شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بیمارستانی که خود ش بیمار است/بیمارستانهای خصوصی به طرح تحول سلامت پایبندنیستند!!

 

 

این بیمارستان  ازبخش های مختلفی چون جراحی مغز و اعصاب، جراحی، زنان وزایمان، کودکان، اورژانس، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، ارولوژی و ارتوپدی برخوردار است.نکته قابل ذکر این است که این بیمارستان در حال حاضر تنها ۶۰ تخت فعال دارد.فضای کوچکی دارد و از نمای ظاهری خوبی برخوردار نیست؛ قسمت های مختلف آن به صورت نامنظم احداث شده اند. بخش های داخلی آن به صورت کاملاً نامنظم و غیر حرفه ای ساخته شده به گونه ای بهم ریختگی آن کاملاً مشهود است.چیزی که در لحظه اول به مشاهده می شود فضای غیر بهداشتی آن است که هیچ گونه نظارتی بر تمیز بودن و رعایت مسائل بهداشتی در آن وجود ندارد؛ بوی نامطبوعی که به مشام می رسد هر آدم سالمی را نیز با مشکل مواجه می کند چه برسد به بیمارانی که برای درمان به آن جا مراجعه می کنند.

 بنابر گواه یکی از پرسنل خود بیمارستان این بیمارستان تنها یک دکتر متخصص دارد که آن هم با هزینه های خیلی بالا عمل جراحی را انجام می دهد که اصلا مقرون به صرفه نیست و هیچ گونه خدمات رفاهی با توجه خصوصی بودن آن ارائه نمی شود.

 یک از نکات قابل ذکر هزینه بالای عمل جراحی و پذیرش  در این بیمارستان است؛ که عمل های جراحی  که در سایر  بیمارستان های دولتی با کم ترین هزینه ای انجام می شود در این مرکز بدون هیچ گونه خدمات رفاهی قابل ملاحظه تری با هزینه های هنگفت انجام می شود.

یکی از ایراداتی که به این بیمارستان وارد شده این است که در محله ای مسکونی ساخته شده و همین امر موجب نارضایتی ساکنین این محل شده است و سر وصدای ناشی از ورود و خروج  در این بیمارستان موجب سلب آسایش و آرامش آنان شده است. مکان مناسبی برای همراهان بیمار وجود ندارد  و چه بسیار اتفاق افتاده که همراهان بیماران مجبورند به بیرون از بیمارستان مراجعه کنند و مشاهده شده که در بیش تر موارد فضای جلوی بیمارستان به دلیل  تعداد زیاد همراهان مسدود می شود.

از نظر موقعیت مکانی  و دسترسی آسان در موقعیت ایده آلی قرار ندارد اما برای ساکنین قسمت جنوبی شهرستان خرم آباد قابل دسترس است.این بیمارستان با توجه به فضای کوچکی که دارد تنها یک درب ورودی و خروجی دارد؛ آن چه که قابل بیان است درب های خروجی اضطرای که در این بیمارستان تعبیه شده است استانداردهای لازم را ندارند و حتی به گونه ای قفل شده اند و پشت آن ها کمد و انواع  وسایل جاسازی شده که انگار اصلاً قرار نیست این درب ها روزی به کار آید.

فضاهای محدودی برای بستری بیماران در نظر گرفته شده  و در اتاق ویژه بستری تنها دو الی سه تخت وجود دارد که احتمال زیاد در صورت تعداد زیاد مراجعان جوابگو نیست.

 نحوه برخورد پرسنل و کادر درمانی با مراجعان مناسب نیست و بدون توجه به وضعیت بیمار بسیار سخت گیرانه برخورد می شود.

 برای پذیرش در این بیمارستان باید به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کرد، هیچ گونه فضایی به عنوان پارکینگ  در نظر گرفته نشده و فقط  پرسنل از فضای محدود محوطه آن جهت پارکینگ استفاده می کنند و گاهاً نیز در بیرون از محوطه به دلیل نبود جای کافی استفاده می شود.

با توجه به چند طبقه بودن ساختمان آن، فضای راه پله های آن به صورت غیر مهندسی طراحی شده و با استاندارد های روز سازگار نیست و آسانسورهای آن فقط جهت حمل بیمار استفاده می شوند.خدمات الکترونیکی نظیر وجود دستگاه خودپرداز جهت ارائه خدمات بانکی  در این بیمارستان وجود ندارد.داروخانه بیمارستان بنابر گواه بسیاری از مراجعان در بیش تر مواقع با کمبود دارو مواجه است وچه بسیار اتفاق افتاده که با وجود نیاز شدید به یک داروی خاص به دلیل عدم وجود آن به داروخانه های دیگر مراجعه می شود.

درتکمیل این گزارش اردشیر.س که مادرش به دلیلی بیماری کلیوی به صورت منظم هرماه یکباربه یکی ازمتخصصین خرم آبادمراجعه می کندبه بلوطستان گفت:مدتهاست که می گویندطرح تحول سلامت باعث کیفیت بخشی به درمان شده اماخودبه عینه دیده ام نه تنهاوضع تغیرنکرده بلکه دربرخی بیمارستانهای خصوصی مردم رابه بدترین وجه سرکیسه می کنند.وی افزود:مادرم تحت نظرپزشک معالج درمرکز استان بوده وبرای ادمه درمان دریکی ازبیمارستانهای خصوصی بستری شده است درهمان اوایل ابتدابدون هیگونه کاری ازاویک ونیم میلیون پول مطالبه کرده اندکه درتضادباادعای وزارت بهداشت مبنی برطرح تحول سلامت است چون بیمارستانهای خصوصی به طرح پایبندنیستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان