شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بیمارستان صحرایی بسیج در پلدختر برپا شد

photo_2017-02-07_22-57-17

بیمارستان صحرایی بسیج در پلدختر برپا شد.در ایام الله دهه مبارک فجر بیمارستان صحرایی بسیج در منطقه سراب حمام پلدختر روز سه شنبه در مراسمی برپاشد .

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان روز سه شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این بیمارستان به نام شهید هوشنگ اللهیاری در راستای محرومیت زدایی وخدمت رسانی صادقانه به مناطق محروم و بهره مندی مناسب تر خانواده های ضعیف از خدمات پزشکی برپا شده است .
سردار حبیب اله توکلی افزود: بیمارستان صحرایی به مدت ۵ روز از ۱۹ تا ۲۳ بهمن ماه جاری در منطقه دایر و فعال است وتمام خدمات پزشکی را به صورت رایگان به مردم ارایه می دهد .
وی گفت : پیش بینی می شود این بیمارستان در این ایام روزانه به حدود یکهزار و ۵۰۰ نفراز جمعیت روستاهای تابعه منطقه ۵ هزار نوع خدمت به صورت رایگان ارایه دهد و در صورت نیاز به خدمات تخصصی بیشتر بیماران به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند . وی افزود: در این بیمارستان صحرایی با نیاز سنجی های انجام شده روزی حداقل ۴۰ تا ۵۰ پزشک از متخصص ، عمومی و دندانپزشک حضور دارند .
جانشین فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: تمام سرویس ها ، خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی لازم در منطقه آماده و سازه چادری بیمارستان صحرایی برپا است.

photo_2017-02-07_22-57-04
سردار توکلی افزود: با توجه به اطلاع رسانی که از قبل در بین مردم انجام شده به این بیمارستان مراجعه و خدمات پزشکی لازم را دریافت می کنند . وی ،برگزاری نماز جماعت ، نمایشگاه عفاف و حجاب ، پیوست فرهنگی ، حضور مبلغ و مبلغه، نمایشگاه جمعیت ، آموزش بهداشت مبارزه با بیماری ها از جمله تب مالت و سالک که در شهرستان از معضلات است بخشی از فعالیت های فرهنگی این بیمارستان صحرایی می باشد .
امام جمعه پلدختر  نیز در این مراسم گفت:خدمت رسانی به مردم در سوره ها و آیه های متعدد آمده است و مسوولی که می تواند کاری انجام دهد خدمت او بی منت باشد .
حجت الاسلام محمد سوری افزود: مردم معتقد به ولایت و دوستدار نظام هستند و خدمت به مردم و محرومان خدمت به دین و یک نوع جهاد تلقی شده و پزشکان با حضور در بیمارستان های صحرایی و خدمت به مناطق محروم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اعتلای سلامت جامعه گام بر می دارند .
وی گفت: شهرستان پلدختر ۳۱۲ شهید و جانبازان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده که باید به این مردم که جان خود را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کردند ، خدمت شود .
حجت الاسلام سوری این حرکت و فرصت خدمت جامعه پزشکی به مردم محروم را کارمبارکی دانست و افزود: بسیج یعنی آبادانی و همان گونه که از نامش پیا است عمل کرده و هر جا بوده آبادانی را به همراه داشته و قشری که در خدمت ولایت فقیه است .
وی با بیان این که خدمات و فعالیت های بسیج نتیجه مردمی بودن بسیج است و گفت: مناطق مختلف شهرستان پلدختر محروم هستند و انتخاب این مکان برای خدمت رسانی مناسب است .
امام جمعه پلدختر گفت: مردم این شهرستان مردمی عشایر ، باغدار ، کشاورز و دامدار و مولد اقتصادی هستند به طوری که انجیر سیاه این منطقه صاحب برند است و خدمت رسانی به مناطق محروم کار خوب و جهادی است .
نماینده مردم پلدختر هم در مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه در همه صحنه ها و هنگام در خدمت رسانی به مردم پیشگام است .سیدحمیدرضا کاظمی با بیان این که بسیج عرصه خدمت رسانی به جامعه است افزود: بسیج برای همه فصول و درهمه حال آماده خدمت به مردم است .
در این مراسم، امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس ، فرماندار پلدختر ،مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان رئیس اورژانس استان لرستان و جمعی از مسوولان شهرستان حضور داشتند .

ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان