شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » توزیع محصولات فرهنگی در لرستان ساماندهی شود

محصولات فرهنگی
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به لزوم ساماندهی مناسب در توزیع محصولات فرهنگی عنوان کرد: دربخش توزیع و تولید محصولات فرهنگی سازماندهی نیاز است, از این رو باید, برای این محصولات جایگاهی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام حمید رضا حنان امروز در نخستین جلسه شورای لرستانی های مقیم خارج از کشورکه درسالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارکرد: زمینه ای برای لرستانی های مقیم خارج از کشور فراهم شود تا در آنجا سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: یکی از راهکارهای گسترش انقلاب صدور محصولات فرهنگی وهنری به خارج از کشور است لذا امروزه با توجه به توانمند هایی که در داخل کشور وجود دارد می توان  صادرات محصولات فرهنگی را جدی گرفت .
حجت الاسلام حنان افزود: از نظر درآمد، محصولات فرهنگی در دنیا رتبه اول را دارد به طوری که در سه سال گذشته  محصولات فرهنگی ۸ هزار میلیارد دلار درآمد داشته است و این در حالی است که صنعت خودرو سازی و نظامی روی هم کمتر ازاین میزان است بنابراین نشان می دهد که محصولات فرهنگی چقدر می تواند در توسعه کشور تاثیر گزار باشد.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: در ایران چون ساز وکارمناسبی برای محصولات فرهنگی  موجود نیست متاسفانه بعضی ازمحصولات فرهنگی داخل کشور به صورت قاچاق در خارج از کشوربه فروش می رسد لذا اگر ساز وکاری در نظر گرفته شود و از نظراقتصادی چار چوب وقانونی وجود داشته باشد و از حقوق هنرمند دفاع بشود می توانیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.
وی با اشاره به رویکرد وزارت ارشاد افزود: امروزه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد بر روی اقتصاد وفرهنگ است و دولت هم برآن تاکید دارد.
حجت الاسلام حنان مشکل عمده هنرمندان را موضوع معیشت دانست و بیان کرد: با وجود محصولات فرهنگی وهنری که در داخل وجود دارد متاسفانه خیلی از هنرمندان ما مشکل معیشت دارند لذا اگر سازوکاری به وجود بیاید این مسئله نیز حل می شود.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی مناسب در توزیع محصولات فرهنگی عنوان کرد: دربخش توزیع و تولید محصولات فرهنگی سازماندهی نیاز است, از این رو نیاز است برای این محصولات جایگاهی در نظر گرفته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان