شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اگر به نقد توجه ویژه نشود هنر تمجیدی رشد خواهد کرد

 
به گزارش بلوطستان  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به بررسی زوایای مختلف هنر پرداخت و گفت: هنر مقوله ای بیسار ارزشمند و والاست و چنانچه که از تعریف هنر بیان شده یک تجربه انسانی است که در بیننده یک احساس را ایجاد می کند‌.
حنان افزود: هنر یک جوشش درونی است که در بیننده یک احساس را ایجاد می کند و می تواند یک پدیده ای را خلق نماید. و در نهایت می توانید نتیجه بگیریم که یک هنرمند نیز به یک اعتبار خالق است وی با اشاره به اینکه خالق اصلی خداست گفت خداوند طبیعت و هستی را خلق کرده و هنرمند نیز می تواند به اعتبار هستی یک پدیده را خلق نماید و در این راستا بین خداوند بعنوان خالق اصلی و هنرمندان به عنوان خالق اثر رابطه ی تنگاتنگی وجود دارد.
حجت الاسلام حنان با اشاره به اینکه هنر هرگز به بن بست نخواهد رسید گفت: حوزه هنر بستر هستی و وجود است و برخی آن را قابل تعریف نمی دانند و اعتقاد دارند که قابل تغییر و جوشش است اما برخی دیگر گفته اند که می توانیم هنر را تعریف نماییم.
وی افزود: هنر یک جایگاه بسیار والایی دارد و مقوله ی تک بعدی و واحد نیست و در مصادیق مختلف تحقق پیدا می کند که یقیناً اگر هنر در بخشی از مصادیق خود تکامل پیدا نکند هنری ناقص است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هنر مقوله ی خیالی نیست و یک واقعیت می باشد افزود: رسالت هنر شامل سه بخش می شود به طوری که گاهی هنر باید برای ارتقاء هنر باشد ،‌گاهی برای ارتقاء هنرمند باشد و در رسالت سوم هنر باید برای جمع و اجتماع باشد که یقیناً‌ هر سه رسالت را پایه هنر داشته باشد .
وی افزود : متاسفانه آسیب بزرگی که امروزه هنر را تایید می کند و خارج از این سه رسالت می باشد نگاه ابزاری برخی به هنر می باشد که برای منافع جناح ها و افراد خاص می باشد که این موضوع بسیار ناپسند و باعث جدایی هنرمند از مردم و جامعه خواهد شد. دکتر حنان توجه به نقد هنر را خواستار شد و گفت: در عرصه هنر اگر به نقد توجه ویژه نشود هنر تمجیدی رشد خواهد کرد که شایسته جامعه نخواهد بود.
وی همچنین افزود: از مصادیق بارز و جدی هنر تئاتر و نمایش می باشد که قدمتی چندین هزار ساله دارد و بعنوان کامل ترین هنر که بسیاری از هنرها را در خود جای داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان