شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بی مهری هادر حق آموزش و پرورش لرستان تکرار می شود

۴۲۸۷۹۰_qPNERV1q

روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان در واکنش به سخنان نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ،مبنی بر نبود دبیر در بعضی از مدارس و سلیقه ای عمل کردن در خصوص جذب نیروهای پیش دبستانی در بیانیه ای اعلام کرد : در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی در تمام استان انجام شده و هیچ کلاس بدون دبیری وجود ندارد .در این بیانیه همچنین ، قانون مداری و رعایت عدالت مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در بحث نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی اعلام گردیده است.

در ادامه بیانیه روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان آمده است که : بیش از دو سال از دولت تدبیر و امید سپری می شود و آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترین و مهمترین نهاد آموزشی و فرهنگی از بدو شروع به کار در این دولت برنامه محوری ،پژوهش مداری و اخلاق گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کرده تا در مسیر اصلی خدمت و رسالت خطیر تعلیم و تربیت حرکت کند و در این راه جز به منفعت و مصلحت آموزش و پرورش به چیز دیگری نیاندیشد و اعتلای علمی و تربیتی فرزندان این مرز و بوم را با منفعت طلبی و سهم خواهی جریان یا گروهی معاوضه ننماید و به شهادت توفیقات برجسته دانش آموزان و فرهنگیان لرستان در عرصه های مختلف علمی ،آموزشی ، فرهنگی ،هنری و ورزشی و اطلاعات آماری تا به امروز هم حرکتی روبه رشد را ادامه دهد.
باید عرض کنیم که اولین بار نیست که جناب آقای ابراهیم آقا محمدی با سخنان خود در صحن مقدس مجلس خانواده بزرگ فرهنگیان لرستان را آزرده خاطر کرده و زحمات شبانه روزی آنان را به دلایل روشن زیر سوال می برد.
مرداد ماه سال جاری در حالی که مدیر کل آموزش و پرورش در مراسمی در برابر خدمات صادقانه خود در اشاعه فرهنگ ایثار ،جهاد و شهادت و توجه به ارزش های اسلامی از دستان مقام عالی وزارت دکتر علی اصغر فانی ،رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور سردار نقدی و جمعی از مدیران ارشد کشوری به عنوان خادم برجسته کشور مورد تجلیل قرار می گرفت در سخنانی مطالبی را متوجه متولیان تعلیم و تربیت می کند .و این بار هم در روزی که ستاد پروژه مهر پس از چندین ماه کار جهادی و شبانه روزی موفق به کسب رتبه عالی در سطح کشور می شود باز هم بی مهری های وی در حق آموزش و پرورش استان تکرار می شود و سخنانی غیر واقعی را تکرار می کنند.

ذکر این نکته را لازم و ضروری می دانیم که در بحث ساماندهی نیروی انسانی، آموزش و پرورش لرستان با برنامه ریزی دقیق و منسجم  تلاش کرد تا از ظرفیت نیروهای انسانی به بهترین صورت استفاده کند و سازماندهی نیروها را در شهریور ماه سال  جاری به گونه ای به اتمام رساند که با شروع بهار تعلیم و تربیت هیچ کلاسی بدون دبیر نباشد و با مصوبه مجلس مبنی بر جذب نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی با تشکیل کارگروهی ۱۲نفره متشکل از نیروهای آموزش ،طرح و برنامه ،ارزیابی ،حراست  بیش از ۲۵۰۰پرونده به صورت شبانه روزی در ۲هفته مورد بررسی قرار گرفت و با رعایت دستورالعمل های وزارتی ،مرتبط بودن رشته ،بومی گزینی ،مدرک تحصیلی کاردانی به بالا وداشتن سابقه در سامانه آموزش و پرورش در جاهایی که به وسیله اضافه تدریس سازماندهی شده بود از وجود این نیروها به عنوان حق التدریس استفاده شد . و برای اینکه حق هیچ کسی تضییع نشود تمام موارد به صورت شفاف و روشن مورد ارزیابی قرار گرفت و جای اعتراض هم برای تمامی افراد باقی ماند . ودر پایان رضایت نسبی این نیروها نوید بخش رعایت عدالت و قانون مداری در اجرای این مصوبه قانونی دولت و مجلس بود . لذا اعلام می داریم که بیان نبود دبیر در بعضی از مدارس و یا سلیقه ای عمل کردن در خصوص جذب نیروهای پیش دبستانی و تعلل درانجام  رتبه بندی فرهنگیان به هیچ عنوان مصداق خارجی نداردو استان لرستان این افتخار را دارد که در این امور پیشگام و سربلند عمل کرده است.

در پایان ضمن قدردانی از همراهی و همدلی نمایندگان محترم  مردم در مجلس شورای اسلامی با دستگاه تعلیم و تربیت انتظار می رود تا جناب آقای آقا محمدی در این عرصه با سایر نمایندگان همراه شده و به پیشبرد اهداف متعالی تعلیم و تربیت و اعتلای علمی و فرهنگی فرزندان این سرزمین کمک نمایند . قطعاً ظرفیت نمایندگان بستر مناسبی است که می تواند چالش های پیش روی این دستگاه عریض و طویل را به خوبی حل نماید کما اینکه آموزش و پرورش تا به امروز از این ظرفیت بی بهره نمانده است . توفیق همگان را از خداوند متعال خواهان و خواستاریم.

  1. ولی دانش آموز

    واقعا”آموزش وپرورش استان در پاسخ گویی بی انصافی کرده-بیشترین تلفات فرهنگیان را دردوره این آقای مدیرگل داشتیم بچه های ما امنیت ندارن بروند مدرسه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان