شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بهره بالای بانکی یکی از مولفه های فرار سرمایه گذار است

photo_2016-07-14_14-00-26

پنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر برگزار شد. به گزارش بلوطستان در این جلسه امام جمعه پلدختر با تاید بر ایجاد انگیزه و نهادینه کردن فرهنگ کار گفت: سرمایه خوب ،معتقد بودن ،کار و تلاش ،مدیریت خوب ،دانش و تخصص و امنیت اقتصادی از مولفه های کار آفرینی مطلوب است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری افزود:احساس امنیت مقدم بر امنیت است و باید احساس امنیت در راستای سرمایه گذاری فراهم شود.وی با بیان اینکه بانک ها از عوامل فرار سرمایه گذار و رکود واحدهای تولیدی شهرستان هستند ،گفت:بانک به علت سود بالای بانکی و مقروض شدن سرمایه گذاران واحد های تولیدی را تملک می کند که در راستای جهش اقتصادی مانع تلقی می شود.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: کارشکنی های اداری نیز یکی دیگر از موانع کار آفرینی است زیرا سرمایه گذار نباید در بروکراسی نفس گیر اداری سرگردان شود.وی با تاکید بر ایجاد انگیزه در کارآفرینان افزود: اقلیم و آب و هوا یکی دیگر از ضعف های کار آفرینی است به طوری که سرمایه گذاران به دلیل آب و هوا شاید تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشند لذا باید مسئولین در این خصوص چاره اندیشی کنند.

فرماندار پلدختر نیز فعال سازی واحد های راکد شهرستان را یکی از اولویت های محوری در راستای تحقق اقتصادی عنوان کرد و گفت: بانک ها اگر واحدی را تملک می کنند باید آنرا فعال کنند.

نورالدین درمنان با تاکید بر تمرکز بر سرمایه گذاری ها افزود: باید پرسید شهرستان پلدختر چه بهره ای از ظرفیت های نفتی اش برده است.وی گفت: خوراک پتروشیمی حداقل بهره ای است که ما باید از انتقال خطوط نفت که بعضا محیط زیست ما را تخریب می کنند داشته یاشیم.

وی ادامه داد: زیر ساخت ها باید برای جهش اقتصادی فراهم شود و طوری برنامه ریزی شود از این حوزه استفاده گردد.فرماندار پلدختر افزود: بروکراسی اداری از مولفه های دست و پا گیری است که شرایط و ظرفیت ها را برای اشتغال و کار آفرینی فراری می دهد لذا در این خصوص مدیران باید با خلاقیت و دلسوزی این موانع را برطرف کنند.وی با تاکید بر انتقاد پذیری مدیران گفت: باید هر خانه به یک کارگاه کوچک اشتغالزا تبدیل شود.فرماندار پلدختر افزود: تسهیلات باید در راستای اشتغال و کارآفرینی پرداخت شود نه اینکه احیانآ بیکاری را به بیکار بدهکار تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: باید اقدامات ما در پایان سال نمود عینی داشته باشد و اقدام و عمل محور فعالیت های ما در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل باشد.درمنان گفت: با فراهم بودن زیر ساخت های روستایی از قبیل برق و آب و گاز و..باید روستاها به کانون توسعه پایدار و اشتغالزایی در حوزه های کشاوزری ،دامپروری و صنایع دستی تبدیل شوند.

وی صداقت ،صلابت ،رشادت ،ایثار وش هادت و وحدت و عزم ملی را مولفه های ملت ایران در ایستادگی هشت ساله در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: این مولفه ها در جنگ اقتصادی که دشمنان ملت ایران به راه انداخته اند باید برای مقابله با این توطئه ها همین مولفه ها عملیاتی شود.

فرماندار پلدختر افزود: بهره بالای بانکی یکی از مولفه های فرار سرمایه گذار است. وی گفت: سرمایه گذاران واحد های تولیدی متاسفانه تمکن مالی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی نیستند و به همین دلیل مقروض شده و صنایع آنها را کد شده است.

لل

وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت گفتمان غالب جامعه امروز است و تاکید بر رفه موانع آن همواره یکی از محورهای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در انتخاب نام سال های اخیر بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر هم در این جلسه گفت: اقتصاد همواره یکی از سرفصل های مورد تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها بوده است. فریدون کریمی فرد افزود: با مشارکت جامعه و افراد خلاق در اقتصاد و تکیه بر فرهنگ کار و کار آفرینی اقتصاد به شکوفایی منتج می شود.وی گفت: دستگاههای متولی اقتصاد و کار آفرینی باید رهنمودهای رهبری را با برنامه ریزی و رفع موانع سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پلدختر هم گفت: آهک ،قیر طبیعی و گچ و صنایع معدنی از پتانسیل های شهرستان پلدختر است. ایرج باشی پور افزود:کشاورزی و دامداری محور فعالیت های معیشتی مردم است .وی ادامه داد: ایجاد نمایندگی گمرک یکی از مطالبات مردم است که امیدواریم این امر محقق شود.باشی پور گفت: عدم برنامه منسجم و درست عاملی ورشکستگی و رکود برخی واحد های تولیدی پلدختر بوده است.

همچنین اصحاب رسانه نیز در این جلسه نکته نظرات خود را مطرح کردند. تصویب پیشنهاد برگزاری تریبون آزاد درمحلات شهر، لزوم تبیین فرهنگ پاسخگوئی مسئولان دربرابر رسانه ها که زبان گویای مردم هستند، ریشه یابی موضوع دلایل مهاجرت و دلواپسی تحصیل کرده های بیکار، عدم شفافیت دراعلام تعداد افراد و بیکارانی که طی دوره های مختلف درپروسه اشتغالزائی شهرستان جذب شده و بکارگرفته شده اندو محرمانه و زیرمیزی بودن این موضوع که باعث نگرانی طیف عظیمی از مردم گردیده از جمله مسائلی بود که توسط اصحاب رسانه مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفت.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی پلدختر با اصحاب رسانه
photo_2016-07-15_13-15-17

سرهنگ صفر عبدالوند در نشست خبری با اصحاب رسانه پلدختر  گفت: از طریق خبرهای واصله و شکایات مردمی متاسفانه تعدادی موتور سیکلت و مغازه در ساعات پایانی شب به سرقت رفته بود که با هوشیاری نیروی انتظامی و عملیات های پلیسی مراتب در دستور کار قرار گرفته و تیم اطلاعاتی پلیس این سارقان را دستگیر کرد.وی گفت: یکی از این سارقان در حالت سرقت از یک مغازه موبایل فروشی و یکی دیگر نیز همراه با یک موتور سیکلت مسروقه دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی پلدختر اظهار کرد:سه نفر از همدستان این سارقان شناسایی و دستگیر شده و خیلی از سرقت های گذشته نیز با اعترافات این تیم سرقت کشف شده است.

سرهنگ صفر عبدالوند ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل به دنبال این هستیم تا امنیت را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم. وی گفت: فراهم کردن امنیت برای سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اولویت های دستگاه انتظامی پلدختر در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل است.

وی افزود: ساماندهی سد معبر و میوه فروشان ،برخورد با وارد کنندگان و توزیع کنندگان خرده فروش مواد مخدر ،جمع آوری معتادان کارتن خواب و سرگردان در شهرستان و تحویل انها به کمپ های ماده ۱۶و کمپ های مجوز دار داخل شهرستان از جمله دیگر اولویت های کاری نیروی انتظامی پلدختر خواهد بود.

فرمانده انتظامی پلدختر تصریح کرد: در ۲ماهه اول سال جاری و در حوزه ۱۱۰کلا ۴هزار و ۱۲۸مورد تماس تلفنی دریافت شده که از این میزان ۲هزار و ۸۶۵مورد ارشادی و راهنمایی ،هزار و ۱۶۹مورد عملیاتی و ۷۱۸مورد نیز مراجعه حضوری داشته ایم.

سرهنگ عبدالوند خاطر نشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد کاهش سرقت داشته ایم که این میزان در ۲۷روز گذشته ۳۷درصد کاهش رسیده است.وی گفت: ۱۶۷معتاد دستگیر و ۲۰۴موتورسیکلت و ۱۶۰خودرو نیز توقیف شده اندو در بحث تصادفات نیز ۴۷فقره تصادف جرحی و ۶فقره تصادف فوتی در حوزه شهرستان پلدختر رقم خورده است.

  1. عارف

    من شش ماه است تو صف وام مهر رضا هستم و کسی نیست بپرسد وقتی وام مهر رضا اینقدر گرفتنش سخته چطور انتظار دارید شغل ایجاد بشد

  2. رضایی

    از زحمات شبانه روزی جناب سرهنگ عبدالوند تشکر می شود

  3. سلطانکوه

    درهرجلسه اعلام میشودکه کاهش درصدسرقت و…. داشته ایم اگراینطوری باشدالان نبایدیک درصدهم سرقت ودیگرناهنجاری داشته باشیم چه خوب است آمارصاقانه بدهیم

  4. جمشیدی

    مگر دوربین مدار بسته نداریم پس چرا سرقت در خیابان ها اتفاق می افتد ؟

  5. قاسمی

    سهم جوانان پلدختر از تسهیلات بانکی ضعیف است و این تسهیلات به گردن کلفت ها می رسد که اشتغال دارند و بیکار نیستد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان