شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بارش باران در پلدختر کشاورزان را خوشحال کرد/مسافران نوروزی غافلگیر شدند


 
 
 

بارش شدید باران و تگرگ موجب آبگرفتگی در برخی معابر پلدختر و خوشحالی کشاورزان این شهرستان شد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر، بارش شدید باران و تگرگ که از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه در پلدختر آغاز شده، موجب آبگرفتگی معابر سطح این شهر و غافلگیری برخی از مسافران نوروزی اسکان یافته در بوستان‌ها و فضاهای سبز این شهر شد.

بارندگی شدید شب گذشته و صبح امروز بیشتر مردم پلدختر را غافلگیر کرد، میزان بارش باران به حدی بود که کانال‌های دفع آب سطحی شهر پلدختر سرریز از آب شد و هم‌اکنون نیز بیشتر خیابان‌های پلدختر مملو از آب است.این بارش که با شدت زیاد شهرستان پلدختر را فراگرفته بود، علاوه بر خوشحالی مردم و میهمانان نوروزی به دلیل لطافت هوا در آستانه عید، خوشحالی کشاورزان پلدختر را نیز در پی‌ داشت، به نحوی که کشاورزان به شکرانه باران رحمت‌ الهی در آستانه سال نو سجده شکر به جای آوردند.

براین اساس، خیابان‌های پلدختر به خصوص در منطقه کوی بسیجیان و مسکن مهر در پی وقوع بارندگی، دچار آبگرفتگی شده، به‌ حدی که عبور و مرور در این نقاط از شهر دچار اختلال شده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز شاهد بارش شدید باران همراه با رعد و برق بسیار شدید در این شهرستان بوده‌ایم که با نزدیک‌تر شدن به ساعات آغازین سال ۹۴ این بارش شدت بیشتری پیدا کرد.

تیمور سلیمانی افزود: بارش باران در پلدختر به میزان ۴۶,۶ میلی‌متر بوده که طی سال جاری در این شهرستان بی‌سابقه بوده است.این مسئول تأکید کرد: این بارش با توجه به فرارسیدن بهار در آستانه سال نو موجب لطافت هوا و زیبایی طبیعت در پلدختر شده است.

به گفته رئیس اداره هواشناسی این شهرستان؛ در سال زراعی گذشته ۴۰۶ میلی‌متر بارندگی در شهرستان پلدختر به وقوع پیوسته بود و این بارش‌ها در سال زراعی کنونی نسبت به سال گذشته افت محسوسی داشته است.این مسئول در پایان با اشاره به میزان بارندگی در پلدختر، بیان داشت: از آغاز سال زراعی امسال تاکنون شهرستان پلدختر ۲۲۸,۶ میلی‌متر بارندگی داشته است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد کاهش داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان