شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » جزئیات تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده

مهدی دواتگری، رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس  که در روزهای اخیر پیگیر موضوع  تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده است  در گفت‌وگو با «شرق» از پیگیری همه‌جانبه این ماجرا خبر داده و به‌شدت حادثه به‌وقوع‌پیوسته را محکوم می‌کند.وی همچنین خواستار عذرخواهی رسمی عربستان از ملت و دولت ایران است. وی در این گفت‌وگو به بیان برخی جزئیات درباره این حادثه پرداخته است. دواتگری امروز در همین زمینه در صحن علنی مجلس تذکر خواهد داد.دواتگری افزود:با مسئولان وزارت امور خارجه در تماس بودم. کاردار عربستان احضار شده اما باید در ابعاد گسترده‌تری ماجرا پیگیری شود.

‌‌ دقیقا در جده  چه اتفاقی افتاده است؟

دو نوجوان ایرانی در شرایطی که به حج عمره مشرف شده بودند در بازگشت به ایران در فرودگاه جده به بهانه بازرسی بدنی از خانواده جدا می‌شوند. بهانه مأموران این بوده که احتمال دارد این دو نوجوان اشیائی با خود حمل می‌کنند و نیاز به بازرسی بدنی وجود دارد. مأموران این دو را به بخش بازرسی خواهران برده و به بهانه بازجویی بدنی هر دو نوجوان را برهنه کرده و خودشان نیز برهنه شده‌اند که با سروصدای دونوجوان خوشبختانه تعرض به این دو نوجوان ناکام می‌ماند.


دواتگری در ادامه می گوید: براساس قوانین داخلی، عربستان موارد مشابه را گردن زده است. قرائنی داریم که در گذشته اتباع کشورها و زائرانی که در عربستان همین عمل را انجام داده بود- یعنی نه در حد تجاوز- نیروهای سعودی، زائر مرتکب این جرم را گردن زده‌اند، البته موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد. علاوه‌براین، وزارت امور خارجه تأکید کرده هیچ‌گونه تعرضی به مفهوم تجاوز صورت نگرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان