شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اندر حکایت برخی سایت‌های لرستان/سید محمدصادق محمدی وفایی

به نام خدا
دانشجویی با شور و حرارتی وصف نشدنی نسبت به عالی جنابان نظام سخن می¬گفت و از بسیاری از امور انتقاد می¬کرد .گفتمش برادر جان اگر جنابعالی رئیس جمهور شوی چه می¬کنی ؟ اولویتت چه خواهد بود؟ فرمود اولویت بنده مسائل اقتصادی است و نخستین کاری که خواهم کرد حقوق ریس جمهور را افزایش می¬دهم!
گفتم رئیس نشده به فکر افزایش حقوقی ریس شوی چه خواهی کرد؟!
حال برخی¬ افراد وجریانات نیز باران انتقاداتشان را بر بام صدا وسیما نازل می¬کنند که چرا صدا وسیمای جمهوری اسلامی بیشتر به جریانی خاص تعلق قرار گرفته است ولی همین افراد به محض این که مدیریت روزنامه¬ یا سایتی به آنها سپرده می¬شود از محالات است که یاداشت یا مقاله¬ای انتقادی در دل سایت یا روزنامه¬ی تحت مدیریتشان بگنجانند!
Untitled-1
این درحالی است که سایت¬ها و مطبوعات باید به نکات زیر توجه کنند:
۱-حق جویی و حق گویی
در حالی که «پل میلر» روزنامه نگار آمریکایی، حیله گری را در روزنامه نگاری مهم می داند،هربرت بروکر» از سردبیران معروف، روی آوردن به حقیقت و کشف واقعیت های مسلم را ویژگی اصلی یک روزنامه نگار دانسته است.
به یقین سایتی موفق تر خواهد بود که در افقی بالاتر از جریانات به دنبال کشف حقایق باشد.مردمی که روح حقیقت جویی را از دست بدهند و به ظواهر و لایه های سطحی اکتفا کنند، در مسیر غلط قرار می گیرند و دیگر نمی توانند زشتی و زیبایی و سود و زیان اشیا را بفهمند. رسالت مطبوعات در این زمینه، آن است که مردم را از اسارت هوس ها، اوهام و خرافات برهانند و آنان را به آزادی واقعی برسانند. اگر این زنجیرها از خرد، دل و گرایش های فکری مردم باز شود، بهتر می توانند حقایق را درک کنند و به دنبال حق بروند.
۲ توجه به دردها و نیازهای مردم
مردمی که ما شناختیم فقط نیازمند مسائل سیاسی نیستند بلکه گاه نیازشان به نکات دینی و معارفی بیش از هرچیزی است پس چرا جناب آقای آزادبخت به این نوع نیازهاخیلی توجه نمی¬کنند؟! رسانه های گروهی می توانند به گونه ای عمل کنند که مردم به سوی حق رغبت پیدا کنند؛ زیرا به فرموده حضرت علی(ع):«حق راه برتر و نمونه، نجات دهنده و گوهری روشن است.»
و مردم در یک باند خلاصه نمی¬شوند و نیازشان فقط اخبار سیاسی نیست.امیدوارم مدیریت سایت میرملاس به این نکته هم توجه کند.
۳- پاسداری از اخوت اسلامی
قلم وسایتی فایده دارد که بیدارگر توده های مردم باشد،اختصاص دادن یک سایت به جریانی خاص نمی¬تواند رضایت توده¬های مردم جامعه را به همراه داشته باشد.بسیاری از طلاب و فضلای قمی از سایت میرملاس انتقاد دارند که چرا مقالات و یاداشت¬های معارفی و انتقادی را درج نمی کنند ؟! چرا از انتقاد پذیری می¬نویسند ولی انتقادپذیر نیستند؟! سخنان و اصلاحیه¬ی جناب حنان را در پیشانی سایت قرار می¬دهد ولی نقدی که بر آن نوشته می¬شود به زباله دان سایت میرملاس ریخته می¬شود؟!
این در حالی است که امام خمینی(ره) تأکید کرده اند : «مطبوعات باید مسائلی را که مضر به وحدت جامعه و مضر به آن انگیزه ای است که جامعه برای آن قیام کرده است و در حقیقت مضرّ برای اسلام است، از او احتراز کنند».امام خمینی و رسانه های گروهی، جواد فخارطوسی، ص۲۷۷٫
به هر حال رسالت مطبوعات و سایت¬ها ، آن است که مردم را از اسارت هوس ها، اوهام و خرافات برهانند و آنان را به آزادی واقعی برسانند.و این کار شدنی نیست مگر این که از همه¬ی ظرفیت¬ها و نخبگان جامعه استفاده شود.
۴- تقویت تعهد دینی
در مناسبت¬های متفاوت مذهبی مقالاتی که بارها مورد ارزیابی قرار گرفته اند واز اساتید بزرگ امتیازات بالای به خود اختصاص داده¬اند در قاموس میرملاس جایی ندارند ، وبرداشت بنده و برخی دیگر از دوستان این است یاداشتی سیاسی که نویسنده¬ی آن دارای مقام ویا و یژگی خاصی و یا از جریان خاصی باشد، نور چشم میرملاس خواهد بود ! هرچند با فقر نکات مثبت هم مبتلا باشد!
چنگ خمیده قامت می‌خواندت به عشرت
بشنو که پند پیران هیچت زیان ندارد
از سایت¬های ارجا نیوز، هومیان نیوز ،لکنا ، کشکان ،بلوطستان، حکمت و کوهدشت نیوز یافته ، حرف لر و…بسیار متشکرم

  1. امیرهوشنگ رشیدیان

    سلام ای کاش لوگو ما هم بود

  2. شهروند کوهدشتی

    از اینکه میرملاس نوشته های شما رو چاپ نکرده فکر کنم دل پری داری /خوب مرد مومن نوشتی اندر حکایت بعضی سایت های لرستان
    تا جای که من خوندم همش به میرملاس گیردادی از جناب آقای بساطی هم خواهش دارم نظر منو منتشر کنه
    ————————————————

  3. دیتاپیامک

    باسلام و احترام
    با ثبت نام رایگان پنل پیام کوتاه ارتباطی گسترده برقرار کنید
    جهت دیدن امکانات سامانه به آدرس زیر مراجعه فرمائید
    http://www.Datapayamak.ir
    جهت ثبت نام و دریافت آنی پنل به آدرس زیر مراجعه فرمائید
    http://login.datapayamak.ir/#/SignUp
    سوالات خود را از طریق ایمیل زیر ارسال نمائید
    Datapayamak@Gmail.com
    پشتیبانی
    ۰۹۱۶۵۴۴۹۲۴۰

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان