شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » به هیچ وجه بر سر حقوق مردم با احدی معامله نکرده ام

ماندانا آکسونیان به سئوالات مطرح شده پیرامون عملکرد شورای شهر پلدختر در دوره چهارم پاسخ داد. وی که در انتخابات دوره چهارم شورای شهر به عنوان نفر اول از سوی مردم پلدختر برگزیده شده بود با انتشار بیانیه ای  به پاسخگویی به برخی انتقادات و سوالات مظرح شده در خصوص شورای شهر پرداخته که بدین شرح است:

مدیران مسئول سایت های بلوطستان و بالاگریوه و هم چنین گروه تلگرامی رویش نو

با سلام و عرض تبریک سال نو و آرزوی توفیق و سلامتی و بهروزی برای شما و شهروندان فهیم پلدختر

در پاسخ به برخی انتقادات و سوالات مظرح شده که در سایت بالاگریوه و کانال بلوطستان و گروه تلگرامی رویش نو منتشر شده است باید عرض کنم  که بنده به سهم خودم بیشتر این سوالات را در برهه های مختلف و در فرصت هایی که ایجاد شده پاسخ  داده ام  امام جواب بخش هایی از این سوالات را باید شهردار محترم پاسخگو باشند شورای شهر هم سخنگو دارد و سخنگوی شورا ، رئیس شورا است که می بایست شفاف به این سوالات پاسخ داده ولی آنچه که انجام شده بر حسب وظیفه به اطلاع می رسانم .

  • در مورد فروش زمین جنب ترمینال باید عرض کنم که اینجانب و دو تن دیگر از همکاران مخالف فروش زمین مذکور بوده و حتی جلسه را ترک کردیم و از اکثریت افتاد و یکی از دلایل مخالفت بنده با ین موضوع این بود که برای این زمین درآمد پایدار مثل ایجاد جایگاه cngتعریف شود که به دلیل بدهکاری شهرداری این شهرداری این امر محقق نگردید. لذا پس از تصویب این موضوع علی رغم پیگیری جهت رد مصوبه در کمیته انطباق عنوان شد که فروش اموال غیر منقول یکی از منابع درآمدی شهرداری می باشد و دلیلی برای رد آن نیست . سپس از طریق کمیسیون معاملات شهرداری که نماینده شورا در آن عضویت دارد مزایده عمومی اعلام شده ولی با توجه به اینکه اینجانب عضو کمیسیون نبوده از روال فروش اطلاع دقیقی ندارم ولی درآمد حاصله از آن مبلغی در حدود یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان بوده که به جای دیون شهرداری پرداخت شده است .
  • در مورد کارخانه شن و ماسه که از اقدامات خوبی بود که ما بتوانیم با فعال نمودن آن نیازهای شهر را بر طرف نماییم و این امر با راه اندازی کارخانه محقق شد ولی مشکل عمده آن در حال حاضر بهره برداری از معادن رودخانه ای است که امور آب اجازه برداشت نمی دهد و با کمبودشن و ماسه همراه می باشد.
  • در مورد فروش ۳۰۰تن قیر که فرمودید در سال ۹۳باید گفت که این سیصد تن به فروش نرسیده بلکه با آسفالت تهاترشده و برای آسفالت شهر مورد استفاده قرار گرفته است . در مورد  احداث  پارکهای  شقایق  ،  صخره  ای  و  کوی  بسیجیان  و  همچنین  بام  ۳۸هکتاری  باید عرض  کنم  که  کانال  پارک  شقایق  حدود  صد  متر  و  با  عرض  دو  متر  و  دیواره  یک  متری  آن خاکریزی و خاکبرداری شده ولی برای ادامه کار اعتبار آن تامین نشده و متوقف گردیده است .
  • پارک کوی بسیجیان زیر ساخت آن فراهم گردیده و مشغول به کار و ادامه فعالیت هستند. در مورد پارک صخره ای هم به صورت امانی و پیمانی مشغول و روند ادامه کار ادامه دارد . اما در مورد بام ۳۸هکتاری باید گفت اصلا اعتباری برای این پروژه تامین نشده منتها با استاندار محترم نامه نگاری شده با توجه به اینکه اعتباری برای آن تعریف نشده اجازه دهند بدون تشریفات به  پیمانکار  واگذار  گردد  و  هنوز  جوابی  دریافت  نشده  و  این  پروژه  پیشرفت  فیزیکی  نداشته  و متوقف می باشد .
  • در مورد  استخدامهای  شهرداری  که  بارها سوال شده است  اصولا  استخدام  در  بدنه  شهرداری  فقط  از  طریق آزمون بوده و در سال گذشته چند نفر از همشهریان که در آزمون پذیرفته شده بودند جذب این دستگاه شده و هیچ کدام هم از وابستگان اینجانب نبوده اند ولی به کارگیری از طریق شرکت پیمانکاری و خدماتی هم از طریق پیمانکار این شرکت و شهرداری جذب شده اند و حقوق و مزایای قابل تعریفی ندارند و مشغول به خدمات دهی می باشند .
  • در  مورد  تیم  پیمانکاری  دانشگاه  ملاثانی  هم  باید  گفت  که  از  روشهای  نوین  و  علمی  برای  هر مجموعه ای ارتباط با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان می باشد و ما هم برای نیل به این مقصود  با  دانشگاه  ملاثانی  اهواز  )متخصص  در  طراحی  فضای  سبز  (  رایزنی  کرده  و  دو  تن  از اعضای هیات علمی این دانشگاه را دعوت نموده و طراحی قسمتی از بلوار امام به صورت پایلوت انجام شده ولی متاسفانه مدیریت و نگهداری این پروژه بر عهده شهرداری و شرکت خدماتی و فضای سبز آن می باشد که نتوانسته از پروژه مذکور  نگهداری کنند و به سرانجام مطلوب نرسید
  • در مورد واگذاری خطوط تاکسی به متقاضیان اینجانب و یکی از همکاران با این مصوبه مخالف بوده و  اصلا  مصوبه  را  امضا  نکردیم  ولی  به  تایید  دوستان  رسید  و  مصوب  شد  ولی  بنده  بعد  از تصویب هم رایزنی کرده و مقدار آن را به چهل مورد تقلیل دارم و موظف کردیم که بیست مورد را به خانواده محترم شهدا و ایثارگران و بیست مورد را به سایر متقاضیان نیازمند بپردازند.
  • در مورد چاپ بنرهای ۹متری در حمایت از امام جمعه وقت هم باید گفت همان موقع امام جمعه وقت به دلیل مخالفت بنده با مصوبه ایشان در خطبه های خویش اینجانب را مورد لطف قرار دادند و همه با خبرید ولی کسانی که در مورد این بنرها بذل و بخشش کرده اند باید جوابگو ی عمل خویش باشند.
  • در مورد هزینه های پروانه ساختمانی مغازه ، پاساژ و ساختمان به اعضای شورا اینجانب در پیشگاه خدای متعال سوگند یاد می کنم حتی یک مورد پروانه و یا حتی درخواست برای خود و سایر بستگانم نداشته و استفاده نکرده ام ولی اگر کسانی استفاده کرده اند  باید جوابگوی مردم باشند.
  • در مورد تخریب دیواره ساحلی از سیل ۸۴باید گفت این درد مزمنی است که همه مسئولان شهر باید جوابگو باشند ولی آنچه پیداست ظاهراً اعتباری برای اصلاح آن آمده و فعلاً مشغول هستند و باید اضافه کنم چون مسئولین استانی هم این جوابیه را می بینند اینجانب به عنوان عضو شورای استان با استاندار محترم و معاونت محترم عمرانی استاندار در مورد این دیواره ساحلی هم چندین بار صحبت کرده و مشکلات را به ایشان بیان کرده ام .

  • در مورد شفافیت دریافتی اعضای شورای با قاطعیت و در پیشگاه خداوند شهادت می دهم ریالی بیش از حق الجلسات که در قانون معادل یک درصد بودجه شهرداری در یک سال برای اعضای شورا بوده چیزی دریافت نکرده ام و این مبلغ در سال گذشته اعتباری حدود ۷۰میلیون بوده که برای هفت عضو شورا و البته مبلغی هم از آن برای امکانات و تجهیزات دبیرخانه هزینه گردیده است .
  • در مورد ارائه بیلان کاری ۶ماهه شهرداری و اقدامات آن طبق ماده ۶۹قانون شوراها از وظایف شهردار می باشد که باید به صورت شفاف به مردم گزارش دهد . در مورد پرسنل شهرداری خوشبختانه در اسفند ماه حقوق این عزیزان تقریبا پرداخت شده و به گفته مسولین مالی تقریبا به روز شده است . در مورد فروش ماشین آلات شهرداری باید به عرض برسانم با توجه به اینکه تعمیر و نگهداری آنها به نفع شهرداری نبود بعد از تصویب شورا و از طریق آگهی و مزایده عمومی به فروش رسیدند و به جای آنها یک ماشین کمپرسی و یک ماشین آتش نشانی که البته یک سوم قیمت آن که معادل ۱۲۶میلیون بود توسط شهرداری پرداخت و این ماشینها جایگزین شد.
  • در مورد گسترش مراکز گردشگری ، تفریحی ، ورزشی و فرهنگی که بیان فرموده اید یک نمونه ذکر نمایند به استحضار می رسانم که با توجه به کمبود اعتبارات شهرداری شخصا برای احداث  پارک بانوان رایزنی های مختلف انجام داده و توانستیم اعتبار آن را اخذ نماییم و در حد توان برای  تشویق  بانوان  به  ورزش  کمک  هایی  از  طرف  شورا  و  شهرداری  به  ورزشکاران  خانم اختصاص دادیم و امکانات ورزشی مناسبی نیز برای پارک بانوان اختصاص داده ایم .
  • در پایان یاد آور می شوم که اینجانب نظرات خویش را در مورد سوالات مطروحه بیان نمودم و سخنگوی هیچ شخص یا نهادی نیستم و طبق سوگندی که یاد کرده ام در طول این مدت که خادم مردم بوده ام همواره مدافع حقوق شهروندان بوده و به هیچ وجه بر سر حقوق مردم با احدی معامله نکرده و برای منفعت شخصی رنگ عوض نکرده ام و با صراحت تمام می گویم :پاییز را دیده اید ؟ آنان که رنگ عوض کرده اند ، افتاده اند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان