شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » با درآمدهای هنگفت نفتی در دولت گذشته برای لرستان کاری نکردند

photo_2017-02-07_21-55-01
 

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: اعتقادی به بزرگنمایی عملکرد دولت نداریم و معتقدیم باید واقعیات این دولت به مردم منتقل شود.به گزارش بلوطستان محمد اصلانی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رومشکان افزود: برای بیان عملکرد دولت باید به خدمات ارائه شده توجه شود و معتقد به سیاه نمایی در خصوص عملکرد دولت های گذشته هم نیستیم .وی با بیان اینکه سهم لرستان از در آمدهای نفتی دولت گذشته معلوم نیست کجا رفته است  ،اظهار داشت: در دولت گذشته بیش از ۷۲۰میلیارد درآمد نفتی داشته ایم که ااین درآمدها معلوم نیست در کجا هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: با احتساب درآمدهای نفتی در هشت سال گذشته که یک رقم سنگین بوده ،لرستان سهمی معادل ۲/۱میلیارد دلار می توانست داشته باشد و سالانه ۴هزار میلیارد تومان صرف توسعه لرستان شود.

وی گفت: مردم حق دارند بپرسند در کشور با این همه درآمد چه کار مثبتی صورت داده اند؟اصلانی افزود:دولت تدبیر وامید در لرستان واحد های نمونه ای  مانند مجتمع کشت و صنعت ، فولاد ازنا، مواد غذایی گهر ، پارسیلون خرم آباد و نیروگاه  ۹۰۰ مگاواتی برق  که در قبل تعطیل شده بودند را دوباره به بهره برداری رساند. وی بیان کرد: سهم لرستان بسیار پایین بوده و معلوم نیست چرا از درآمدهای بسیار زیاد نفتی کار بزرگی در لرستان نشده و ماحصل آن عملکردها تعطیلی و رکود صنایع و کارخانجات و بیکاری بوده است.اصلانی افزود: امسال برنامه ما به گونه ای بوده که پروژه های اتمام نیافته را در برنامه های افتتاحیه دهه فجر قرار نداده و اگر طرحی ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی هم داشته را از طرح های دهه فجر کنار گذشته ایم .

photo_2017-02-07_21-55-29

وی گفت: برخی پروژه ها هستند که تکمیل نشده اند و الان باید دولت در راستای تکمیل آنها گام بردارد اما وقتی پیگیری می کنیم متوجه می شویم که این پروژه های تکمیل نشده در دولت قبل یک یا دو بار افتتاح شده اند.

اصلانی با بیان اینکه برای نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی برق استان مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده است،گفت:  برای احداث کارخانه لاستیک سازی لرستان مبلغ ۱۰۴۰میلیارد تومان به تصویب رسیده است و انعقاد اجرای آزاد راه خرم اباد _ اراک با ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.

معاون عمرانی استاندار لرستان خاطر نشان کرد: بهره برداری از سدهای ایوشان، مروک، حوضیان و رودبار از جمله اقدامات خوب دولت تدبیر وامید در بخش آب بوده است.وی گفت: طول راههای چهار خطه استان از ۲۷۱ کیلومتر به ۴۵۰ کیلومتر در دولت تدبیر وامید افزایش یافته است .

معاون عمرانی استاندار لرستان افزود: همه ما مکلف هستیم خدمات دولت تدبیر و امید را نه کم و نه زیاد برای مردم تشریح کنیم . وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: اگر صداوسیما منفی بازی نکند ممنون خواهیم بود، بعضآ در صداوسیما افرادی با عنوان کارشناس حضور پیدا می کنند و مطالبی بیان می کنند که غیر واقعی و سیاه نمایی بر علیه دولت است.

اصلانی ادامه داد: امروز یارانه ها به جز هزینه شدن برای پرداخت قبوض آب و برق هیچ سودی ندارد و حاصلش ایجاد تورم در بازار است . وی گفت: اگر این پول یارانه ها در خدمت تولید قرار می گرفت خیلی مفید واقع می شد . وی افزود: باید با حفظ کرامت انسانی بیکاری رفع و اشتغال ایجاد شود و به همین دلیل در راستای عمل به این هدف دشمنی با دینا هیچ سودی ندارد و مشکلی را حل نمی کند.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه خط قرمز ما در سیاست خارجی آمریکا و اسرائیل است،افزود: قهر با دنیا ایده ای ندارد و از تحریم فقط دلال ها و واسطه ها سود سرشار می برند.

وی گفت: عده ایی واسطه گر و آقازاده از شرایط تحریم اقتصادی استفاده خود را می برند و چیزی عاید ملت ایران نمی شود .اصلانی اضافه کرد: با اعدام زنجانی مشکلی رفع نمی شود و باید کسانی که در این اختلاس ها پشت پرده بوده اند برای مردم معرفی شوند .

اصلانی گفت: دولت تدبیر و امید امید را در دل مردم ایجاد کرده و نشاط اجتماعی را به ارمغان آورده اما همچنان مظلوم است و دستاوردهای دولتش بیان نمی شود.

photo_2017-02-07_21-55-53

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان