شما اینجا هستید
اجتماعی » تصمیماتِ آب دوغ خیاری !!

عباس دارایی/ کارگروه اضطرار آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استاندار شامگاه دوشنبه دوم خرداد به دلیل آلودگی هوا بنا بر پیش بینی هواشناسی استان و تحلیل نقشه های مربوطه در روز سه شنبه سوم خرداد که منجر به شرایط بسیار ناسالم و خطرناک می شود ، اقدام به تعطیلی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی کرد .

این کارگروه در خصوص فعالیت های ادارات تصمیمی عجیب را همچون گذشته گرفت ، در حالی که استان های همجوار و درگیر با آلودگی هوا ، همچون خوزستان ، ایلام ، همدان و کرمانشاه تمامی فعالیت های اداری و آموزشی و .. را تعطیل اعلام کرده بودند ، اما در لرستان این کارگروه اعلام کرد : ” به منظور جلوگیری از آثار سو پدیده گرد و غبار کلیه دستگاههای اداری و بانک ها و سازمان ها و شرکت ها به استثنای مراکز بهداشتی و خدمات رسان و نظامی با دو ساعت تاخیر کار خود را آغاز کنند !

تصمیم یک تصمیم اشتباه بود زیرا حجم آلودگی به حدی بود که امکان هیچ گونه فعالیتی در این آب و هوای آلوده امکان پذیر نبود و بر همین اساس مدیرکل بحران استانداری لرستان ساعاتی بعد از آغاز فعالیت های اداری در گفتگو با رسانه ها رسمآ اعلام کرد به علت شدت گرد و غبار همه ادارات استان روز سه شنبه ساعت ۱۲ظهر تعطیل می شوند !!

آن تصمیم اشتباه دیشب و این تصمیم امروز   نشان از عدم مدیریتی است که در کارگروه کارگروه اضطرار آلودگی هوا نه فقط در این فقره تصمیم گیری که در تصمیم گیری های هفته گذشته نیز نمایان است .

اینکه چرا تصمیم گیران این کارگروه به پیش بینی هواشناسی لرستان مبنی بر شدت آلودگی ها در روز سه شنبه توجهی نداشته و همچون استان های همجوار و درگیر با آلودگی تصمیمی متناسب نگرفته اند و همچون شب های قدر تنها اقدام به ابلاغ تاخیر در فعالیت های اداری کرده اند و یا اینکه چرا این کارگروه تصمیمات خود را در نشست های شبانه آن هم در ساعات پایانی شب اعلام می کند ، پیش از هر نکته دیگری نشان از یک بی تجربگی در تصمیم گیری است که نتیجه آن این اشتباهی می شود که برای جبران آن مجبور می شوند اقدام به تعجیل در تعطیلی آن هم در ساعت ۱۲ ظهری کنند که چندان این تعطیلی با فعالیت های عادی روزانه تفاوتی ندارد .

این کمیته معلوم نیست بر چه مبنایی اعلام می کند فعالیت های اداری با تاخیر شروع شود ، آیا تاخیر در حضور در ادارات دخلی بر کاهش تردد ها و فعالیت ها در فضای آلوده آب و هوایی لرستان دارد ؟ آیا حضور چند ساعته در ادارات و تعطیلی در ساعت ۱۲ دخلی به کنترل اوضاع در این هوای آلوده دارد ؟

اگر نیت و هدف اصلی این تصمیم گیری ، حفاظت از سلامت افراد است که دیگر تفاوتی نمی کند زیرا این افراد صبح با تاخیر از خانه بیرون زده و ظهر نیز با تعجیل از ادارات خود بیرون آمده اند و خواهی نخواهی در معرض آلودگی قرار گرفته اند ، این تصمیم حتی صدای استاندار را نیز درآورد تا جایی که فرهاد زیویار طی تذکری شدید اللحن به این کارگروه بر لزوم دقت عمل بیشتر در تصمیم گیری ها تاکید کند .

آنچه اما در این بین نباید مورد غفلت قرار گیرد ، مردمی هستند  که به دلیل این تصمیماتِ  ، “آب دوغ خیاری ” ، متضرر می شوند و معلوم نیست تا چه زمانی باید این نظام تصمیم گیری  به ریل درست بازگردد. ؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان