شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بی‌بالگردی دمار از روزگار بلوطستان «دالاو» درآورد / آتش هر لحظه افروخته‌تر می‌شود/ مردم منتظر مسئولین نمانند

آتشی که صبح سه شنبه بر پیکر بلوطستان «هرین خلیفه» در هفت کیلومتری شرق شهر کوهدشت افتاد، به ارتفاعات کوه چنگری سر کشید و اکنون نیز  دارد بی رحمانه بلوط‌زارهای دالاو (دالاب) و کشماهور را  خاکستر می کند.

به گزارش خبرنگار بلوطستان شهروندان کوهدشتی نیمه های شب ناباورانه و با چشمانی حیزت زده شعله های سرکش و عاصی آتش را می دیدند که از شاخسار بلوطستانِ «دالاو» بالا می کشید و پرده ی تاریک شب را می شکافت و اهریمنانه خود را بدان ها نشان می داد.

متأسفانه نبود بالگرد سبب شده فاجعه ی بریان شدن بلوطستان کوهدشت هر لحظه وخامت بیشتری پیدا کند. و البته در این بین اخبار مهار آتش و اطفای حریق که هر چند ساعت یک بار از زبان برخی مسئولین شنیده می شود بر این زخم به ناسور افتاده نیشتر می زند. آنچه امشب دیده های نگران مردم شهرستان کوهدشت مشاهده کردند دل هر انسان با انصاف و نوع دوستی را به درد می آورد. می طلبد هرچه سریع تر مسئولین استانی و در رأس آن ها  استاندار محترم و نماینده ی معزز ولی فقیه به نیاز مبرم بالگرد اطفای حریق جامه ی عمل بپوشانده و باقی مانده ی بلوطستان گُر گرفته منطقه را از خاکستر شدن برهانند.

ای کاش مسئولین شهرستان با بلندگو در سطح شهر و روستاها اعلام بسیج عمومی و تقاضای کمک می کردند و این اندازه چشم انتظار مسئولین استانی نمی ماندند تا اینگونه شاهد جان سپردن و بریان شدن بلوطستان بره خیره ی کشماهور نبودیم. نیاز است تمامی مردم منطقه و دلسوزان محیط زیست و دوستدارن طبیعت همت کنند و به یاری بلوط ها بیایند، بیش از این منتظر مسئولین ماندن جز خاکستر شدن بلوطستان نتیجه ای نخواهد داشت.

خبرنگار بلوطستان فردا دوشادوش شهروندان کوهدشتی به میان شعله های آتش می رود و ضمن شرکت در مهار آتش گزارش سوختن و جان سپردن بلوط های بریان شده را تقدیم مخاطبان خویش می کند.

تصاویری از شعله ی آتشِ بلوطستانِ دالاو که در شهر کوهدشت قابل مشاهده بود

IMG_0909 IMG_0911 IMG_0913 IMG_0914 IMG_0915 IMG_0917 IMG_0919 IMG_0920 IMG_0923

  1. راد

    کوهدشت سوخت و آه از نهاد هر کوهدشتی برخواست اما …………است و بس ن………. ……خود را برکه کردو برکه را خشکاند,.جالب است استانداری لرستان نیز در ارتباط هم بی مسؤلیتی مدیران ارشد استان را به رخ مردم مظلوم این دیار کشید وهم با بی تدبیری امید مردم را نا امید کرد,تا چه اندازه باید در حق مردم این شهرستان ظلم شود آیا وضعیت این شهرستان مدیران ارشد این استان را……….

  2. محمد عباسی

    دوستان اگه به جای بال گرد خود فرمانداری تو خیابون میومد و با یه بلند گو اعلام میکرد نیرو نیاز داریم این مشکل پیش نمیومد ، تازه باگرد آب پاش نبود و فقط نیرو جابه جا میکرد که اگه نبود خیلی بهتر از این میشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان