهرستان های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از کمیته امداد شهرستان الشتر بازدید کردند.به گزارش خبرگزاربی موج، این دیدار با حضور سوری، نماینده مردم شهرستان های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل کمیته امداد استان به منظور بررسی موانع و مشکلات و همچنین ارائه راهکار های مناسب جهت خدمت رسانی بهتر به مددجویان صورت پذیرفت.حجت الله سوری، نماینده مردم شهرستان های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، خدمت به محرومین را از اهم کارها و در صدر رئوس برنامه های خود اعلام داشت و فعالیت های امداد را در حوزه اشتغال زایی ستود.سوری اظهار امیدواری کرد که امداد در عرصه های مختلف؛ بخصوص اشتغال زایی بتواند مؤثر باشند.
 
نماینده مردم دورودوازنا:دولت توانست با تدبیر تورم و نوسانات اقتصادی را مهار کند.

عباس قائد رحمت نماینده مردم دورودوازنادرمجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بالای بیکاری ، تورم و تحریم ها از جمله مهمترین مشکلاتی بود که در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در کشور وجود داشت. وی افزود: با وجود این مشکلات دولت توانست با تدبیر تورم و نوسانات اقتصادی را مهار کند.
قائدرحمت با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نقدینگی کشور در اختیار عده ای محدود است که می تواند به نظم اقتصادی کشور آسیب بزند خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان اقتصادی شد.

  1. صبح امید

    با سلام و عرض ادب و احترام
    باعث افتخار و خرسندی است که نشانی سایت پرمحتوای شما زینت بخش لینک های مفید در پایگاه خبری تحلیلی صبح امید است. بی تردید ارتباط نزدیک تر و همکاری های بیشتر موجب خوشوقتی خواهد بود.
    با تقدیم احترام
    روابط عمومی سایت صبح امید
    http://sobhomid.com/?p=2471

  2. ناشناس

    درود خدا بر نماینده شجاع انقلابی دلسوز و مردمی پلختر که همیشه در کنار مردم است

  3. کلانتری

    ازهمه نمایندگان لرستان تقاضای شوددرامورحاشیه ایی درمجلس پرهیزکنندآبروریزی به مانندحمله به نطق یک نماینده کارخوبی نیست متاسفانه اگرازماسربزندمایه شرمساری خواهدبود

  4. کلانتری

    این کاری که اخبارهمه ررمی زنیدبسیارخوب است وخواننده هم می تواندبانگاه به همه حرف های یک فرمانداریانماینده تشخیص دهدخوب وبدراازبلوطستان تشکرمی شودکه مایه افتخارمن لرستانی درساوجبلاغ شده وآنرابه دوستان منیزتوصیه کرده ام حامل پیام سلام همه به شماهستم خداوندبشماتوفیق دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان