شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » افراد بی‌سواد و کم سواد در استان لرستان شناسایی می‌شود

استاندار لرستان خواستار شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات دقیقی از میزان بی‌سواد‌های استان شد تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های مطمئنی برای کاهش بی‌سوادی در لرستان انجام شود. هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه شورای شتاب بخشی سوادآموزی لرستان اظهار داشت: با توجه به آمار بالای لرستان در بحث بی‌سوادی، باید تلاش‌های بیشتری در استان انجام شود تا این آمار بهبود یابد. وی خطاب به مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، عنوان کرد: ظرف یک ماه آینده اطلاعات دقیقی از میزان بی‌سواد‌های استان جمع‌آوری کنید تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های مطمئنی برای کاهش بی‌سوادی در لرستان انجام شود.

بیسوادی

استاندار لرستان با ابراز نگرانی از پیوستن لرستان در جمع شش استان بی‌سواد کشور، خواستار تلاش مدیران و فرمانداران برای شناسایی بی‌سوادان شد و ابراز کرد: باید از همه ظرفیت‌های سپاه پاسداران، بسیج، جهاد کشاورزی، مراکز بهداشت، دهیاری‌ها و دادگستری برای شناسایی افراد بی‌سواد استفاده کرد تا با ارائه آمار دقیقی بتوان در یک بازده زمانی مناسبی آمار بی‌سوادان را کاهش داد. بازوند خواستار ورود بیشتر دستگاه‌های اجرایی به این حوزه شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید وارد میدان شوند و هرکدام در این زمینه قدم‌های مناسبی بردارند. وی از کمک مالی استانداری در این حوزه خبر داد و اظهار داشت: ما نیز مبلغی را برای تبلیغات و فرهنگی سازی برای کاهش میزان بی‌سوادی در استان اختصاص می‌دهیم.

استاندار لرستان با انتقاد از نبود آمار دقیق بی‌سوادی به‌تناسب شهرها و نوع جنسیت، تصریح کرد: بعد از ارائه آمار دقیق اداره کل آموزش‌وپرورش تا یک ماه آینده، از فرمانداران حتماً دعوت کنید تا بااطلاع از موضوع، بخواهیم پیگیر بحث سوادآموزی در شهرستان‌ها باشند. بازوند خواستار انعقاد تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش با دستگاه‌های اجرایی در بحث شناسایی افراد بی‌سواد و سوادآموزی شد و گفت: شورای شتاب بخشی سوادآموزی در لرستان باید خود شتاب بیشتری بگیرد و در سطح شهرستان‌های استان نیز برگزار شود تا شاهد خروجی بهتری از آن باشیم.

خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان