شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » برخی نیروها بیش از ده سال سابقه‌ی خدمت دارند

تلفن زنگ خورد، نتوانستم گوشی را پاسخ دهم؛ مثل کسی که حوصله‌اش سر رفته باشد، پیامک فرستاد و نوشت: فلانی‌ام، از اداره پست، در حقم جفا شده است و …
بهش زنگ زدم خودش را معرفی کرد و گفت از کارکنان پست شهرستان کوهدشت است که همراه با سه نفر از همکارانش در سایر شهرهای استان لرستان با بیش از ده سال سابقه‌ی خدمت و دارا بودن حسن سوابق، چند ماهی است که از کار، برکنار شده است. گفتم بعدازظهر به دفتر بیا و ضمن توضیحات مستنداتی که در دست داری با خود بیار تا پیگیر مشکلتان شوم.
وقتی آمد، آه از نهادش بیرون نمی‌آمد فرزندش را با خود آورده بود و دانه‌های سپید برف هم داشتند بی‌تعارف یکی‌یکی بر سر و رویش می‌نشستند وعده دادم که جسورانه پی گیر ماجرا شوم.

نامه‌ای که بموجب آن  ۴ نفر از نیروهای پست لرستان از کار برکنار شدند

 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b4%db%b4%db%b0%db%b2%db%b8
با مدیرعامل محترم پست استان لرستان تماس گرفتم، آقای حاتم سلیمانی، گوشی را پاسخ داد؛ وقتی موضوع را با وی در میان نهادم، ضمن ارائه توضیحاتی گفت: ‌این افراد نیروهای شرکتی هستند و ما نقشی در اخراج آن‌ها نداریم، بلکه شرکت به خاطر اینکه نیروی مازاد داشته و با نیروی کمتر کارهای جاری‌اش را انجام می‌دهد. به همین خاطر تصمیم به کاهش نیرو گرفته و ما در این بین نمی توانیم نقشی ایفا کنیم، چون شرکت خصوصی است و آن‌ها کار ما را انجام می‌دهند و ما نمی‌توانیم بدان‌ها تکلیف کنیم که چه کسی را بکار گیرند.

Image result for ‫مدیرعامل پست استان لرستان حاتم سلیمانی‬‎
گفتم آیا درست است فردی از خانواده‌ی محترم شهدا و پس از ده سال سابقه‌ی به سادگی از کار برکنار شود؟
آیا متوجه ی تبعات این تصمیم هستید؟ وی با ابراز هم‌دردی با از کاربرکنار شدگان و اینکه برخی از این افراد را در طرح کارت ملی مشغول کرده‌ایم گفت: ریشه‌ی این مشکل به گذشته بر می‌گردد، در سال‌های گذشته بدون اینکه به این تعداد نیرو نیاز باشد افراد را استخدام کرده‌اند، سلیمانی به بیان این‌که من در استان کرمانشاه مدیر بوده‌ام و آن‌جا با آن‌که جمعیت بیش‌تر است اما همه‌ی کارها توسط ۱۳ نیروی خدماتی انجام می‌گیرد، اما در لرستان ۲۷ نیروی خدماتی بکار گرفته‌اند.
وی گفت:‌ حال شرکت طرف قرارداد تصمیم گرفته ۴ نفر از آن‌ها را از کار برکنار نماید، و هم اکنون با این‌که این ۴ نفر دیگر فعالیت نمی‌کنند اما کار بدون مشکل پیش می‌رود.

برای روشن شدن ماجرا، شماره‌ی آقای شیرازی مدیرعامل شرکت طرف قرارداد را پیدا کردم و به او زنگ زدم وی ضمن رد ادعای آقای حاتمی گفت: ما نه تنها این کار را نکرده‌ایم بلکه با آن مخالف هستیم زیرا با اخراج هر فرد متضرر می‌شویم.
با شنیدن اظهارات مدیر شرکت این سوال در ذهن متبادر می‌شود اگر تصمیم مدیرعامل پست لرستان درست و منطقی است چرا توپ را در زمین شرکت می‌اندازد؟
این روزها چهار نفر از هم‌استانی‌ها که هر یک بار معاش خانواده روی دوششان سنگینی می‌کند، امیدوارند مورد مرحمت قرار گیرند و گره از کار فروبسته‌شان باز شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان