شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تدوین بانک اطلاعاتی خبرنگاران لرستان/ خدمات دولت در دهه فجر معرفی شود

  بهرام رشیدی نیا
 

 
مشاور استاندار و دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان از تدوین بانک اطلاعاتی و ساماندهی خبرنگاران استان در همه حوزه ها خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، بهرام رشیدی نیا عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان از ابلاغ بخشنامه جدید در رابطه با طرح دعاوی حقوقی از سوی دستگاههای اجرایی استان علیه رسانه ها خبر داد و اظهار داشت: در بخشنامه های جداگانه ای از سوی معاون اول رئیس جمهور و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور بر ضرورت تعامل دستگاههای اجرایی با رسانه ها و لزوم پرهیز از اقامه دعوی قضایی و حقوقی علیه رسانه ها تاکید شده است.

هر گونه شکایت از رسانه ها باید در شورای اطلاع رسانی مطرح شود

وی با بیان اینکه بر اساس این بخشنامه ها هر گونه اقامه دعوی حقوقی و قضایی علیه رسانه ها از سوی دستگاههای اجرایی باید از کانال شورای اطلاع رسانی استانها صورت گیرد عنوان کرد: این بخشنامه به دستگاههای اجرایی و همچنین استانداریها ابلاغ شده است.

مشاور استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت اجرای این بخشنامه از سوی دستگاههای اجرایی استان تصریح کرد: با ابلاغ این بخشنامه دستگاههای اجرایی استان از تک محوری و فعالیت جزیره ای در رابطه با طرح دعوی حقوقی و قضایی علیه رسانه ها پرهیز کنند و امیدواریم شاهد شکایت دستگاههای اجریی از رسانه ها نباشیم.

رشیدی نیا تصریح کرد: هر گونه شکایت از سوی دستگاههای اجرایی از رسانه ها در شورای اطلاع رسانی استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و همچنین دبیری اداره کل روابط عمومی استانداری طرح و سپس به مرحله اجرا در می آید.

دستگاهها پیشنهادات خود را برای اطلاع رسانی از خدمات دولت ارائه دهند

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برنامه ریزی برای معرفی دستاوردهای دولت در دهه فجر امسال تاکید کرد و گفت: در این راستا دستگاهای اجرایی پیشنهادات و راهکارهای خود را برای هر چه بهتر معرفی کردن دستاوردها و خدمات دولت در زمینه های مختلف ارائه دهند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان با تاکید براینکه برنامه های مدنظر دهه فجر امسال به شکل و شیوه مناسب تری نسبت به سالهای گذشته برگزار شوند گفت: متاسفانه اطلاع رسانی در ایام دهه فجر از دستاوردهای دولت در لرستان نسبت به بعضی از استانها ضعیف تر است که باید زمینه ارتقا این امر را در استان فراهم آوریم.

رشیدی نیا با بیان اینکه شیوه اطلاع رسانی از خدمات دولت در استان به صورت کلیشه ای شده است عنوان کرد: کار اطلاع رسانی در برخی مواقع تنها محدود به درج رپورتاژ در مطبوعات می شود که باید ضمن توجه به این موضوع زمینه استفاده از روشهای دیگر را نیز برای معرفی خدمات دولت به مردم فراهم آوریم.

لزوم نوآوری در اطلاع رسانی فعالیت های دولت

وی با تاکید بر اتخاذ روشهای دیگر در کار اطلاع رسانی خدمات دولت در دهه فجر امسال تصریح کرد: برای اینکه مردم از خدمات دولت با اطلاع شوند باید دستگاههای اجرایی استان راهکارهای خود را برای اجرا ارائه دهند.

مشاور استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از پیشنهاداتی که می توان ارائه داد برگزاری جشنواره و یا برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت در دهه فجر است ادامه داد: می توان خدمات دولت را در زمینه های مختلف با برپایی نمایشگاهی در یک نقطه خاص در مرکز استان به مردم معرفی کرد.

رشیدی نیا با تاکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای مختلف مانند عکس، گزارش، فیلم، بنر و … از سوی دستگاههای اجرایی استان در قالب این نمایشگاه عنوان کرد: با این اقدام  مردم از فعالیتهای صورت گرفته مطلع می شوند و قضاوت می کنند.

وی بر ضرورت ارائه راهکارهای جدید و ابداعی در حوزه اطلاع رسانی خدمات دولت در دهه فجر امسال از سوی دستگاههای اجرایی به شورای اطلاع رسانی لرستان تاکید کرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان همچنین از ساماندهی بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان در همه حوزه ها خبر داد و گفت: در این رابطه اقداماتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته که احتمال می دهیم کامل نبوده و لازم باشد در زمینه تکمیل این بانک اطلاعاتی پیگیری و تصمیم گیری شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان