شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تأمین رزق فکری خلق به دست شماست/خبرنگاران نباید خود را به مادیات بفروشند

خبرنگاران رسانه‌های مختلف شهرستان  کوهدشت با امام‌جمعه‌ی این شهر دیدار کردند. به گزارش بلوطستان در ابتدای این جلسه نماینده‌ی دفتر خبر صدا و سیما به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی چند و چون تهیه خبر در شهرستان و نحوه‌ی نمایش آن در سیمای استانی  پرداخت سپس چند نفر از خبرنگاران سایت‌ها و مطبوعات دغدغه‌های خود را بیان کردند.
DSCI0390
آن‌گاه  حجت‌الاسلام طهماسبی امام جمعه‌ی کوهدشت به ایراد سخن پرداخت و گفت: من در مقابل شما تواضع می‌کنم و از زحماتتان تشکر می‌نمایم.
emam jomeh (4)
ایشان همِچنین با بیان اینکه عصرِعصر انفجار اطلاعات است خاطرنشان ساخت: تأثیر اخبار و اطلاعات بر کسی پوشیده نیست و ما مسئولین اگر به اخبار صحیح دسترسی نداشته باشیم نمی‌توانیم تصمیم درست بگیریم.
DSCI0382
وی گفت: گردش اخبار و اطلاعات درست خیلی مهم است و مقوله‌ی خبر و خبررسانی به اندازه‌ای اهیمت دارد که در قرآن سوره‌ی نبا به آن تأکید دارد و یکی از اسامی رسول مکرم اسلام نبی است و نبی یعنی کسی که اخبار و اطلاعات را از منبع وحی دریافت وبه مردم می‌رساند.
DSCI0380
به گزارش خبرنگار بلوطستان امام‌جمعه‌ی شهرستان کوهدشت  با تأیید سخن خبرنگاران تصریح نمود: به قول شما هیچ چیز سر جای خودش نیست؛  باید شورای فرهنگ عمومی از شما تجلیل کند. من برای شما و جایگاهتان حقیقاً ارزش قائل هستم، زیرا می‌دانم که خیلی از مسائل حاصل تلاش شماست ولی شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که دروغ مصلحت‌آمیز ثواب دارد اما راست مفسده انگیز حرام است.

DSCI0391

وی در ادامه ابراز داشت: خبرنگارن نباید اخبار قشر خاصی را انعکاس دهند، آنان باید نقد و نظارت را بطور جدی دنبال کنند. ایشان هم‌چنین خاطرنشان ساخت:  گردش اطلاعات و اخبار آزاد است اما آزادی مطلق نداریم.DSCI0374
به گزارش بلوطستان نماینده ی ولی فقیه در شهرستان گفت: سلسله مراتب باید عایت شود و جایگاه‌ها حفظ گردند و حرمت بزرگانی که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند نگه داشته شود.
ایشان با یادآوری این سخن امام راحل که نماز جمعه باید در رأس امور باشد. تأکید کرد: اگر نماز جمعه در رأس امور است پس اخبارش هم باید در صدر اخبار باشند.

DSCI0378

امام‌جمعه‌ی کوهدشت هم‌چنین ابراز داشت: تأمین رزق فکری خلق به دست شماست و فضای مجازی به یک معنا فضای حقیقی است.
وی گفت:  رسانه باید رسا باشد و آدم باید بداند کی و کجا و چگونه حرف بزند.
بنا به گزارش خبرنگار بلوطستان، حجت‌الاسلام  طهماسبی در این نشست صمیمی خاطر نشان ساخت: جدا از کمک هایی که باید به خبر نگاران بشود و ما نیز موافق این هستیم، اما خبرنگاران نباید خود را به مادیات بفروشند، زیرا رسالت خبرنگاران حساس است و اگر خدای نخواسته مادی باشید واویلا
DSCI0375
ایشان در خاتمه تصریح نمود: انتظار دارم اخبار مسئولین و مردم را انعکاس بدهید تا مشکلات رفع شود. زیرا خبرنگار مترجمان افکار عمومی هستند و کسانی که می‌توانند نقش بی‌بدیلی در رابطه با جهت‌دهی فکر و تصمیم و حرکت درست مردم داشته باشند به هیمن خاطر من از شما حمایت می کنم  و مشکلاتان را بیان خواهم کرد.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان