شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » باید توصیف دقیقی از واقعه عاشورا داشته باشیم

 ۲۰۱۵۱۲۰۳_۱۹۴۸۴۳

محمد رضایی با بیان اینکه به عنوان شیعیان حسین بن علی (ع)موظف هستیم مذهب خودمان را مطالعه کنیم وبشناسیم ،گفت:ما باید با آگاهی در مسیر شیعه امام علی وفرزندان او قدم برداریم.به گزارش بلوطستان این عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان استان لرستان که درگردهمایی فعالان سیاسی اصلاح طلب رومشگان حضور یافته بوددرمورد فلسفه شیعه بودن بیان کرد: ما شیعیان پیروامام حسین (ع) هستیم وشعیه یعنی پیرو و یک پیرو بایدبه گونه ایی حرکت کند که اگر فرض کنیم امامی یا رهبری دربرف راه می رودپایمان را درجای پای او بگذاریم .
وی افزود: مسئله نهضت عاشورا بسیار مهم است وما دوماه در سال را با این موضوع درگیر هستیم.این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه به دنبال تایید یا نفی هیچ کدام از این دیدگاه ها نیست عنوان کرد: امروز در چهار منظر به واقعه جانسوز کربلا نگاه می شود ولی منظرپنجمی نیز وجود دارد که من بیشتر روی آن تاکید دارم.
وی ادامه داد: منظراول دیدگاه اسطوره ایی است که در آن ذهن انسان متوجه خلقت آدم ابوالبشر توسط خداوند وتعظیم ملائک در برابرآدم وپیوند این خلقت با امام حسین (ع) است.محمد رضایی اضافه کرد: منظر دوم تضرع وگریه برای امام حسین (ع) است که در این دیدگاه انسان با تضرع وگریه به مقامات عالی می رسدزیرا خداوند برای اینکه بهانه ایی برای گریه وجود داشته باشد در تقدیر امام حسین (ع) این حادثه جانسوز را نوشته است.

۲۰۱۵۱۲۰۳_۱۹۰۴۵۹

عضو شاخص اصلاح طلبان استان توضیح داد: دیدگاه سوم نگاه مسیح وار است به حضرت امام حسین (ع)که در این منظر برخی از علما با آوردن روایاتی براین باورند که گریه برای امام حسین (ع) گناهان را پاک می کندکه این نگرش در عصر صفوی وارد مذهب شیعه شده است.رضایی افزود: در نگاه چهارم که نگاهی سیاسی است هرکس بنا به سلیقه سیاسی خودتعابیر خاصی از نهضت عاشورا انجام می دهدبه عنوان مثال شریعتی هرچه راکه از امام حسین می گوید یک حسین انقلابی است که شمشیر به دست برعلیه ظلم وطاغوت قیام کرده است وحسین یک امام انقلابی تمام عیاراست البته همین نگاه را نیز سید جمال الدین اسد آبادی داشته است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حتی اصلاح طلبان نیز برداشت سیاسی خودشان را از شخصیت امام حسین وقیام او دارند گفت :بر طبق این روایت که امام حسین (ع)فرموده ” من به خاطر اصلاح امت جدم قیام می کنم ؛ اصلاح طلبان امام حسین را یک اصلاح طلب توصیف می کنند.
محمد رضایی تصریح کرد: اما نگاه پنجمی نیز وجود داردکه در این منظرباید تامل کردکه امام حسین چگونه شخصیتی می تواند باشد؟ امام حسین چگونه چراغی می تواند باشد؟که لازمه این شناخت فهم چرایی این واقعه وقیام امام حسین است.
چهره مطرح اصلاح طلبان لرستان افزود: اگر بخواهیم از هرواقعه تاریخی توصیه وپندهایی را بیرون بکشیم اول باید توصیف دقیق ودرستی از آن واقعه داشته باشیم تا بتوانیم آن را تببین کنیم .معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان در دولت اصلاحات با بیان اینکه دانستن چرایی وقایع تاریخی بسیارمهم است گفت: باید بدانیم که چرا امام حسین (ع) بیعت نمی کندواینگونه چرایی قیام این امام را بفهمیم وتوصیف دقیقی از واقعه عاشورا داشته باشیم .وی در پایان با اشاره به تحولات تاریخی واقعه عاشورا خاطر نشان کرد : درک دلایل وقوع این حوادث با قوه منطق واستدلال باعث فهم بهترمذهب تشیع وتجربه معنوی بیشتری در رابطه با این حادثه عظیم وشخصیت الهی امام حسین (ع)می گردد.

reza-joodakinezhad

گزارش از رضا جودکی نژاد – بلوطستان

  1. عزیزی

    جودکی چکاره رومشگان بوده اونجاهمه اصولگران

  2. جواب به عزیزی

    تو خودت چکاره رومشگانی ما رومشگانیها با لا ی نود درصدمون حامی دولت تدبیر وامید هستیم یعنی بیشتراصلا ح طلبیم. خواهشن رومشگان رو بر عکس جلوه ندید.

  3. رضاجودکی نژاد.از طرف بلوطستان

    درپاسخ به جناب عزیزی بنده خبرنگار هستم دعوت شده بودم همین …..جلسه اصولگریان هم باشددعوت کنندمی توانم انعکاس دهم ….متشکرم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان