شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بازرسی از مراکز نظامی خط قرمز ایران است

IMG_6458

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان گفت: بازرسی از مراکز نظامی و گفت وگو با دانشمندان ایران خطر قرمز ایران است که هرگز از آن عدول نمی کند.به گزارش بلوطستان به نقل از ز پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی کائیدی در دیدار با آرتاک زاکاریان رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان با تاکید بر اهمیت ارتباطات پارلمانی گفت: افزایش مراودات پارلمانی موجب شناخت و درک متقابل مسئولان دو کشور می گردد و راه را برای گسترش مناسبات فیمابین در سایر عرصه ها هموار می کند.


رئیس مجمع نمایندگان لرستان افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان از روند توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور حمایت می کند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی گفت: گسترش خشونت و افراط گرایی خطر بزرگی است که جهان را تهدید می کند و می بایست با همکاری جمعی کشورها رشد آن را متوقف کرد.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه زورگویی و سلطه در جهان مخالف است و در مذاکرات برای تامین حقوق مسلم خود تلاش می کند.
وی بر همین اساس با انتقاد از زیاده خواهی طرف مقابل گفت: بازرسی از مراکز نظامی و گفت وگو با دانشمندان ایران خطر قرمز ایران است که هرگز از آن عدول نمی کند.کائیدی در پایان این دیدار خواستار افزایش ارتباط و همکاری میان کمیسیون های مختلف در مجالس ایران و ارمنستان شد.
آرتاک زاکاریان رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان نیز در این دیدار ارتباطات دو کشور را عمیق و ریشه دار خواند و گفت: افزایش سطح مناسبات و همکاری ها با ایران برای ارمنستان اهمیت فراوانی دارد و مجلس ملی ارمنستان همه اهرم ها برای گسترش روابط دو کشور استفاده می کند.
وی با اشاره به نقش ایران در برقراری ثبات و آرامش در منطقه افزود: ایران همواره با اتخاذ مواضع منطقی و اصولی به کاهش تنش و بی ثباتی در منطقه کمک کرده است.رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان در ادامه با اعلام اینکه ارمنستان از ایده ایرانی منطقه عاری از سلاح اتمی حمایت می کند، گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق ایران است و ما با اعمال استانداردهای دوگانه مخالفیم.
وی با انتقاد از حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی در سوریه و عراق گفت: مبارزه جدی با این پدیده شوم و توقف کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریسم نیازمند همکاری همه کشورها است.
زاکاریان همچنین گفت: توسعه ارتباطات و همکاری کشورها در زمینه های اقتصادی و تجاری در ارتقای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی موثر است.رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان در پایان این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در مسائل و موضوعات مورد علاقه تاکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان