شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بازوند:بی‎کیفیت‌ترین مسکن مهر در لرستان ساخته شد/ ۳ هزار واحد مسکن لرستان ‌هفته دولت ‌بهره‎برداری می‌شود‌

خبرگزاری فارس: بازوند: 3 هزار واحد مسکن لرستان ‌هفته دولت ‌بهره‎برداری می‌شود‌
 
استاندار لرستان با بیان اینکه بی‎کیفیت‌ترین مسکن مهر در لرستان ساخته شد، گفت: بیش از ۳ هزار واحد مسکن مهر هفته دولت در لرستان به بهره‎برداری می‎رسد.
به گزارش خبرگزاری فارساز خرم‎آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه کارگروه مسکن مهر لرستان که با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خرم‎آباد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت مسکن مهر ‌در ‌لرستان چندان مناسب نیست، دولت باید به این استان توجه بیشتری داشته باشد، زیرا زیرساخت‎های لازم مانند جانمایی این مسکن‎ها در لرستان نسبت به استان‎های دیگر بسیار بد بو‌ده است.
وی با بیان اینکه در مسکن‎های مهر لرستان خدمات زیربنایی و روبنایی به خوبی در نظر گرفته نشده است، افزود:‌ این امر نتیجه سپردن کار به دست افرادی غیرکارشناس و بی‎تجربه بوده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار واحد مسکن لرستان ‌هفته دولت ‌بهره‎برداری می شود، اظهار داشت: این در حالی است که افتتاح ۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر مسکن مهر در استان لرستان به پایان سال و سال ۹۴ موکول می‎شو‌د.
این مسئول یادآور شد: اگر وزارت مسکن برخی از اختیارات را به استان محول کند‌ بسیاری از مشکلات این مسکن‎ها توسط خود مسئولان لرستان برطرف می‎شوند.
بازوند ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن مهر در سطح کل کشور با نگرانی‎های روبه‌روست‌ در لرستان نیز این نگرانی‎ها بیشتر است، به صورتی که مکان و جانمایی برخی از مسکن‎های مهر استان مناسب نیست.
استاندار لرستان گفت: این مسئله باعث شده در بیشتر مواقع مسکن مهر ارزش افزوده نداشته باشد و به دنبال آن متقاضی مسکن‎های مهر در لرستان کم و در برخی از شهرستان‎ها بلوک‎هایی که تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند همچنان بدون متقاضی بمانند.
وی بیان داشت: امروز باید عواقب و هزینه کارهای غیرکارشناسی مانند در نظر گرفتن جانمایی مناسب را بدهیم و یا با بی‎کیفیتی این مسکن‎ها در استان روبه‌رو شویم.
این مسئول متذکر شد: در بیشتر مسکن‎های مهر لرستان بحث‎های آموزش مانند احداث مدرسه و کلاس درس در نظر گرفته نشده ‌که این خود از نشان از بی‎تدبیری برخی پیمانکاران و مسئولان بوده است، زیرا این واحدها هر کدام برای بیش از ۱۰۰۰ خانوار در نظر گرفته شده‎اند.
بازوند با اشاره به اینکه امروز در سطح مسکن‎ مهر استان لرستان احداث مسجد، کلانتری، ورزشگاه و… نیز در نظر گرفته نشده است، افزود: در بحث مالیات مسکن‎های مهر لرستان با مشکل عدیده‎ای دست و پنجه نرم می‎کنند که انتظار ما از مسئولان حل این مشکلات به خصوص در استان لرستان است.
استاندار لرستان گفت: با توجه به دغدغه‎ای که ما در خصوص مسکن مهر در استان داریم، هر ۱۰ روز یک بار کارگروه مسکن مهر برگزار می‎شود و هر روزه پیگیر این مسکن‎ها در استان هستیم، تا بتوانیم هر چه سریع‎تر آنها را به مردم تحویل دهیم.
این مسئول یادآور شد: اگر جانمایی در مسکن‎های مهر لرستان به خوبی در نظر گرفته می‎شد، بنابراین زیرساخت‎ها نیز در این پروژه‎ها به خوبی انجام می‎شد، این در حالی است که هر روز بر قیمت مسکن‎های مهر در کشور و استان اضافه می‎شود که متاسفانه هر روز شاهد این هستیم که مردم از این وضع ناراضی و معترض هستند.
بازوند اضافه کرد: در این صورت مصرف‌کننده اصلی که همان مردم هستند، ضرر می‎بینند و از این پروژه‎ها استقبال نمی‎کنند و ما بیم این را داریم که در آینده این مسکن‎ها به سمت بی‎کیفیتی حرکت و به بافت‎های فرسوده استان تبدیل شوند.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان