شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » وضعیت کلی نامزدهای استان لرستان

انتخابات هفتم اسفند به عنوان نماد وحدت ملی در راه است تا بار دیگر مردم ایران زمین، دین خود را به انقلاب ادا کرده و با حضور در صفوف تکلیف سیاسی، این جمعه را به روز همبستگی ایرانیان تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم همیشه در صحنه لرستان نیز که همواره از پیشروان صحنه های مشارکت سیاسی و اجتماعی کشور بوده اند، مشتاقانه منتظرند تا حضور پرافتخار دیگری را در تاریخ این مرز و بوم رقم بزنند.
همزمان با آغاز فرایند انتخابات، نام نویسی عده قابل توجهی برای نمایندگی خانه ملت، بیانگر برگزاری رویدادی با نشاط با حضور احزاب و طیف های مختلف بوده که این مهم تا امروز نیز در استان به عنوان یک نقطه عطف سیاسی خودنمایی کرده است.  در این گزارش، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دریچه آمار مورد بررسی قرار گرفته است.
***وضعیت کلی نامزدهای استان لرستان
استاندار لرستان در این رابطه گفت: در مجموع ۳۰۷ نفر در زمان مهلت قانونی، برای نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که قبل از آغاز بررسی صلاحیت ها هفت نفر انصراف دادند.  هوشنگ بازوند افزود: ۲۸۳ داوطلب توسط هیات اجرایی تایید شدند و صلاحیت ۱۷ نفر نیز توسط این هیات رد شده و یا احراز نشده است.
وی ادامه داد: پس از بررسی صلاحیت ۲۹۷ نفر توسط هیات نظارت، صلاحیت ۱۴۹ نفر تایید و ۱۴۸ نفر نیز رد و یا عدم احراز صلاحیت شدند.
وی تعداد نهایی داوطلبان تایید شده پس از بررسی اعتراض ها را ۱۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت شش درخواست انتقالی نیز ارائه و با تمامی آنها موافقت شده که با احتساب این جابجایی ها در مجموع ۱۷۴ داوطلب تایید صلاحیت شدند.
استاندار لرستان اضافه کرد: در حال حاضر با انصراف ۲۹ نفر، تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان به ۱۴۵ نفر رسیده که به تفکیک شهرستانی شامل خرم آباد و دوره چگنی ۴۴ نفر، بروجرد ۲۷ نفر، کوهدشت و رومشکان ۲۵ نفر، الیگودرز ۱۰ نفر، سلسله و دلفان ۱۶ نفر، دورود و ازنا ۱۷ نفر و پلدختر شش نفر است.
بازوند گفت: در این مدت ۱۰ نفر در حوزه خرم آبادو چگنی، یک نفر در بروجرد، شش نفر در کوهدشت و رومشکان، پنج نفر در الیگودرز، چهار نفر در سلسله و دلفان، یک نفر در دورود و ازنا و دو نفر در پلاختر انصراف خود از حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرده اند.
***واجدان شرایط رای ، رای اولی ها، شعب و صندوق های اخذ رای در استان
استاندار لرستان گفت: یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۰۶ نفر در استان واجدشرایط رای در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند.
بازوند اظهار کرد: در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی ۴۳۳ هزار و ۶۵۸نفر، بروجرد ۲۷۷ هزار و ۷۴۳ نفر، پلدختر ۶۰ هزار و ۳۵ نفر، دورود و ازنا ۱۸۶ هزار و ۸۲۴ نفر، الیگودرز ۱۱۱ هزار و ۶۴ نفر، سلسله و دلفان ۱۶۸ هزار و ۷۴۱ نفر و کوهدشت و رومشکان ۱۷۰ هزار و ۹۷۱ نفر می توانند در انتخابات شرکت کنند.
وی همچنین تعداد رای اولی های استان را ۸۲ هزار و ۸۱۵ نفر برشمرد و گفت: آرا مردم استان در یکهزار و ۴۲۵ شعبه اخذرای و با استفاده از دو هزار و ۸۵۰ صندوق جمع آوری می شود.
بازوند تصریح کرد:در خرم آباد ۲۸۹ شعبه، بروجرد ۲۳۸، کوهدشت ۱۶۸، الیگودرز ۱۶۰، ازنا ۷۵، دورود ۱۱۳، پلدختر ۹۰، دلفان ۱۱۴، سلسله ۸۲، رومشکان ۴۲ و چگنی ۵۴ شعبه برای جمع آوری آرای مردم ایجاد خواهد شد.
استاندار لرستان ادامه داد: همچنین عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه در استان ۲۳ هزار نفر هستند.
بازوند به تامین دو هزار و ۵۴۲ وسله نقلیه سواری و کمک دار در روز برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم برای تامین و توزیع تجهیزات رایانه ای در فرمانداری ها انجام شده است.
***ویژگی تعرفه های اخذ رای
استاندار لرستان اضافه کرد:در چاپ برگه های انتخابات مجلس دهم، ۲۷ پارامتر امنیتی رعایت شده است.
بازوند با اشاره به اینکه امکان جعل و تقلب در این تعرفه ها وجود ندارد بیان کرد: خاصیت های کنترلی و نظارتی در برگه ها لحاظ شده و از مرکب مخصوص مغناطیسی در چاپ تعرفه ها استفاده شده است.
وی اظهار داشت: تعرفه های به تفکیک استان ها و شهرستان ها تولید و برای هر استان رنگ مخصوصی لحاظ شده، تعرفه ها به حلال های شیمیایی و حرارت حساسیت دارند و هرگونه دست بردن در آن ، به راحتی قابل شناسایی و پیگیری می باشد.
به گفته استاندار لرستان تعرفه ها همانند اسکناس دارای تصویری نصفه بوده که در مقابل نور کامل می شود و با توجه به اینکه کاغذهای وارداتی با رعایت محرمانگی استفاده شده، امکان جعل آن در داخل کشور وجود ندارد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه برگزار می شود .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان