شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تاکیدائمه جمعه لرستان بروحدت ورسیدگی به مشکلات مردم

حجت الاسلام میرعمادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد وحدت اقتصادی را از ابعاد وحدت جهان اسلام دانست و گفت:لرستان مهیای سرمایه گذاری تجار و بازرگانان مسلمان است.به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی طی سخنرانی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی با تاکید بر لزوم وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: یکی از ابعاد وحدت بین مسلمانان، وحدت اقتصادی است.

وی گفت: فعالیت های اقتصادی بر پایه قسط و عدل به منظور تأمین نیازهای مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جهاد اقتصادی در راه رضای الهی عبادت است افزود: تلاشهای اقتصادی بخشی از جهاد با دشمن محسوب می شود چرا که یک ملت فقیر همواره محتاج به بیگانگان است و هرگز استقلال، عزت و سربلندی را نخواهد دید و بیگانه همواره بر او مسلط خواهد بود.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: وحدت در راستای همکاری اقتصادی فراهم کننده زمینه برای وحدت سیاسی است.وی امنیت و اقتصاد را بسترساز عبادت و بندگی خداوند متعال دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم عبادت و بندگی خداوند در جامعه رواج پیدا کند بایستی امنیت و اقتصاد و معیشت مردم تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به این نظریه و ایده را برای کشورهای جهان اسلام ضروری خواند و افزود: اقتصاد مقاومتی بایستی با اتکا بر ظرفیت های داخلی و بدون تکیه بر نفت و بر اساس تعاون و همکاری اقتصادی تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی یک سیاست راهبردی دائمی برای کشور است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به دوران وضع تحریم ها نیست بلکه یک سیاست دائمی راهبردی برای کشور بوده و این اصل برای کشور یک ضرورت است.وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش و دارویی نجات بخش برای اقتصاد امروز جوامع بشری محسوب می شود چرا که امروز اقتصاد تنها در محدوده یک کشور نمی چرخد و اقتصاد تحت عوامل گوناگون هم تاثیر پذیر و هم تاثیرگذار است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این مطلب که امروز تحریم اقتصادی حربه ای استعماری است که در دست قدرت های بزرگ جهانی قرار گرفته است بیان داشت: در بحث اقتصاد ما همیشه در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های خود دشمن را در مقابل خود می بینیم به همین دلیل اقتصاد مقاومتی یک سنگر دفاعی در برابر دشمنان بوده و مصونیت بخش است.وی یادآور شد: بهترین مکان برای سرمایه گذاری جایی است که امنیت و وحدت در آنجا وجود داشته باشد و استان لرستان با برخورداری از این دو مولفه بستری مناسب برای تجار و بازرگانان جهان اسلام است.نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در پایان سخنان خود با دعوت از تجار و بازرگانان جهان اسلام برای سفر به لرستان و سرمایه گذاری در این استان، همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در لرستان را برای تجار جهان اسلام سودآور توصیف کرد.

امام جمعه بروجرد:راه‌حل اساسی در مبارزه با تحریم‌ها، مقاومت و ایستادگی است

امام جمعه بروجرد گفت: راه‌حل اساسی در مبارزه با تحریم‌ها، مقاومت و ایستادگی است.به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران، تصریح کرد: حماسه ۱۹ دی ۵۶ و حرکت ماندگار مردم قم در دفاع از مرجعیت و رهبری از ایام‌الله انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ دی ۵۶ نقطه اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود، تشریح کرد: این حماسه مردم قم، حرکت بود که موجب خروج ملت ایران در برابر رژیم ستم‌شاهی شد و زمینه‌ساز سقوط آن نظام فاسد و وابسته را فراهم کرد.امام جمعه بروجرد، حماسه ۹ دی ۸۸ را در تداوم قیام ۱۹ دی ۵۶ خواند و متذکر شد: حماسه تاریخی ۹ دی ۸۸ که امسال پنجمین سالگرد آن با شکوه و عظمت توسط ملت انقلابی ایران گرامی داشته شد، نشانی از زنده بودن انقلاب در برابر تهدیدات و اقدامات خائنانه دشمنان و ایادی داخلی آنان بود.

امام جمعه بروجرد، روی‌آوری به اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین راه برداشتن تحریم‌ها خواند و تشریح کرد:‌ با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت دشمن به این نتیجه می‌رسد که تحریم‌ها نه تنها تأثیرگذار نبوده، بلکه موجب حرکت و پیشرفت ملت ایران شده است، اما اگر در برابر دشمنان کرنش از خود نشان دهیم، این راه منتج به نتیجه مطلوب نیست و موجب می‌شود تحریم‌ها علیه ملت ایران بیشتر شود.

ترابی، مسئولان را نمایندگان ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران هرگز در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان باج نداده است، مسئولان نظام هم باید با تأسی به ملت شکست‌ناپذیر ایران اسلامی با ایستادگی در برابر تهدیدات خارجی مانع از امتیاز دادن به آنها شوند.

وی در پایان حفظ استقلال ملی و علمی مردم ایران را در نیل به اهداف بلندمدت نظام اساسی دانست و تاکید کرد: دشمنان ملت ایران هرچه توانسته‌اند به کار بسته‌اند که دست تسلیم ملت ایران بالا رود و در این راستا در مقطعی با ترور دانشمندان هسته‌ای و یا تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و در حال با تعطیلی دستگاه‌های سانتریفیوژ سعی کردند ملت ایران را به تسلیم در برابر خواسته‌های خود بکشانند، اما به برکت ایستادگی ملت ایران چندین سال است که بزرگترین مانع آمریکا و ایادی او در منطقه ملت ایران است.

امام جمعه موقت پلدختر:وحدت دژ محکم و رمز موفقیت و اقتدار ملل اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ‘علی رحمتی’ در خطبه های نماز جمعه پلدختر با بیان این که حفظ وحدت لازمه پیروزی مسلمانان در برابر استکبارجهانی است افزود: اسلام منادی وحدت است و این مهم فرصت تفرقه افکنی را از دشمنان گرفته و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است.
وی وحدت و یکپارچگی را یکی از مهم ترین مسایل جهان اسلام در مقابل استکبار جهانی دانست و گفت: وجود مقام معظم رهبری موجب وحدت مسلمانان ایران و جهان شده و در شرایط امروز کشور ، همه مردم باید تحت رهبری مقام معظم رهبری و در سایه وحدت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی بکوشند.رحمتی با بیان این که وحدت رمز همه موفقیت ها است افزود: مسلمانان باید با بصیرت همه جانبه خود وحدت را حفظ و از تفرقه و اختلاف دوری کنند و مسلمانان در برابر نقشه های شوم دشمنان اسلام،باید هوشیار باشند .
امام جمعه موقت خرم آباد:تعصبات کورکورانه موجب نفاق و دوری از وحدت می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت افزود: بدون شک حضرت محمد (ص) خود مهمترین نقطه وحدت اسلامی هستند و می توان گفت محور وحدت جهان اسلام وجوداین پیامبر بزرگ است.وی با اشاره به صبوری و بردباری پیامبر اسلام (ص) و هدف ایشان مبنی بر ترویج و تثبیت مکارم اخلاق اظهار داشت: همچنین خویشاوند سالاری سم مهلکی است که مادامی اهمیت آن در جامعه بیشتر از انجام وظیفه باشد، چنین جامعه ای از هدف پیامبر اکرم (ص) به دور است.
خطیب جمعه موقت خرم آباد همچنین با اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی گفت: ۱۹ دی نقطه عطفی در تمامی مقاطع انقلاب است و شاید اگر مردم قم قیام نمی کردند انقلاب به وقوع نمی پیوست.حجت الاسلام متقی نیا ادامه داد: رهبری فرمودند بدانید دشمنان نظام و انقلاب دست ازدشمنی خود برنداشته اند و همچنین با ایمان راسخ و با بصیرت اظهارداشتند نگاه مسوولان و مردم نه به بیرون بلکه باید به داخل کشور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان محرومیت های عشایر استان گفت: مسوولان باید یک برنامه جدی برای رفع محرومیت این قشر تدوین و اجرایی کنند.
امام جمعه نورآباد:گروه های تکفیری و داعش نتیجه تفرقه مسلمانان است

حجت الاسلام ‘ سید جعفر هاشمی نژاد ‘ گفت: دستور وحدت ، خواست خداوند است و در قرآن کریم به آن اشاره صریح شده است که متاسفانه به آن عمل نمی شود و شاهد اختلاف بین مسلمانان هستیم .وی، اظهار داشت : اختلاف مسلمانا ن اختلاف سیاسی نیست بلکه اختلافی کارشناسی است که می توان زیر شعارهای اصولی اسلام ، قرآن و اهل بیت جمع شد. وی، بیان اینکه دستور خداوند در مورد وحدت مسلمانان غریب و مطلوم واقع شده است بیان داشت: کسانی که به قرآن و پیامبر گرامی اسلام اعتقاد دارند باید همدل و یک صدا باشند تا شاهد پدید آمدن گروههای تکفیری و داعش بنام اسلام نباشیم.
امام جمعه نورآباد گفت: مشکلاتی که امروزه در جهان اسلام وجود دارد عامل مهم آن تفرقه است و اگر نعمت وحدت در خانواده و یا شهری وجود نداشته باشد ،خانواده از هم می پاشد و مسائل اساسی شهرنیز بر زمین می ماند.
امام جمعه کوهدشت:دهه فجر خون‌بهای هزاران شهید و جانباز است

امام جمعه کوهدشت گفت: دهه فجر خون‌بهای هزاران شهید و جانباز است.به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، حجه الاسلام ابراهیم طهماسبی افزود: در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم ارزشی و پایه‌ای، همه مسئولان باید تلاش خود را دوچندان کنند.وی، خواستار برگزاری هرچه باشکوه‌تر شدن مراسم‌های دهه فجر نسبت به سال‌های قبل شد و ادامه داد: دهه فجر یادگار حضرت امام(ره)، خون‌بهای هزاران شهید و جانباز است.
وی خطاب به مسئولان شهرستان کوهدشت، گفت: با تلاش و همکاری با ستاد دهه فجر در بهتر برگزار شدن این مهم اقدام کنید.
طهماسبی بیان کرد: امیدوارم وحدت و برادری در بین مسئولان ما بیشتر شود، تا در خدمت‌رسانی به مردم که ولی نعمت ما هستند، پیشتاز باشند.وی عنوان داشت: دشمنان ما درصدد هستند تا با ایجاد نفاق، شک و گمان‌های بد ما را از اهدافمان دور کنند، بنابراین تنها راه از بین بردن این کینه دشمن وحدت، گذشت، مهربانی و خوش‌اخلاقی به کار بگیریم و از مسئولان کمیته‌های مختلف و دبیر ستاد دهه فجر کوهدشت انتظار داریم در جلسات آینده عملکرد خود را در این خصوص اعلام کند.

امام جمعه الشتر تاکید کردضرورت تنوع برنامه‌های دهه فجر در الشتر

امام جمعه الشتر گفت: تنوع و نوآوری در اجرای برنامه‌های دهه فجر می‌تواند زمینه‌ساز حضور پررنگ و بانشاط مردم و به خصوص نسل جوان در گرامیداشت این ایام مبارک باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از الشتر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق در اجرای برنامه‌های دهه فجر در الشتر اظهار کرد: دهه فجر فرصت مغتنمی جهت آشنایی نسل جوان با انقلاب و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.وی افزود: باید در اجرای باشکوه و با صلابت برنامه‌های دهه فجر توجه ویژه صورت گیرد.نماینده ولی‌فقیه در سلسله با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های امسال دهه فجر تصریح کرد: تنوع و نوآوری در اجرای برنامه می‌تواند زمینه‌ساز حضور پررنگ و بانشاط مردم و به خصوص نسل جوان در گرامیداشت این ایام مبارک باشد.
امام جمعه الشتر با تأکید بر محوریت فرهنگ در برنامه‌های دهه فجر امسال یادآور شد: مقوله فرهنگ در اولویت برنامه‌ها و امور قرار دارد و ایام‌الله دهه فجر فرصتی است، تا فرهنگ اسلام ناب که حاصل خون شهدای گرانقدر است، بیش از پیش به آحاد جامعه و به ویژه نسل جوان شناسانده شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان